Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
De har ikke utført noen loop..dette viser bare hvordan feil informasjon kommer frem i media!

 

Så du så altså hva som skjedde?

Siden du er så påståelig.

Hender at småfly piloter tror de er jagerfly piloter, og skal tøffe seg.

Veldig smart.

Nå er det ingen som bør si noe for sikkert, for som nevnt tidligere er det ingen som vet hva som hendte.

Jeg leste akkurat litt info fra adressa at Havarikomisjonen har tittet på radarbildene fra LN-HAS, og de dataene de sitter på nå viser normal flygning helt til noe gikk fryktelig galt.

De har ikke sagt noe om loop eller noe, og for det jeg vet vises høyde og fart på slike radardata, noe som tydelig kan vise om et fly skifter høyde raskt eller får en drastisk endring i hastigheten.

Men vi får vente å se på hva de sier etter at vraket er hevet.

Skrevet

Nei jeg så ikke hva som skjedde..men kjenner piloten, og har selv flydd en del timer sammen med han siste halvåret, og jeg skal love deg at han har ikke utført noen loop av egen vilje, med et fly som ikke er sertifisert for det, og uten først og fått klarering. Har også hørt litt om hvordan flyet fløy i minuttene før ulykken ut fra radarutskrifter, uten at jeg skal gå nærmere inn på det, og det er ingenting som tyder på at det skal ha utført noen loop, det var kun en uttalelse fra et ikke-fly kyndig vitne under et tv-intervju såvidt jeg vet.

Skrevet
Det var kun en uttalelse fra et ikke-fly kyndig vitne under et tv-intervju såvidt jeg vet.

Det var nok det, at Knut Erik Aalberg gikk inn i en loop er nok det minst sannsynlige.

For personer som ikke har helt peiling på flygning, kan alt minne om en loop.

Det er mulig at han bar blandet sammen hva en loop er og hva spinn er, eller kanskje denne personen ikke en gang viste hva et spinn er og derfor satte ordet "loop" på det?

 

Når man flyr i det området hvor de fløy så har flyet kontakt med værnes tower. Men alt har tydeligvis skjedd så raskt at flygerne ikke har rukket å tatt kontakt.

Dette har nok skjedd ganske raskt, å kontakte tårnet er ikke det første man tenker på.

Det som står i første rekker er nok å prøve å få kontroll over flyet, og når man ligger så lavt som de muligens gjorde (anntar rundt 1000-3000 ft uten at det er kommet en bekreftele fra noen hold) så går ting ganske raskt for seg!

Stian, kondolerer så mye.

Skrevet

Årsaken er jo klinkande klar: Noko gjekk forferdeleg gale.

 

Men litt meir seriøst. At ukyndige kalar spinn for loop er ikkje unormalt. Var på flystevne på Sørstokken for nokre år sdian. Og då kom ein av dei lokale aktørane innover i sin RV 4 og tok tre-fire roll's over rullebanen. Og då var det vel ein 5-6 som seinare sa til avisa at det mest imponerande var då han hadde teke 10 stk loops etterkvarandre bortover rullebanen. Så spinn/roll og loop kan for forvekslast.

 

Utan at eg kjenner nokon av dei to forulykka, så vågar eg å sei det at det ikkje var snakk om uvøren flygning med akrobatikk for ein "ikkje-snittflygnings" maskin som Cessna 150'en i dette tilfellet.

 

 

Skrevet

Dette må være tidenes konklusjon...

 

Ørten ganger bedre det enn å slenge ut en hel drøss med spekulasjoner, uten at vi vet noe som helst!

 

Kan ikke annet enn å be folk vente på HSL's rapport...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...