Gå til innhold

Økt terrorberedskap ved Bodø Lufthavn idag

Steinar Grindstein

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte tanta til dama til Bodø Lufthavn i dag tidlig! Der var det mildt sagt kaotiske tillstander! Etter innsjekking måtte man selv bære innsjekket bagasje bort til rønkenfotografering en annen plass i innsjekkingshalen!

Norwegian flyet til Oslo med avgang kl 0715 og Braathens sitt fly kl 0720 til oslo ble begge to omlag 20 min forsinket grunnet den økte terrorberedskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at dette har noe med terror å gjøre?

Det kan vell være så enkelt at bagasje anlegget på Bodø lufthavn har tatt kveld, og derfor må passasjerene selv bære bagasjen sin til securitas for at de skal kunne utføre den 100% sikkerhetskontrollen dem er satt til å utføre.

Det skjer titt og ofte her i Haugesund. Det nye bagasje anlegget til 15 millioner takler ikke alltid rushtrafikken, og henger seg opp/bryter sammen. Da må passasjerene selv bære bagasjen sin bort til Securitas, som gjennomlyser og kjører bagasjen ut i sorteringa.

Det pleier som regel å skape forsinkelser på omtrent 15-20 minutter, som du sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var på Bodø Lufthavn ble bagasjen sendt på det ordinære bagasjeannlegget. (Det var Lørdag 26 Juni i år)

Hu som skulle reise fikk beskjed i skranken da hu sjekket inn at det var økt frykt for terror. Og at de derfor måtte bære bagasjen selv til gjennomlysning.

Vi kom til flyplassen 0635! Ca kl 0645 var de klar til å starte rønkenfotograferinga av bagasjen! Ca kl 0700 begynte køene ved innsjekkings skrenkene å reduseres. 0715 var enda ikke alle til Norwegians avgang til Oslo innsjekket! Så det virka som at dette kom brått på betjeninga på flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Syns de er strenge nok jeg

Skal si meg så saktens enig! Nå er det så godt som umulig å sitte inne på terminalen å se på flyene som står parkert.

Å på toppen av det hele har AVINOR ødelagt alle spotteres drøm! Den halvsirkeln som var på toppen av terminalen har de om gjort til Kontorer "". Der kunne man i de gode gamle dager sitte å ha så godt som full oversikt over alt av fly på sevil avdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...