Gå til innhold

Autoland på fs


Kim Jørgen Brenna

Anbefalte innlegg

Men du må stille inn ILS'en til rullebanen i NAV1 på radiokonsollen! Det er viktig...og det er egentlig ikke så viktig og skrive inn kursen på rullebanen heller, for det finner den ut uansett.

Du bør egentlig være på localizer og glideslope før du trykker på APP-knappen.

Men hvist du bruker noe så genialt som PMDG, eller noe annet lurt, så kan du bruke VOR-LOC, så den kommer seg inn automatisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg skal bare slå inn ILS på Nav 1 og trykke på approach ved ocalizer så skjer al av seg selv?

 

Ikke helt av seg selv.. Ved en single channel landing

må du koble ut autopilot ved DH og ta hånd om flare og rollout selv..

Ved en autoland må ILS-frekvens være satt i begge navradioer, APPROACH aktivert før ILS

intercept, #2 autopilot aktivert når stabilisert etter

ILS intercept...

Maskinen vil da (B 737) foreta "autoflare" , autoretard,

Flaps, autospoilers, evt. autobrakes må du sette selv...

B 737 har ikke "rollout guidence" , derfor skal autopiloten av etter touchdown...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo lese "Rod Machados Ground school" som fulgte med FS2004 eller FS2002. Der står det mye interesant om ILS.

Morsom er den også

 

Enig. Fyrn der er litt spesiell "" King folka har jeg mindre sansen for. Men, ingenting slår Rod med den han hadde i FS2002! "you're the king" osv osv """" Har ikke hørt tilsvarende i FS9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...