Gå til innhold

VIKTIG! TRENGER RASKT SVAR!


Werner Rafteseth

Anbefalte innlegg

Det går ikke tog direkte mellom flyplassene. Det går tog fra Heathrow til Paddington, ca 15 min, eller undergrunn til diverse stasjoner, ca 45 min. Toget til Gatwick går fra Victoria tror jeg, og jeg vet ikke nøyaktig hvor lang tid dette tar, men sikkert mellom 30 min og en time.

 

Aner ikke om det går en direkte buss, men det går jo et uttall av busser fra Heathrow så, sjansen er der, men det er altså en betydelig strekning, så god tid er påkrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bure ikke gjøre det. Jeg har kjempeerfaringer med å bestille billetter på Widerøes internettsider. Veldig billig, etter min mening. Med så mye mellomlandinger er det fort at "vinninga går opp i spinninga", med tanke på landingsavgifter etc. Dessuten kan du fort sitte i saksa hvis Gatwick-flyet er forsinket.

Selv bestilte jeg flybilletter fra Oslo-Newark-Lexington, og retur Lexington-Detroit-Newark-Oslo i fjor høst. Det kom på litt over 7000 kr.

 

Men jeg mener at tube'n også går til Gatwick?

Jubilee Line går hvertfall ut til Heathrow, for det veit jeg bare...

 

PS: Du har ikke sjekket Continentals nye OSLO-N.Y. rute?

 

Men uansett, ha en skikkelig fet tur til Statene, det blir sikkert helt konge! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet tur, ja... gratis reise ombord på

Mariner of the Seas, det blir konge ""

Jeg reiser fra Vigra og skal til Orlando Intl.

Der blir jeg hentet av en agent som tar meg til et hotell i Port Canaveral, og skal bli der over natta. Så blir det 2 ukers cruice på verdens nest største cruice-skip ""

Min bror jobber som første maskinist ombord, så derfor er det gratis ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Werner... jeg har tatt SpeedLink (buss) mellom LGW/LHR i mange aar og det er ganske greit. Trafikk paa M25 kan forsinke en del og det tar vel 1.5 time... Den stopper som regel sist paa LHR terminal 1 og 2. Det er knotete med tog og en lang vei utenom...!

 

Ja hva med CO fra OSL to EWR...? Vi starter 18 Juni og det er mange flighter om dagen fra EWR til MCO... ""

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jo jeg ta et lignende spørsmål. Hva er enkleste måte å komme seg fra JFK til Newark?

Jeg lander på JFK og tenker kjøre sørover, og av en eller annen grunn finner jeg at jeg kan spare bortimot 2000 kroner på å leie bilen på Newark i stedet for JFK, og da kan det jo være verdt å ta turen dit for å hente ut en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det går busser mellom Gatwick og Heathrow. Følg skiltingen med BUSES når du kommer til Gatwick, og spør gjerne personalet på buss stasjonen når du kommer dit hvilken buss som går. Bussene går hvert 20 minutt, og tar ca 1 time. Men hvilke flyselskaper flyr fra Norge til Gatwick? Maersk Air har vel kanskje en rute fra Kristiansand til Gatwick hvis jeg ikke husker feil..

 

Med hilsen

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ""

 

hvorfor ikke fly rett til LHR ??

 

det går fly osl-lhr direkte, evt om du er fra ulsteinvik/vigra kan du fly ålesund-oslo-LHR, hvis du ønsker å bytte flyplass går det busser mellom LGW og LHR, men dette er noe du må påregne endel timer for å gjennomføre, er da enklere å fly rett til LHR:

 

Jeg vil også anbefale at du kjøper gjennomgående biletter hele veien til bestemmelses stedet, da slipper du å tenke på om du når flyet videre, samt at du sparer deg endel timer i skjekk-inn kø.

 

Har du biletter som "stopper" på hver "mellomstasjon" må du ta ut bagasjen.gå igjennom flyplassen og skjekke inn på nytt, dette tar tid og er ett pes uten like,samt at om det flyet du kommer til til for ex london med er forsinket, og du ikke har biletter videre du kan endre på. så står du der, og har ingen krav på erstatning fra noen parter, ei heller forsikringselskapet. vel å merke NOEN forsikringselskaper tar saken, men da må du ha beregnet ett minimum av 3 timer i transfer.

 

Håper det hjelper noe ""

 

Sten Arne (som jobber på SAS/Braathens kundesenter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og prisen?? Har ikke funne noen direkte fra OSL - LHR...

 

Da kan du ikke ha leitet særlig bra.. tok bare en dato i juni (2 for å være nøyaktig) og fant følgende SASflighter:

(har med vilje ikke limt inn når dem går og hvilke klasser som er ledige) ""

 

AE02JUNOSLLHR

1 SK 511

2 SK1513

3 SK 509

4 SK 513

5 SK1511

 

og i tillegg så fly jo British Airways til LHR fra OSL til følgende tider:

1 BA 761

2 BA 763

3 BA 767

4 BA 769

 

Prisen veit jeg ikke ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...