Gå til innhold

BAW invaderer Norge


O85_

Anbefalte innlegg

Ja, når har jeg endelig fått logget av etter et par timer med rein "terror" Plutselig kom det ca 30, 40 fly til Norge og vi var helt uforbredt og da altså nesten ingen ATC'er som var på "" Må og få legge til at pc'n min kræsja X antall ganger noe som ikke var så spess artig ""

 

Vil takke Jarle som hadde SS test og som fikk unna det meste rushet i OSLO TMA. Og til dere som stilte opp på Bodø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååhhh!

Sjekket servinfo før jeg logget opp, ca. 8 BAW'er til ENBO, logger på som ENBD CTR, og tenker at dette går fint, så går det en stund, så popper det opp ca. 3-4 ganger så mange fly ""

 

Dette var desidert den BESTE kvelden jeg har hatt på VATSIM, aldri blitt så svett før på så kort tid, neida, menne, de av dere som ikke satt ENTR CTR, ENBO TWR og slikt, gikk glipp av noe stort! Skal legge opp noen bilder av radaren og en liten liste veldig snart ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du fikk nok å holde fingrene i Stig "". Synd jeg ikke var inne på det aktuelle tidspunkt. Skulle gjerne bidratt ved å bemanne TWR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten et BAV-flyin ""

 

The Midnightsun-Express

 

Sunday 6th of June 2004

starting 1800UTC

 

 

Enjoy the flight from / to not so common airports in the UK and Norway. I have planned the following routes for you:

 

 

Glasgow -> Bodo

or

Newcastle -> Trondheim

or

Cardiff -> Flesland

 

Dette sto på forumet også:

 

sBodo Control and Approach were both excellent, but as always, its a bit difficult to say thanks at a busy time for the controller.

 

So, therefore, 2 things:

 

1. Flo, thanks for organising another great event, and

 

2. Please pass on our thanks to the Norway conrollers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ble litt travelt, og gjerne litt rotet en liten stund der, men det var morsomt. Skulle ønske det var flere fly som skulle fra Bodø også, og at det var kanskje en slik mengde fly fordelt mellom de største flyplassene i Norge hver søndag, og at det var flere som kunne tenke seg å sitte ATC. I starten hadde vi både TWR, APP og CTR, men så ble det til bare APP og TWR etter at pkj hadde tatt sine 30 min som APP i starten.

 

(Savnet ENTR CTR, og hadde sikkert vært kult om vi hadde hatt ENZV CTR i tillegg) ""

 

Ellers var BAW trivelige og høfflige folk ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter fortsatt å irriterer meg over at jeg ikke hadde noe lydkort på PCen.

Men det skulle nesten vært etablert en nødtelefon når det kommer et slikt lass med fly, hadde mer en gjærne sittet om dere hadde gitt meg 30 min til å konfigurere PCen.

Neste gang..

Nummeret til ENTR_V_CTR er som følger 90 97 ...... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, ok. Har lyst å samle MSN-adressen til de av de aktive ATCene i Norge, som har msn da. Hadde kanskje ikke vært så dumt å få bygd opp et slikt "nettverk", muligheten for å gå sammen flere og dekke ett større område osv vil jo da være større, osv ""

 

Har noen få andre som sitter ATC på "VATSIM"-lista mi i messenger ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik "ATC liste" på MSN Messenger hadde vært litt genialt ja.

Men then again, da er det jo for hvem som helst å legge til den de selv ønsker.

Vet ikke om alle ATCer i Norge setter pris på at hvem som helst kan få tak i e-mail adressen deres?

Ikke alle som kommer lige godt overens..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vil si at man kan gjøre en ting primært på VATSIM, enten fly, eller sitte ATC. Kan ikke gjøre begge delene like mye.

 

Av en eller annen grunn så syntes æ det var mye mer liv før på VATSIM, (alle fall fra VNoAF sin side), og da var det til og med en dårligere radar-klient!!

 

Mener at vi i Norge har altfor mange ATC, som er aktive til og med ifølge SCA VACC, til å kun bemanne ENGM APP, ENOS CTR, ENBD CTR og ENBO APP på en søndags-kveld.. Håper noen er enige der, jeg gjør "mitt" for å holde åpent i Nord-Norge så lenge jeg har muligheten ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med VATSIM er jo at det blir mindre og mindre realistisk etterhvert som tiden går.

En annen ting er jo og at det kunne vært mye mer traffikk på VATSIM hvis de tillot militær-flyging. Jeg tenker ikke på heavvy dogfights, men som det er idag så skal man jo helst gjemme seg hvis man fly F16.. og har man military operation i FP så er man ille ute.

 

Nei de graver sin egen grav.. desverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The only rule regarding military flights on VATSIM, to my knowledge, is that they must not have a political purpose/issue (flying the F-16 into/over Iraq or other political sensitive areas etc).

 

But if you want to fire up the F-16 and make some border-patrols in Norway or anything like that, then noone will bother you.

 

I have several times had a F-16 pilot make intercepts on other pilots (with their and my knowledge and consent)... which have made the flight more fun for both the military and civil pilots.

 

Dogfights and other "agressive" flights are normally not allowed, but could be, if kept in a specific, closed area and inside a specified time-frame, designated by the VACC (so not to bother other traffic).

 

Jon Klose Larsen

EUD-TD5 Chief Examiner

VATSIM Supervisor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare engelskmenn som tror vi har midnattssol i Bergen og Trondheim... """"

 

Det så skikkelig artig ut, fulgte med på ServInfo med hadde bare ISDN på det angitte tidspunkt, og da hakker det for mye til at jeg gidder å komme på "" Håper noe slikt kan gjenta seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har ikke hørt noe om at det er ulovelig å fly F-16 eller andre militære flyfarkoster på VATSIM. Synes det er morro å fly F-16 på VATSIM, spør man ATC om å fly litt lavt og over RWY så går dette faktisk veldig greit. Morro å fly som et svin fra Bergen til Gardermoen. Eller andre plasser. Er jo ikke farliere enn å fly andre fly hvis man vet hva man driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåja vet ikke helt det Sondre.... har flere ganger spurt om lowpass over rwy og fått ett balnkt nei de fleste gangene

 

PKJ, det er sikkert jeg som har sittet ATC de gangene da, og det har vært på Bodø om jeg ikke tar feil, og da har du ikke vært alene på Bodø, og for det andre så vet jeg selv at man ikke tar lowpass med 450 kts 70 ft over selve Bodø, spesielt ikke når ATC gir deg "Cleared takeoff and climb 7000 rwy hdg, winds...." og du tar en 180* turn og rett tilbake over terminalen på flyplassen, så kanskje det ligger en grunn bak slikt?

 

Ellers syntes jeg at det er helt OK og morsomt med militær trafikk på VATSIM, og når jeg mener det er forsvarlig og OK, og de som flyr klarer å holde seg til det jeg sier, så får de som regel lov til det de spør etter ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...