Gå til innhold

Sammordnet innkjøp av addons


Steinar Grindstein

Anbefalte innlegg

Fordi?

 

Synes dette er en god idè.

Man kunne lagt opp en liste med hvilket addons som er ønskelige. Da særlige aktuelle nyheter osv. Så kan folk skrive seg på liste. Blir det 10 stk som ønsker samme addon så burde det la seg gjøre å få en rabatt hos webshop'n som selger.

Det eneste kritiske punktet er vel hvor mange her som egentlig kjøper addons. Vil det bli nok etterspørsel til at det er aktuellt å få noen rabatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har kjøpt 15 Addons på knapt et år, å for å si det sånn, det blir flere ja. Riktig nok har jeg kjøpt cd utgaver av addons da jeg tidligere ikke har hatt internet.

 

Jeg ser ingen store problemer med å kunne få til en sammording av innkjøp av addons. Det som kan være et problem er hvordan man skal gjøre det rent praktisk med hensyn til bestiling, leveranse og betaling.

 

Men der er det selvfølgelig noen muligheter som praktisk kan la seg gjennomføre.

 

Steinar Grindstein ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilling, leveranse og betaling hadde ikke blitt noe problem. Det kunne f.eks blitt gjort på denne måten: Dag åpner (hvis ikke det finnes) en FS-konto. Forskjellige add-ons blir foreslått, og de som ønsker et av dem skriver seg opp på den aktuelle. Deretter spleiser de som har meldt seg på på add-onet ved å sende summen inn til FS-kontoen. Dag, eller andre admin, kjøper varen og brukernavn og pass blir sendt til de aktuelle...Hvis det var sånn dere mente da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må Dag ta seg av dette? Vi må være forsiktige slik at vi ikke nedlesser han med ekstraoppgaver. Dette administrative kan sikkert en eller annen ta seg av. Bare en tanke, men dersom Dag synes det er greit å påta seg dette, skal ikke jeg foreslå noen andre.

Personlig kjøper jeg sjelden addons av den enkle grunn at disse tilleggene krever forholdsmessig mye av innholdet i maskinen (og det er nokså magert i min "") Men bare vent til jeg får spart opp noen grunker slik at jeg får byttet ut "kassa"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk nå på at de fleste addons er maskinbundet. kan ikke innstalleres på mange forskjellige maskiner/ip'er. Og jeg tror at de som selger dem ikke hadde vært happy for at brukenavn og passord deles på mange. Da måtte man nok kjøpt samme antall lisenser som antallet som skulle ha addonet. F.eks hvis 50 stk skal ha , så hadde prisen blitt 50xstykkprisen.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk nå på at de fleste addons er maskinbundet. kan ikke innstalleres på mange forskjellige maskiner/ip'er. Og jeg tror at de som selger dem ikke hadde vært happy for at brukenavn og passord deles på mange. Da måtte man nok kjøpt samme antall lisenser som antallet som skulle ha addonet. F.eks hvis 50 stk skal ha , så hadde prisen blitt 50xstykkprisen.

 

Jan Roar Rød

 

Poenget i det opprinnelige innlegget var vel ikke å spleise på en lisens for så å (ulovlig) dele denne. Tanken var vel heller noe allà "coshoppers.com" (gikk vel forøvrig konkurs.....), dvs at vi som gruppe burde kunne oppnå en eller annen form for rabatt ved å handle store kvanta.

 

Selv kunne jeg godt tenke meg å være med dersom dette blir organisert men jeg må si jeg i utgangspunktet er noe skeptisk til om dette lar seg gjennomføre.

 

En annen ting er at jeg som regel er utålmodig når jeg har bestemt meg for å kjøpe en add-on, noe som ofte skjer på impuls. Da sitter kredittkortet løst og jeg vil laste ned og installere *nå*.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idéen er vel god, men som noen nevner lenger opp i tråden: hvem skal administrere dette? Skal være enig med den som sa at dette må ikke bli Dag sin oppgave, han har sikkert mere som så å styre med på flightsim.no.

 

Finn en i forumet som vil ta seg av dette.

Hvis Dere skal prøve dette, hvorfor ikke først bli enig om et addon som skal kjøpes inn til f.eks 10 stk eller flere. Når de 10, eller flere har bestemt seg for hvilket, er det bare å ta kontakt med den som selger dette og spør hvilken rabatt Dere kan få hvis 10 stk eller flere samtidig. Hvis Dere får noe respons på dette (koster ingenting å prøve)så må dere igjen bli enig om hvordan dette skal betales osv. osv. osv. Hvordan den som selger skal sende ut ev. lisenser eller cd utgave må også avtales. Mange praktiske ting må være på plass. Og de fleste addon produsenter bruker forskjellige system: brukerlisens, online sjekk av bruker ved inst, tilsendt serienr. osv.

 

Noen som skjønner at det kan bli mye knot?

 

Jeg ønsker dere lykke til ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...