Jan Vold Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Her er et kartustnitt fra Statens Kartverk / Norgesglasset. Det viser en lite omtalt flyplass et sted i Norge. Noen som kan gjette hvor ? Jeg har ingen informasjoner om banelengde osv, men C-130 hercules har vært på besøk. Muligens bare touch and go. [image]http://www.ktv.no/~jav-ktv/Flysim/Flyplass01.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Noen stikkord om ca hvor? Nord?Sør?øst?Vest? Har mistanke om en liten plass i sørnorge.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SH Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Er det den flystripa i Oppdal? Fagerhaug eller hva den nå heter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JM Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Eller kanskje en som ligger i sør-Telemark/Aust Agder området?? Vill gjetning da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Vold Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Nei dessverre Joachim. Det er nok ikke Gullkanppp eller Lunde. Du må i retning Hovedstaden, og passere denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasmus Bruvoll Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Mener det ligger en liten stripe rett sør for oslo som jeg ikke husker navnet på, men ville forundre meg om denne kunne ta trygt ned en herkules... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Gjetter på flyplassen på Jan Mayen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Bachke Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 svalbard..... eller bjørneøya..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Mosjøen? Jan Roar Rød Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Kjeller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Er det rakkestad? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Starmoen før utbygging? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arild Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Ja, denne var vrien Har foreløpig ikke noe svar, denne plassen ligner jo på en del andre, men mangler noen detaljer slik og slik for at det kan stemme med de jeg har sjekket ut. Sånn utformingsmessig ligner den på en standard "Kyllingmark", men jeg har vurdert flere private flystriper også... Inkl. Oppdal. Det som er spesiellt med denne er veien som går rundt, krysset like ved baneenden og oppstillingsplass med en avkjøring, i tillegg til at det ser ut som det er en tjern like ved. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Presterud Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Enig med Kjell Arild. Du har gjort en god jobb. Kan ikke fatte hvor dette kan være. Har trålet både AIP og Jeppesen, samt ymse nettsider. Om stripa feks er 30m bred vil det være omkring 1050m med fast dekke. Baneretning ser ut til å være 12/30, om du da ikke har vridd og herjet. Wild guess: kurvene oppe til høyre viser en stigning, siden det er vann/elver som ser ut til å renne andre veien. Venter på fasit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Vold Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 For å hjelpe litt: Seilflygere fra Starmoen vet nok om den, men jeg tviler på at noen har landet der. De har vel heller fått beskjed om å holde seg unna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 For å hjelpe litt:Seilflygere fra Starmoen vet nok om den, men jeg tviler på at noen har landet der. De har vel heller fått beskjed om å holde seg unna. Rena!!! Er vel landbart for seilfly der, men sleperne er ikke ønsket dit? Det er vel også en annen mil stripe der borte? Husker ikke helt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Presterud Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Da lukter det vel Rena... og grønnkledte folk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Vold Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Helt riktig! Gratulerer. Rena Landsørkje. Ikke mange som har hørt om den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Presterud Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Jo, har nok hørt om Rena som militær flyplass. Men klarte ikke å finne et enste kart derfra. Bilde forresten, som jeg fant just nu... http://prosjektutvikling.no/BildeFrG2/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arild Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Skulle visst litt mer om denne... Og laget for Norske Flyplasser-pakken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.