Gå til innhold

Trøbbel i dag


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Da satte sommeren inn for fullt og termometeret ute på veggen viser nå 24 grader.

 

Da viser det seg at webserveren vår får "heteslag" og ikke takler varmen. Jeg skal finne ut en løsning, men det kan være at flightsim.no forsvinner av nett mens jeg fikler med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi i gang igjen etter en total stopp. Serveren har fått seg en runde med støvsugeren, cpu-viften er grundig rengjort og ny strømforsyning med svææær vifte (og neonlys - hva er meningen med det tro?) er på plass. Samtidig fikk jeg oppdatert biosen på maskinen.

 

Det er ikke sikkert det holder, men jeg har bestillt et par eksta vifter som jeg vil sette inn når de kommer.

Neste skritt blir vel air condition på "server-rommet" mitt ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(og neonlys - hva er meningen med det tro?).

Jeg synes jeg kan huske at noen sa det skulle være kuuult, er ikke helt sikker. Men jeg er ganske sikker på at neonlys har en skjult kjøle-effekt. ""

 

Neste skritt blir vel air condition på "server-rommet" mitt ""

Ingen dum idè i grunnen, kanskje enda bedre; Air condition i cabinettet, med pollenfilter. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke uvanlig å IKKE ha kjeller nei, har bodd flere steder UTEN kjeller enn med. Det er tross alt fordeler ved å ikke ha kjeller også, stuegulvet/gulvene i 1.etg. blir ikke så kalde, ingen fare for flom/lekkasje osv. Har bodd steder hvor huset faktisk har stått på påler/pæler, slik at

det har vært luft mellom huset og bakken - perfekt til å oppbevare sykler osv. under. Men det er helt klart fordeler ved å ha kjeller også, men det er ikke alle som har vært bortskjemt med å ha det!!.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeller har jeg, eller rettere sagt sokkel, men den er utleid. Derimot har jeg en stor garasje som ligger under hagen (populært kalt bunkersen), og der er det kjølig og godt. Problemet med å bruke den vil være støv og at jeg må strekke kabler helt dit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fremdeles ordne enten ei varmepumpe som kjøler om sommeren og varmer om vinteren, eller en ren aircondition som kun kan kjøle til en rimelig penge. Jeg jobber fremdeles i Hamstad AS, og jobber med dette.. Merket vi bruker er Roka fra Italia som Hamstad importerer selv. Disse blir levert med varmekabler i avløp og oljevarmer til kompressoren slik at disse er tilpasset Norske vintrer..

 

 

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...