Gå til innhold

Reise brev fra USA!


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I dag tidlig kl 06 reiste Jan, Fred og en representant fra SVG over til Huston for og overvåke nedrigging og pakking av simulatoren. I denne forbindelse vil vi legge ut bilder og reisebrev fra turen, dette kan bli morro og følge med på.

 

Som dere sikkert skjønner er DC-10 simmen er realitet og vi er i denne forbindelse klar for andelseiere og sponsorer, se mere på hjemmesiden vår. Linken er på forsiden på fligtsim.no

 

Det er nå det begynner............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann... ja jeg drar ut til IAH om en time for å hente våre utsendte medarbeidere... "" Vi skal starte Mandag morgen klokken 08:00 og det kommer til å bli travle dager...! Simmen kommer som Geir Ove sier så nå er det ingen vei tilbake... """"""

 

Dere får brushe opp på DC10 flyvningen i mellomtiden... ""

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er framme. 747-400 mixed config. over. Litt hard landning i ca 190 knots?? er vel det eneste vi kan klage på så langt. Dag har tatt imot oss og vi har spist og drukket godt.

 

Det er gratis internet axcess på hotel rummet så vi skal forsøke å holde dere oppgradert så mye som mulig. Hvis dere er intressert da. :-)

 

Det har vært en lang dag. Vi skal ut til simmen imorgen kl 0800 lokal tid. Vi er 7 timer etter norge her borte.

 

Så vi får fortelle mer imorgen.

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å sove når kl er 0400 på monrningen her og kroppen er innstillt på norsk tid kl 1100. Så det er lenge til frokost. ""

 

Vi har med oss 4 digital kameraer, to digitale video cams og flere hundre minutter med tape så det skal dokumenteres, ikke vær redd for det. Det er jo liksom derfor vi er her. He he.

 

Det kommer bilder på siden vår etterhvert. Skal straks laste de opp.

 

Hotellet ligger ved den ene bane enden her borte. Sværingene banker høyre med en gang etter take off og legger hele undersiden mot oss. Skal ta noen bilder av det også.

 

More to come.

 

Jan

Houston Texas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det høres spennende ut det der, Gleder meg til den kommer "hjem" igjen den DC10 simulatoren der.. Kan bli spennende og prøve og få en "ekte" simulator opp av bakken.. Hadde dere fått en MD11 simulator opp hitt på bjerget også, så hadde jeg nesten bodd i simulatoren tipper jeg

Ja, ejg er den gærningen som pleier og fly MD11 på flighsim.no sin server ja...

 

Håper vifår se hvordan dette blir fremover:D

 

Hilsen

Oddvar

Braathen1976

Vnas325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg sitter nå på Vigra opg venter på flyet mitt! Det første jeg gjør når jeg kommer hjem er og legger ut bilder...ca kl 2000 i kveld er det oppe tenker jeg.

 

Ang betaling av opphold og reise? Tja dette er ilskjeler som dekker alt selv, slik at alle skal få fly sim. Det er derfor jeg innstiller alle på og hjelpe til med tanker om Sponsorer og andelseiere, vet du om en spnsor som kan være aktuell? send en PM, det begynner og haste nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By the way.

 

Er det noen som lurer på dette med andelseier eller sponsor så er jeg i følgende byer denne uka , og er klar hvist noen ønsker og treffe meg og diskutere dette. Denne uken er jeg i Bergen Onsdag, Haugesund torsdag og Stavanger fredag. Neste uke er det Krsand mandag og Arendal tirsdag...sjekk www.hattelco.no klikk på roadshow og lokasjon for tid og sted....når du kommer si bare at du skal prate med meg så slipper du inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan frakter dere dette hjem??. Får neppe plass i en koffert ""

 

Det spørs hvor stor koffert du har det da. ""

 

Neida, det blir en 40 fots og en 20 fots container med ting og tang. B.la. får vi med oss en gullgruve av manualer og dokumentasjon av både simulatoren og DC10 ern. All historikk rent teknisk for simmen er med og masse av reservedeler.

 

GOFI har fått fler bilder av meg, så dere får mase på han om at han legger de ut på siden vår.

 

Vi fikk prøve en MD80 sim igår også. Fred var kaptein og jeg 2p

 

Skal bort og jobbe igjen. More to come.

 

Jan

Houston Texas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fed idé synes jeg! Kunne være sjovt at flyve i en DC-10 simulator. Skal den sejles eller flyves til Norge? Hvor meget har den kostet?

 

Hei..Den skal seiles til Norge. Når det gjelder kostnader så ønsker vi ikke og gå ut med dette enda, men har du lyst til og fly denne simulator for kost priser så melder du deg inn som andelseier.....velkommen skal du være....ring meg hvist spørsmål, dette gjelder alle som ønsker info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er simulatoren min. "" Skrev under dokumentene som ovefører alle rettigheter til meg idag.

 

Videre har jeg lært at en G90 motor som sitter i B777 har sveiv og må trekkes opp, og vi har også fått forklart hva ETOPS står for.

 

Dagens reisebrev er sendt til Geir for oppdatering på siden vår og vil ligge ute så fort han kan.

