Gå til innhold

Stavanger..


Bjørn Erik Hansen

Anbefalte innlegg

Heter AWACS, og Sola har to rullebaner; 18/36 og 11/29 ""

 

Ja,ja.... jeg gjorde et forsøk på å forklare noe jeg ikke har så veldig god greie på, men at Sola har 2 rullebaner og ikke 4 vet jeg selvfølgelig meget godt, den var litt flau "" Det gikk litt fort i svingene når jeg skulle skrive innlegget. ""

 

Jeg forsto hva du mente Rolf Kenneth, men der er alltid noe "vriompeiser" her på forumet!!

Ikke vær lei deg!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter AWACS, og Sola har to rullebaner; 18/36 og 11/29 ""

 

Ja,ja.... jeg gjorde et forsøk på å forklare noe jeg ikke har så veldig god greie på, men at Sola har 2 rullebaner og ikke 4 vet jeg selvfølgelig meget godt, den var litt flau "" Det gikk litt fort i svingene når jeg skulle skrive innlegget. ""

 

Jeg forsto hva du mente Rolf Kenneth, men der er alltid noe "vriompeiser" her på forumet!!

Ikke vær lei deg!!

 

Og så er det en del folk som hjelper til med å gi korrekte opplysninger, pluss en del folk som ikke fatter det og mener de er "vriompeiser" """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter AWACS, og Sola har to rullebaner; 18/36 og 11/29 ""

 

Ja,ja.... jeg gjorde et forsøk på å forklare noe jeg ikke har så veldig god greie på, men at Sola har 2 rullebaner og ikke 4 vet jeg selvfølgelig meget godt, den var litt flau "" Det gikk litt fort i svingene når jeg skulle skrive innlegget. ""

 

Jeg forsto hva du mente Rolf Kenneth, men der er alltid noe "vriompeiser" her på forumet!!

Ikke vær lei deg!!

 

Fine....... """"""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei..

 

Flyet var nok en Boeing E-3A.

 

Det er en del av ett system som kalles AWACS.

 

For mere info sjekk hjemmesiden. ""

 

Mvh,

Thomas.

Gå inn på siden du sendte link til Thomas!

Trykk på Info, Our Aircraft. Bla deg ned på siden og "vips" så dukker det opp et nytt fly. Hvilket fly er dette? Det var det flyet som hadde T/G på Sola i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter AWACS, og Sola har to rullebaner; 18/36 og 11/29 ""

 

Ja,ja.... jeg gjorde et forsøk på å forklare noe jeg ikke har så veldig god greie på, men at Sola har 2 rullebaner og ikke 4 vet jeg selvfølgelig meget godt, den var litt flau "" Det gikk litt fort i svingene når jeg skulle skrive innlegget. ""

 

Jeg forsto hva du mente Rolf Kenneth, men der er alltid noe "vriompeiser" her på forumet!!

Ikke vær lei deg!!

 

Og så er det en del folk som hjelper til med å gi korrekte opplysninger, pluss en del folk som ikke fatter det og mener de er "vriompeiser" """"

Ja.. du får litt av hvert her på forumet, det skal være sikkert! Men gu så jillt me har det ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart at det greit med en korigering, men når det er sagt tror jeg de fleste skjønte at det var en skrivefeil fra min side.

Men dette er veldig typisk for FS.no forumet, hvis noen skriver feil eller å noen som helst annen måte utaler seg upresist er tusen og et ute.

Da våkner alle vaktbikkjene og kaster seg over stakkaren.

 

Jeg vet at det sitter mange folk der ute med vanvittig mye kunskap om alt som har med fly å gjøre, men det virker som om noen av disse ikke er interesert i å dele denne kunskapen med seg.

De kommer først på banen når andre har har forsøkt seg, og da for å irettesette og hovere.

Slike ting preller av på meg og jeg er voksen nok til å inrømme feil, men det er meget mulig at andre avstår fra å svare på innlegg av den grunn.

 

Spre om dere med kunskapen gutter, ikke vent på at noen skal tråkke i salaten, for så å komme med irettesettelser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke ser noe galt i å korrigere noen.

 

Selvfølgelig er det ikke det, og det var heller ikke deg, eller nødvendigvis dette innlegget jeg siktet til.

Der var mest generelt ment.

 

Slik jeg ser det handler det mest om måten man formulerer seg på når man korigerer noen.

Det er sikkert ikke alltid ille ment, men noen ganger får man intrykk av at man har å gjøre med verdensmestre.

 

Avisredaksjonene har noe som heter "vær varsom plakaten", kanskje det kunne være noe å adoptere til FS.no forumet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei..

 

Flyet var nok en Boeing E-3A.

 

Det er en del av ett system som kalles AWACS.

 

Jeg så også det flyet ved flere anledninger i går, men det var så vidt jeg kunne se ikke et overvåkingsfly av typen Boeing E-3A. Det hadde ikke den karakteristiske radaren på ryggen, og da tror jeg det heller var en Nato-Otan B707-307C (TCA) eller en B707-320C (TCA) (TCA står for Trainer Cargo Aircraft).

 

Hvorvidt ENZV har 2 eller 4 rullebaner blir ikke det et definisjonsspørmål? Joda, ENZV har to kryssende banelegemer, men hvis vi ser på det som RWY18, RWY36, RWY29 og RWY11 blir det jo på en måte også 4 rullebaner """".

 

God helg, alle sammen! ""

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart at det greit med en korigering, men når det er sagt tror jeg de fleste skjønte at det var en skrivefeil fra min side.

Men dette er veldig typisk for FS.no forumet, hvis noen skriver feil eller å noen som helst annen måte utaler seg upresist er tusen og et ute.

Da våkner alle vaktbikkjene og kaster seg over stakkaren.

 

Jeg vet at det sitter mange folk der ute med vanvittig mye kunskap om alt som har med fly å gjøre, men det virker som om noen av disse ikke er interesert i å dele denne kunskapen med seg.

De kommer først på banen når andre har har forsøkt seg, og da for å irettesette og hovere.

Slike ting preller av på meg og jeg er voksen nok til å inrømme feil, men det er meget mulig at andre avstår fra å svare på innlegg av den grunn.

 

Spre om dere med kunskapen gutter, ikke vent på at noen skal tråkke i salaten, for så å komme med irettesettelser.

Innertier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...