Frode Sveinungsen Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Hei igjen! Fikk tips om Dos Gringos av en i klassen for et par mnd siden, og har hørt en del på sangene dems... Har akkurat bestilt CD'n dems også Dette er musikk som du lett blir glad i, med mindre du føler deg truffet i enkelte låter da selvsagt... Favorittlåtene er I'm a Pilot og Jeremiah Weed Den sistnevnte passer utrolig bra på vorspiel blant flyvenner Anbefales, anbefales... EG E HEKTA!!! hehe Siter
Odd Ivar Torset Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Dream Theater!! Long live Prog Rock Siter
Thomas Olsen Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Og når man flyr til KATL er jo "Welcome To Atlanta" et must Siter
Karl R Pettersen Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Dream Theater!! Long live Prog Rock I så fall kan jeg anbefale Liquid Tension Heftige greier. Ellers blir det mye 70-talls-progg på meg. Siter
Morten Nelson Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 ÅÅÅ! Hit 'n' run - Space Invaders! Den er et must når du flyr ufo. Siter
SH Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Kenny Loggins - highway to the danger zone (sangen fra Top Gun) er et must når du flyr F14 Siter
Odd Ivar Torset Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Ja sant det karl. Jeg har begge cdene med Liquid Tension. Vil også refirer til Pagans Mind fra skien ett av norges beste prog band . Yes og Rush slår sykt det og . Var på DT konsert i Oslo i januar.. det var konge. Siter
Rasmus Bruvoll Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 lite som slår Pink Floyd - Learning To Fly (P-U-L-S-E versjonen)... Siter
Karl R Pettersen Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Personlig syns jeg DT blir for mye vokalbasert, derfor var LT midt i blinken for meg. Hørte en del på Rush og Yes før, nå er det erstattet med god gammel ELP samt gamle-keyboardisten i Yes sine soloalbum (Rick Wakeman). Anglagård scorer også høyt. Hehe, når man snakker om det virkelig syke: Spiral Architect eller Farmers Market... Uttrykket "døds-jazz" syns jeg passet perfekt Siter
Andrè Amundsen Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 lite som slår Pink Floyd - Learning To Fly (P-U-L-S-E versjonen)... Jeg er så enig i deg. Dette er en låt som man nesten aldri glemmer, den er bare helt nydelig å høre på. Learning to fly(lære å fly) Siter
Henrik Bjørlo Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 lite som slår Pink Floyd - Learning To Fly (P-U-L-S-E versjonen)... Så enig så enig. Noe som kanskje kan være bortimot like bra er Pink Floyds "The Great Gig In The Sky" med 5.1 surround (som de har på 30-årsjubileums versjonen av DSOTM ). Det er det absolutt villeste man kan oppleve av musikk etter min mening... Jan Hammers "Crocketts Theme" er ikke så verst den heller... Siter
Odd Ivar Torset Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Hehe, når man snakker om det virkelig syke: Spiral Architect eller Farmers Market... Uttrykket "døds-jazz" syns jeg passet perfekt ja der er jeg helt enig. Det låter bra det . For å nevne Rick Wakeman.. så synest jeg den den råeste keyboardprestasjonen ble framført på albumet An Evening With Yes regner med du har hørt den .. har hørt litt på LT og synest det er helt ok musikk.. Det er vel ikke akkurat min type prog i øra da.. men men hver sine ører :-). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.