Steinar Grindstein Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg kjørte tanta til dama til Bodø Lufthavn i dag tidlig! Der var det mildt sagt kaotiske tillstander! Etter innsjekking måtte man selv bære innsjekket bagasje bort til rønkenfotografering en annen plass i innsjekkingshalen! Norwegian flyet til Oslo med avgang kl 0715 og Braathens sitt fly kl 0720 til oslo ble begge to omlag 20 min forsinket grunnet den økte terrorberedskapen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Snakker du her om kun sivil terminal eller også militær side? Går utfra du mener anti-terrorberedskap :-) Gjerne inaktive "celler" i al-q'aida som inngår i terrorberedskap... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Norwegian flyet til Oslo med avgang kl 0715 og Braathens sitt fly kl 0720 til oslo ble begge to omlag 20 min forsinket grunnet den økte terrorberedskapen. Nja, Dy var forsinket med 10 minutter og BU med 6 minutter. Så det var vel ikke så ille, nesten tjue minutter tilsammen da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SH Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Sikker på at dette har noe med terror å gjøre? Det kan vell være så enkelt at bagasje anlegget på Bodø lufthavn har tatt kveld, og derfor må passasjerene selv bære bagasjen sin til securitas for at de skal kunne utføre den 100% sikkerhetskontrollen dem er satt til å utføre. Det skjer titt og ofte her i Haugesund. Det nye bagasje anlegget til 15 millioner takler ikke alltid rushtrafikken, og henger seg opp/bryter sammen. Da må passasjerene selv bære bagasjen sin bort til Securitas, som gjennomlyser og kjører bagasjen ut i sorteringa. Det pleier som regel å skape forsinkelser på omtrent 15-20 minutter, som du sa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Einar Sylte Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Dette har ingenting med terrorberedskap å gjøre. Avinor er pålagt 100% sikkerhetskontroll av all bagasje. Dette har pågått i flere måneder allerede, så det lønner seg å være ute i god tid før man reiser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Sist jeg var på Bodø Lufthavn ble bagasjen sendt på det ordinære bagasjeannlegget. (Det var Lørdag 26 Juni i år) Hu som skulle reise fikk beskjed i skranken da hu sjekket inn at det var økt frykt for terror. Og at de derfor måtte bære bagasjen selv til gjennomlysning. Vi kom til flyplassen 0635! Ca kl 0645 var de klar til å starte rønkenfotograferinga av bagasjen! Ca kl 0700 begynte køene ved innsjekkings skrenkene å reduseres. 0715 var enda ikke alle til Norwegians avgang til Oslo innsjekket! Så det virka som at dette kom brått på betjeninga på flyplassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Min erfaring med Bodø er at de ikke er serlig gode på det med sikkerhet i hvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Min erfaring med Bodø er at de ikke er serlig gode på det med sikkerhet i hvertfall. Jaha? Syns de er strenge nok jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 Jaha? Syns de er strenge nok jeg Skal si meg så saktens enig! Nå er det så godt som umulig å sitte inne på terminalen å se på flyene som står parkert. Å på toppen av det hele har AVINOR ødelagt alle spotteres drøm! Den halvsirkeln som var på toppen av terminalen har de om gjort til Kontorer . Der kunne man i de gode gamle dager sitte å ha så godt som full oversikt over alt av fly på sevil avdeling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.