Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva må gjøres får at jeg kan bli ATC på VATSIM..

må jeg være ATC i den delen av landet jeg bor i eller kan jeg være det i for eks. oslo?? hva ellers er det som må til... ok god engelsk uttale og forståelse... har 5 i eng. skriftlig og 6 i muntlig... "" er det noe annet jeg bør vite? ""

Skrevet
Ta en titt på VACCN under training.

Anbefaler deg også å ta noen timer som pilot før du prøver ATC-delen så du ser hvordan det foregår.

Er det ikke krav til ett vist antall timer som pilot og observer, for å bli ATC eller? ""

Skrevet
Ta en titt på VACCN under training.

Anbefaler deg også å ta noen timer som pilot før du prøver ATC-delen så du ser hvordan det foregår.

Er det ikke krav til ett vist antall timer som pilot og observer, for å bli ATC eller? ""

Jeg tror ikke det er noe formelt krav om at du skal ha erfaring som pilot, men dette er jo helt klart en fordel.

Det blir både lettere for ATC og pilot når ATC har litt "erfaring" med den slags, og har en del innsikt i prosedyrer og kanskje terreng rundt i kontrollsonen.

Men et krav om et vist anntall OBSERVER timer er det vel, ikke at jeg husker antallet i farta.

Tror jeg slapp med 10-15 timer, men da hadde jeg også noen hundre flytimer fra før.. ""

Hovedsaken med OBSERVER er vel for at man skal bli kjennt med programmet, og prosedyrene.

Skrevet

Vegar,

Beklager, men de må nok gjennom det samme, selvom de har en såkalt fast-track. Dette betyr i realiteten at de kan gå rett inn på forskjellige nivåer, avhengig av real-life pilot og/eller ATC-bakgrunn.

Mvh

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...