Gå til innhold

Drittvær


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Ja Dag , en slik kveld burde man være beskyttet!

 

Slik jeg har skjønt det, tar UPS systemet ned med kontrollert shutdown, slik at den skal starte uten krøll når strømmen er tilbake. Vi er vel etterhvert så avhengige av strøm til modem og nett at FlightSim.no vil være nede ved et strømbrudd.

 

Været ja: Bodø, Information Oscar 1820Z: Vind fra 230°, 44 knts, maximum 64! (Grensen for orkan er 62). Prøv FSMeteo eller annet online vær nå i Bodø!

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste av alt er at det er en sval temperatur ute nå "".

 

... og saltvann i lufta, smakte i alle fall salt da jeg gikk for å handle, tok ikke sjangsen på å sykle, har nesten blitt blåst av sykkelen (eller overende) ved mindre vind en det som er nå. De måler også mer en 64 kts på en eller annen måler i vest iføge han som sitter i tårnet nå ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har skjønt det, tar UPS systemet ned med kontrollert shutdown, slik at den skal starte uten krøll når strømmen er tilbake. Vi er vel etterhvert så avhengige av strøm til modem og nett at FlightSim.no vil være nede ved et strømbrudd.

Ja, det stemmer. Med en UPS vil jeg ha strøm nok til at maskinene vil gå i 5-10 minutter ved et strømbrudd. Når batteriene i UPS'en begynner å nærme seg slutten vil denne sørge for å ta ned maskinene på en sikker måte.

Når strømmen gikk i går endte jeg opp med feil i databasen. Jeg fikk rettet det meste, men en bruker var forsvunnet fra brukerlisten.

Jeg håper derfor å få montert en slik UPS så snart som mulig slik at vi slipper dette flere ganger. (Nå er det jo ikke orkan hver dag, og jeg håper og tror at det går noen dager før strømmen detter ut igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelig? ""

 

Langt ifra "".

 

Er misunnelig på de som bor i Bodø og andre områder med skikkelig vær. Er jo det som er gøy!

 

Hehe, ja du kan jo flytte oppover. Synd at jeg ikke husket detaljene i historien om Østlending som flyttet til Tromsø. Var så glad i snø skjønner du, naboene advarte han om heftig snømåking. Og det hele gikk som det gikk, slo ned brøytemannskap, skillsmisse fra kona, tente til slutt på huset før han dro sørover igjen ""

Hvis det er noen som har denne historien i tekstformat så vær så snill å post den her, morsom lesning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...