Gå til innhold

Screenshots-forumet


Rune Brauten

Anbefalte innlegg

Det ble ikke nevnt noen navn i begynnelsen av tråden og jeg synes strengt tatt ikke at noen ble hengt ut. Selv visste jeg slett ikke hvilken person eller tråd dette dreide seg om inntil du selv kom på banen, Christian. Uansett så synes jeg at den som absolutt skal stikke hodet sitt frem og poste bilder må tåle et feilslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune Jansen.

 

1. det er ikke snakk om at jeg ikke tåler å få kritikk.

2. Denne tråden startet med noe som kan tolkes som å henge ut personer.

3. pass på hva du sier. (normal folkeskikk er tingen)

 

1. Om du vurderer å ta ned bildene dine på grunnlag av kommentarer som; dårlige bilder osv...er det ikke noe annet det kan være snakk om.

 

2. Hvordan du tolker denne tråden får være opp til deg..og det er bare du som har tolket denne tråden slik hittil.

 

3. Hehe, det er litt artig. De som ikke har hatt folkeskikk her, er de som har fått dårlig kritikk. De har endt opp med å kalle meg tosk og dust, noe jeg aldri har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag:

 

vi setter en strek over det som er sagt??

 

og jeg må bare si at det meste av det jeg har skrevet her ikke har blitt tolket slik jeg mente, det.. men samme kan det være.. (det er ikke så viktig for meg hvertfall)

 

vi får si som ungene rundt om i landet sier: Vær venner! hehe

 

kan føye til No hard feelings?

 

(mitt siste svar på denne tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok medføre riktighet... Selv har jeg merket at bildene blir alt for mørke om man ikke gjør noe med dem. Grunnen til dette er at jeg har litt høyere gamma correction enn normalt. Tror dette er tilfelle for mange andre også. Dermed får man et veldig mørkt bilde når man paster det inn i Paint el. lignende. Da synes jeg det er på sin plass og sette opp brightness litt f.eks. Så andre også kan se motivet mitt slik som det var i det øyeblikket jeg tok screenshotet i FS. Redigering ut over dette ser jeg ikke noen spes grunn til, om ikke man skal lage et "kunstnerisk" bilde da. Håper ikke dette ble for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bør man passe seg for ikke å legge ut bilder som ikke er redigert på forhånd. Har sett en god del bilder her, som ikke er mulig å få så fine uten å ha redigert de først. Det blir ikke ekte mener jeg. Dere får si hva dere vil om det, men dette er min mening.

 

Det er fullt mulig å få flotte bilder uten å redigere....

Kommer vel litt an på "fotografen" og maskina/skjermkortet hans det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ett bilde er korrigert for gamma, bør det sies, da de som kjører uten gamma correction får "helt feil" bilde på skjermen "" Enkelte websteder kjører doble gallerier - ett uten gamma og ett med gamma korrigerte bilder.

 

La nå folk få poste hvilke screenshots dem vil - alltid noen som liker dem. Er forresten tilhenger av redigerte bilder, da dette kan ta bort noe av "kjedeligheten" og repiterte bilder/tema. Men det bør jo stå da ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med både Johnny & Karl.

 

For en som har drevet med fotografering så lenge som meg, er det enkelt å ta screenshots som er så bra at de trenger ikke redigeres. Det kommer an på hva som er både foran kamera...og bak kamera.

 

Det er ingen som har lik skjerm eller samme oppsett. Derfor bør det være en selvfølge at man i alle fall tillater å korrigere brightness / contrast og evt. sharpness. For å sette det på spissen, skulle ikke dette være "tillatt"...da kan jeg altså heller ikke få lov til å stille brightness / contrast på skjermen min før jeg tar et shot??

 

Jeg redigerer sjelden eller aldri mine screenshots. Når jeg gjør det, er det for å kompensere for begrensninger i min hardware, og det bør tillates. Jeg kan også finne på å fjerne de heslige MS veiene på et bilde, men som regel, er de med og ødelegger, kaster jeg ganske enkelt bildet og tar et nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må få poste de bildene de selv mener er gode og som de har lyst til å dele med andre! Jeg regner ikke meg selv som en konge på å ta screenshots, akkurat, men når jeg først tar meg bryet med å ta bilder og legge "blinkskuddene" av dem ut på screenshots-forumet har jeg jo lyst på kommentarer. Jeg er LYSÅR fra å kunne ta bilder som de beste her, men det skal da ikke være et hinder for meg. Det er også stor forskjell på å få kommentarer som "Bildene var litt mørke", og "Dette var dårlig". Den første gir konstruktiv kritikk, så da vet jeg at jeg må slutte med å ta bilder på natta i FS "". Men når noen bare spytter ut at bildene mine er dårlige føles det jo nesten ut som et personangrep. Kan det virkelig være så vanskelig å si HVA som er galt med bildene som postes? ""? Liker man ikke bildene er det selvfølgelig greit! Smaken er som baken. Men hvis man ikke liker bildene man ser, synes jeg man enten kan skrive noe som kan hjelpe "fotografen" til å ta bedre bilder, eller så kan man holde sin munn godt igjen, for da har man ikke noe fornuftig å si i den sammenhengen... (No offense...)

 

Jeg blir oppgitt når jeg leser diskusjoner som dette her "". Jeg vet ikke hva som gjorde at så mange poster ble slettet, men det må ha vært ganske alvorlig. Tror ikke jeg har sett poster bli slettet av en moderator her før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke vært med lenge nok, Øyvind. Har vært langt høyere temperatur her en dette. Moro med engasjement så lenge det ikke blir usakelig eller går direkte på person.

Men her greier jeg rett og slett ikke å bli veldig temperamentsfull. Syns det er tullete å diskutere hva som bør postes eller ikke. Kan man ikke bare gå ut av posten hvis man ikke liker det man ser? Selvsagt skal alle få lov til å poste sine shots. Noe annet blir for dumt.

På den annen side kan folk som poster såkalte dårlige bilder få noen tips hvordan de kan tweake grafikken sin slik at de opplever forbedringer i simmen. Mange eksempler på det. Og da er det på ingen måte en "bortkastet" postering.

 

Tross alt dreier dette seg om noe så uskyldig som screenshots fra en flysimulator. Er det virkelig noe å hisse seg opp over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...