T. Paulsen Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Noen som vet har hørt noe om at denne ruten skal legges ned ifra Mars engang? Siter
Steinar Grindstein Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Det siste jeg har hørt er at SAS vurderer om de fortsatt skal fly den ruta for å møte konkuransen ifra Co som kommer i Juni. Jeg pressiserer at dette ikke er bekrefta opplysninger. Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Denne skal vel bli lagt ned når sommer rutene trer i kraft og det er 1. april. Siter
T. Paulsen Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Skrevet 20. mars 2004 Noen som har rutetidene til og ifra? Gjerne i "traffic flightplanformat" til å legge "nesten" rett inn i TT`s flightplan. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Tom Arne. Vist du laster ned den siste utgaven av MRAI sine vinterruter for SAS vil du finne den med i de rutene. Siter
T. Paulsen Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Skrevet 20. mars 2004 Ja selvfølgelig ligger den jo der.. Takk Steinar.. Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Denne skal vel bli lagt ned når sommer rutene trer i kraft og det er 1. april. Sommerrutene trer i kraft 28/03 da for å være pirkete Siter
SH Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Det siste jeg har hørt er at SAS vurderer om de fortsatt skal fly den ruta for å møte konkuransen ifra Co som kommer i Juni. Jeg pressiserer at dette ikke er bekrefta opplysninger. Hum.. hvor har du hørt dette? Ingen ting hadde jo vært bedre. Det er jo et relativt godt belegg på denne ruta fortida, og ganske mye cargo, så markedet for et stort fly på ruta er tilstede... bare de kunne fått det til å gå rundt økonomisk så... Siter
Christer Elde Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Hmm... SK907, det er gode minner... *mimre* Men SK908 kan dem godt legge ned, for den er det ikke noe gode minner ved... Siter
Dag Johnsen Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Heisann, nå skal jeg være den første til å innrømme at "marketing" ikke er min sterke side... men når SAS har flydd denne ruten i mange år uten konkuranse og ikke klarer å fly denne økonmisk, hvordan i all verden skal de da klare å gjøre den økonmisk med konkuranse...? Det er mulig dere sitter med annen informasjon om hvorfor denne ruten blir lagt ned, men jeg forstod det som at den ikke var lønnsom med det rutenettet/flytyper SAS hadde...? Det jeg nevnte tidligere, og vi flyr alt fra B757-200/-300, B767-200/-400 og B777-200, er at en B757 er mye... mye billigere i operasjon enn en "widebody"... Man kan jo diskutere "komfort" og jeg vil nok si at en "twin isle" er mere komfortabel fra passasjerenes syn... Vi vurderer også nå "winglets" til disse B757 flyene for bedre fuel-rekkevidde. Boeing har en "aftermarket" winglet som de regner med 3-4% fuel burn improvement. Steinar, har du fått kontakt med de på OSL for å vite om de kan ordne med tilgang til fly/pad? Jeg vurderer fortsatt å ta meg en tur på denne flighten... Dag Siter
Geir Fjellro Løitegård Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Hadde vært utrolig gøy å reist over dagen før, å flydd med denne flighten. Men siden det er lite med CO-codeshare flights fra OSL-EWR den 17-ende, så får jeg heller nøye meg med å stå på vollene å dokumentere ankomsten. Ikke alle har kontakter på innsiden av gjerde. Håper på at dete blir en populær flight, og CO vil gå med overskudd. Også får jeg håpe på at det kommer både en 767 og 777 engang... Siter
JM Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Denne skal vel bli lagt ned når sommer rutene trer i kraft og det er 1. april. Sommerrutene trer i kraft 28/03 da for å være pirkete Stemmer dette - jeg skulle egentlig flydd over den 31/3, men nå blir det fra Arlanda i steden... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.