Gå til innhold

Slowflight med modellfly


Karl R Pettersen

Anbefalte innlegg

Här är bilder av min slowflyer:

 

[image]http://home.online.no/~s-joetol/artimages/Tiger%20Moth/the%20result.jpg[/image]

 

Beauty and the beast, eller beast and the beauty..?

 

Den flyger!!!

 

Fantastisk liten skapning som väger strax under 100g flygfärdig.

Topphastighet: Rask promenad

Byggd av Balsa och kolfiber och en del plast detaljer.

Hjulen är luftfyllda..!

Drivs av elmotor med kolfiber propeller och 2st 3,6V 145mAh Lithium Polymer celler.

Styrs av en GWS Pico mottagare som gjorts lättare, och 2 WES Tech. 2,4g servo.

 

Otroligt underhållande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snyggt Jörgen ""

 

Tack!

 

Fås disse som byggesett eller må man mekke selv? Har ikke så mye peil på dette, men denne typen modellfly ser faktisk mer morsomt ut enn "vanlig" modellflygning.

 

Det finns byggeset, och det finns ARF (Almost Ready to Fly) set. ARF seten är ofta av sk. depron plast och är väldigt lätta och fina, men är svåra att reparera.

 

Se lite på www.modellflynytt.no och www.mft.nu.

 

Jag gillar Slowfly bättre än annan modellflygning.

Batteri cell tekniken har blivit mycket bättre tack vare mobil telefon industrin. Nya borstlösa el-motorer och lithium polymer batterier ger otroliga prestanda som man bara kunde drömma om för el-flyg för några få år sedan.

 

Liten nok masse til å kunne holde på i gårdsrommet uten at barn og bikkjer tar skade av det?

 

Ja... Se på min Tiger Moth. Väger 100g och flyger inte raskare än man kan gå. Den har nästan ingen bevegelses energi alls! Jag har fångat den i handen...

Har man otur så kan ju propellern träffa ett öga, så barn och djur bör hållas undan för säkerhets skull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...