Gå til innhold

Motortrøbbel og elektrisk svikt


Per-kristian Jensen

Anbefalte innlegg

Støtter virkelig ikke VATSIM dette? Hvis jeg får motorkutt og elektrisk feil så må jeg fly manuelt og høyde og hdg blir umulig og holde..... vet at det er sjeldent det skjer for det skal egentlig ikke gjøre det men hva vis dette pluttselig skjer? Må man bare disconnecte og leve vidre? Hvis dette er løsningen så er jeg ikke sikker på om jeg gidder og fly stort mer på VATSIM....... Har alldrig værrt simmulert hos meg.... Var ute med 777 i går kveld og så kutta venstre motor og ba om retur til Gardemoen umiddelbart pga. dette..... Det var greit... Så mens jeg skulle readback hdg så kutta pinade mæ strømmen også. Ingen innstrumenter virket og da mener jeg INGEN.... Selv ikke GPS funket... over Torp fikk jeg beskjed av Oslo kontroll om og sette sq 7700? (husker ikke helt) Og fikk klarert nødlaning men så rett før jeg skulle kontakte Gardemoen app så ble dette avlyst... Vedlig dårlig sikt og fikk aldri landet... (disconnecta) forstår dette egentlig ganske godt men det burde bli gjort noe med slik at det er mulig med nødlanding uten innstrumenter++++

(Ops burde vel ikke ha skrevet dette for det bare kommer neagtiv kritikk får håper ikke det "" )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare så det er sagt.... Jeg simulerer ikke....

 

Kan ikke gjøre annet enn å først sitere Fredrik:

 

Så lenge ATC synes det er greit å simulerer nødsituasjoner så kan man gjøre det. Men når ATC ber om "cancel emergency", så må du enten logge av eller fortsette normalt.

 

Hvordan du får slike failiures uten å ha stilt inn i settings'ene kan jeg ikke begripe. Ser ikke annen grunn enn at du har utført en alt for dårlig pre-flight. Glemt å utføre checklist slik at du mangler noen systemer. For du innser vel at det må være en grunn til at du hver gang får malfunction på flyet ditt? Jeg har brukt MSFS i flere år uten å oppleve én eneste uprovosert feil under flygning, så hvorfor får du plutselig feil hver eneste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til kommer vi opp i tilfeller hvor det skjer etter eller annet med flyet eller simmen. Skjer det noe med flyet slik at man trenger å returnere tilbake til utgangspunktet eller en annen flyplass for nødlaning så får man tillatelse til dette av den ATC som event er online. Det skulle ikke være noe stort problem. Derosm alt i simmen kutter ut slik at du ike har verken instrumenter, strøm eller noe slikt må du jo fly manuelt ned, ikke sant. ATC kan fortsatt gi deg prioritert landing men du må selkv sørge for å komme deg ned. Event kan du få vectors fra ATC. Hvordan du skal kunne fly uten at noe i flyet virker er jo en gåte for meg da!!! Ikke ser du høyde, speed, etc. Ikke får du ned hjulene, flaps osv. Da er det nok best å logge av ja for da er det hos deg noe er feil.

 

Som ATC prøver vi å hjelpe alle så gidt vi kan, men når utstyret ikke virker hos dem som flyr er det lite vi kan gjøre. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, for dårlig sikt til å lande når du har visuell kontakt med Torp i 8000ft?

 

Kapteinen sine standby instrumenter skal fungere selv om alt annet av strøm kutter ut, du må nok ha gjort noe feil om du fikk motorkutt og elktrisk feil uten å legge det inn.

 

Men jeg kan anbefale FSMaintenance. FUngerer vel ikke for FS2004 enda, men det er veldig realistisk og man kan få over 100 forskjellige failures om man ikke vedlikeholder flyet skikkelig, flyr det skikkelig og følger prosedyrene. Med det må du sjekke at hjulene går opp når du trykker g (eller hva du bruker), og alt det der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt MSFS i flere år uten å oppleve én eneste uprovosert feil under flygning

 

Har du aldri fått en feil uten at du har valgt det selv?

 

Jeg får feil minst 3 ganger hvert halv år. Foreksempel en tur fra Billund til munchen med atr 42-500. Litt etter at jeg hadde tatt av og komt i gang med climben så ble hele panelet SVART! Jeg hadde ikke sagt att det skulle komme noen feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du aldri fått en feil uten at du har valgt det selv?

 

Nei, jeg har ikke det. Det er ikke noe som heter stress-damage elle noe slikt i FS som gjør at flyet etter hvert får snag (med mindre du kjører FSMaintance eller hva det het), så jeg fatter ikke hvordan folk opplever at alt bare blacker helt ut.

Når du sier at alt ble svart, mener du at det klikket eller at systemene sluttet å virke?

 

En annen grunn til at det kommer feil kan jo også ha opphav i det at noen flyr ganske avanserte fly uten å i det hele tatt sette seg inn i hvordan alt fungerer. Kan jo tenkes at dere glemte å skru på en generator eller noe slikt, og da er det jo kun en man kan skylde på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du aldri fått en feil uten at du har valgt det selv?

 

Nei, jeg har ikke det. Det er ikke noe som heter stress-damage elle noe slikt i FS som gjør at flyet etter hvert får snag (med mindre du kjører FSMaintance eller hva det het), så jeg fatter ikke hvordan folk opplever at alt bare blacker helt ut.

Når du sier at alt ble svart, mener du at det klikket eller at systemene sluttet å virke?

 

En annen grunn til at det kommer feil kan jo også ha opphav i det at noen flyr ganske avanserte fly uten å i det hele tatt sette seg inn i hvordan alt fungerer. Kan jo tenkes at dere glemte å skru på en generator eller noe slikt, og da er det jo kun en man kan skylde på...

 

Jeg har bare fått black out EN gang i min fs karriere. Og grunnen til det var at jeg ikke hadde skrudd på generator. Men jeg fikset jo det ganske kjapt MENS jeg fløy. Tviler på at du prøvde å finne ut hva som var galt MENS du var i lufta? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...