 

Følg med. ""

 

Jan

Houston Texas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle simulator entusiaster... "" Jeg sitter og reflekterer litt over hvor langt Jan, Fred, Robert og Ole Gunnar har kommet allerede med denne DC10 simulatoren. Den er jo ikke oppe i drift enda, men jeg ser det som en stor sansynelighet at dette kommer til å bli en suksess. For mange av dere som har fulgt med dette prosjektet, takket være Dag's web side her, så er det også interessant å gå tilbake å lese mange av de innleggene om dette emnet. Det var mange skeptikere, og sikkert med god grunn... "" men jeg syntes dere skal gi Jan en runde med applaus for hans innsats... "" Han har stått på som en lyktetenner med dette prosjektet og var så heldig å treffe Ole Gunnar og teamet hans fra Skedsmo Videregående Skole. Dette er jo en helt ideell løsning og jeg er overbevist om at dette kommer til å bli enda mere interessant framover. Ole Gunnar og Robert har sittet og studert diagrammer og manualer og har virkelig satt seg inn i simulator systemene og jeg er også overbevist om at de kommer til å få den i gang. I dag er stort sett alt ferdig til frakting og selve cockpiten skal settes ned på en pall og fraktes med lastebil ned til Galveston 5 juli. Den ankommer Drammen havn 28 juli, etter det Jan sier, og da bærer det videre opp til Lillestrøm. Jan vil ha MD80 simulatoren neste, og så B737 classic.... og NG simulatorene... og så B757'en og B767'en og til slutt B777 simulatoren... men dette blir vel i neste omgang... """""" Ja, dette blir som nevnt spennedne og dere får følge med videre... ""

 

Ser jeg noen av dere på OSL neste frdag...? Jeg blir med den første flighten våres fra EWR til OSL 17 juni CO 38 og ankommer OSL rundt 9:45 på fredag 18 Juni.

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si helt ærlig at når jeg først hørte om dette med denne simulatoren trodde jeg alle var helt sprø som kunne tro at noe sånt kunne gjennomføres. Jeg må si jeg syns det er ekstremt imponerende at man har klart å stable på bena noe sånt som dette og faktisk få den til Norge. ""

 

Nå håper jeg bare at jeg får muligheten til å prøve den en gang. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ser jeg noen av dere på OSL neste frdag...? Jeg blir med den første flighten våres fra EWR til OSL 17 juni CO 38 og ankommer OSL rundt 9:45 på fredag 18 Juni.

 

Dag

 

 

Neste fredag er jeg på vollene på OSL, og forhåpentligvis knipser masse bilder av den 757'en som kommer fra EWR. Og det kommer til å være mange andre der også. Men vet du noe om CO er fornøyd med billettsalget, eller om dette går på trynet? Jeg vet det ganske hemmelig om salg og slikt, men en liten indikasjon skader vel ikke? ""

 

Hyggelig at arbeidet med simulatoren går så bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt avsindig rått at gutta har klart å få dette i orden! Men, jeg har snakket endel med Gofi via MSN, og jeg har fått en idikasjon på at denne gruppen er en fylt med stå-på vilje, så det overrasket meg egentlig ikke! Godt jobbet, gutter! Jeg legger gladelig igjen 500,- i pengeboksen deres, det er det minste jeg kan gjøre! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maa bare faa legge med mine "2 cents" ogsaa. Jeg besoekte "Gutta" paa onsdag, og ble meget imponert over den entusiamsen de legger for dagen. Dette er et rimelig voksent prosjekt, og de boer ha all ære av aa ha dratt i gang noe slikt!! Jeg haaper jeg faar tatt meg en tur for aa se (og saaklart bruke) simmen naar den kommer til Norge. Det vil nok ta litt tid aa faa vidunderet i sammen (ubskrivelig aa forklare hvor mange ledninger som skal til, og jeg saa sikkert ikke mer enn 25%)

 

Jeg haaper virkleig at folk bruker dette tilbudet. Dette kommer til aa bli noe unikt som ikke saa mange andre har muligheten til. Man vil jo snart faa en ny turistattraksjon i Oslo omraadet!!

 

Naar dette prosjektet "gaar live", saa boer alle de involverte faa en hederstittel i FS miljoet!! Men jeg regner egentlig med at Jan kommer til aa vaere for optatt til aa bry seg om det da. Han kommer sikkrt til aa fly!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg på lasset med gratulanter til Jan og Co som har jobbe med dette. Selv er jeg med i andelslaget, noe skal man jo bruke pengene på "". Dette kommer til å bli et helt spesielt prosjekt som jeg tror kan gi gjenlyd langt utenfor Norges grenser. Det har vært utrolig morro å være med i prosjektet så langt. Dersom alle planene som foreligger går i orden så blir dette kjempebra. Så derfor folkens, har dere noen lapper til overs så bruk dem på en andel. Kontakt Geir Ove for mer info eller sjekk hjemesiden til NCS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle fine ord alle sammen. Målet er jo at den skal være til glede for alle simmere og flyentusiaster.

Vi har reist ifra simulatoren for siste gang. Neste gang vi ser den er på kaia i Drammen om ca 1,5 mnd. Håper båten ikke synker bare. ;-)

 

Jeg vil passe på gjenom forumet her å takke Dag, Niels og alle involverte fra Continental for en fantastisk support og en helt utrolig god service mens vi har vært her. Vi har blitt tatt fantastisk godt vare på mens vi har vært her. Vi skal ta godt vare på simulatoren i Norge og virkelig bevise at vi er verdige å eie en slik ting.

 

Gårdagens reisebrev er sendt Geir for oppdatering og dagens blir forfattet om et par timers tid. Vi skal ut å spise litt og kikke i butikkene. Eventuelt skal vi ut å fly 210 med Dag og Niels som jobber i Continental.

 

Reisebrevet jeg sender ikveld blir det siste herfra og vi er hjemme igjen ca 14:00 på mandag.

 

Jan

Houston Texas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...