Gå til innhold

PMDG: -800 & -900 fetet opp FS2004 bra ja...


Lars B. Frostad

Anbefalte innlegg

Jeg er vel ikke alene om å ha foretatt installasjon av

PMDG sin B737 -800 & -900 i det siste (har jeg en viss følelse av...) Men til poenget: jeg som virkelig har gått igjennom hele FS2004 katalogen og prøvd å slanke den litt,

siden min FS2004 katalog tok over 30 GB og vel så det -

for en tid tilbake. Vel, etter at jeg oppgraderte PMDG

katalogen med de nye -800 og -900 modellene, oppdaget jeg

til min forskrekkelse at kun disse to modellene tar hele 860 MB!!! ALENE, da har jeg selvsagt installert en del liverys til -800 modellen, men kun en stk til -900 modellen (til nå). Jaggu tar det plass dette her ja, ihvertfall

når man har installert en god del liverys..

 

Så nå tar søren meg hele FS2004 katalogen 21GB igjen,

var det noen som sa "Fedon"?... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for min del vil jeg sende D`herrer fra Redmond på kurs før alt annet ""
Absolutt! Oleg Maddox (IL-2)kunne sikkert lært dem en ting eller to. Og gode gamle Fly! har jo fremdeles bedre paneler enn de fleste addonfly til fs.

 

Når det gjelder PMDG skulle jeg kankje forholdt meg annerledes hvis ikke designeren av flyet på forhånd personlig hadde forsikret meg om at dette kom til å bli et framratevennlig produkt, for så å fylle på med et tonn teksturer som gir forsinket mapping ved viewforandring. Eneste flyet som maskinen min ikke takler på strak arm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos meg hadde jeg meget bra fps på 600/700 pakken. PMDG lovte enda bedre fps på 800/900 pakken (VC'n var f.eks redusert med 12000 polygoner). 800/900 pakken virker fint her hos meg, jeg har vel 8-9 fps mere på 800/900 enn med 600/700. PMDG har også sagt at det snart kommer ut en ny modell til 600/700 som gjør at også den vil få en VC som er mere fps vennlig (redusert med 12000 polygoner). Så ytelses messig har jeg ingenting å klage over når det gjelder NG pakken.

 

Kaster en brannfakkel til slutt ""

 

Man trenger ikke ha 40 prosesser gående i bakgrunnen når man simmer. Man trenger ikke å spille winamp når man flyr. Man trenger ikke redigere sine digitalbilder når man flyr i fs samtidig osv osv. Da er det ikke rart at fs ytelsen går i dass.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind-

 

Jeg ser også at PMDG`en er tung for enkelte, men det virker som om de fleste har fått det litt bedre. Heldigvis var det ingen markant forskjell på min maskin med 8/900, annet enn at FS9 restarter når jeg velger 737-800 2D og trykker "Fly Now", noe det jobbes med å finne løsningen på. Har hatt trøbbel med "Fly Now" også uten PMDG, et eller annet som ikke er helt bra med FS9 og/eller skjermkortdriverne. Jeg vil tro at problemet ditt med forsinket mapping mest skyldes arkitekturen i FS, og at den er lite mottakelig for gode (og tunge) addons.

 

Hva PMDG lovte husker jeg ikke, og vil derfor ikke kommentere det, den diskusjonen får taes i deres forum. Personlig holder jeg meg stort sett unna de diskusjonene, har forlengst fått overdose ""

 

Jan Roar-

 

Brannfakkelen din er slettes ikke dum. Ser ofte på screenshots at folk har flere bøtter med mierda surrende i Taskbaren. Og jeg vil legge til at Soundblaster lydkort ofte er noen ressurskrevende gamper med gammeldags teknikk, og lover ting de ikke holder. Har ikke brukt lydkort på 3 år nå, bruker kun lyddelen til HK, med kvalitet satt til "medium", noe som holder i massevis.

 

BTW Vi tester ut 600/700 oppgraderingene akkurat NUH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den brannfakkelen er i høyeste grad på sin plass den, Jan Roar. Jeg har etterhvert sett endel setups og det forundrer meg at enkelte i det hele tatt greier å komme seg til take-off position. Jeg tror mange problemer også kunne vært unngått med "renere" setup og ikke allverdens prosesser som løper omkring i maskinen og kjemper om ressursene.

 

Dersom det er tilfelle blir det litt feil syns jeg å skylde på f.eks add-on som PMDG.

 

Mvh

Per A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva PMDG lovte husker jeg ikke, og vil derfor ikke kommentere det, den diskusjonen får taes i deres forum. Personlig holder jeg meg stort sett unna de diskusjonene, har forlengst fått overdose ""
Sikkert lurt. PMDG er uten tvil flinke folk, og det er sikkert ikke lett å være i flightsim-rampelyset. Men det som irriterer meg litt er at de lager et produkt som er fullstendig over-the-top i ressursbruk (teksturer på toalettet anyone?), men som likevel etter to års utvikling mangler funksjoner som gode gamle 767PIC for fs2000 har.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder PIC, valgte de å ikke bruke denne som utgangspunkt, selv om den var bra. Det har kun vært den virkelige NG`en man har jobbet ut i fra hele tiden, noe som etter min mening var det eneste fornuftige valget.

 

Det som IKKE var et fornuftig valg var det å smelle i gang samtidig med ny FS, ny DirectX og nye skjermkort på markedet!

 

Når det gjelder dassen, bryr jeg meg kun om texturene på min egen real-life driter ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"For the ultimate experience we have recorded sounds from a real 737 NG lavatory. We suggest you turn the speakers up loud." Nei, PMDG har nok ennå et stykke å gå for å oppnå den ultimate realisme. Det burde vel også flyte av urin og papir på gulvet, og være noen skikkelige bremsespor nede i skålen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"For the ultimate experience we have recorded sounds from a real 737 NG lavatory. We suggest you turn the speakers up loud." Nei, PMDG har nok ennå et stykke å gå for å oppnå den ultimate realisme. Det burde vel også flyte av urin og papir på gulvet, og være noen skikkelige bremsespor nede i skålen.

 

Dagens innlegg!!!!!

bremsespor å lyd på do!! Hehehehe

 

Hvem sa det ikke var fart i forumet her? Her spruter tårer og mer til av å lese innleggene som hagler inn ""

 

Nesten som jeg må starte opp PMDG'en her for å gå på do å høre. Hva var det slags lyder det var tatt opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...