Ivar Skaugstad Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 De har ikke utført noen loop..dette viser bare hvordan feil informasjon kommer frem i media! Så du så altså hva som skjedde? Siden du er så påståelig. Hender at småfly piloter tror de er jagerfly piloter, og skal tøffe seg. Veldig smart. Nå er det ingen som bør si noe for sikkert, for som nevnt tidligere er det ingen som vet hva som hendte. Jeg leste akkurat litt info fra adressa at Havarikomisjonen har tittet på radarbildene fra LN-HAS, og de dataene de sitter på nå viser normal flygning helt til noe gikk fryktelig galt. De har ikke sagt noe om loop eller noe, og for det jeg vet vises høyde og fart på slike radardata, noe som tydelig kan vise om et fly skifter høyde raskt eller får en drastisk endring i hastigheten. Men vi får vente å se på hva de sier etter at vraket er hevet. Siter
Stian Vaaden Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Nei jeg så ikke hva som skjedde..men kjenner piloten, og har selv flydd en del timer sammen med han siste halvåret, og jeg skal love deg at han har ikke utført noen loop av egen vilje, med et fly som ikke er sertifisert for det, og uten først og fått klarering. Har også hørt litt om hvordan flyet fløy i minuttene før ulykken ut fra radarutskrifter, uten at jeg skal gå nærmere inn på det, og det er ingenting som tyder på at det skal ha utført noen loop, det var kun en uttalelse fra et ikke-fly kyndig vitne under et tv-intervju såvidt jeg vet. Siter
Daniel Eliassen Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Veldig leit å høre Er det ikke kontakt mellom et treningsfly og enva center eller noe sånt? Finnes det noen "svart boks" i et cessna? Siter
michael8210 Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Ettersom det jeg vet, så er det ikke en ferdsskriver (black-box) i Cessna 150. Mulig jeg tar feil? Siter
Lars Ola Bækkevold Skrevet 4. november 2003 Skrevet 4. november 2003 Neida, du tar nok ikke feil. Veldig trist dette her. Siter
Stian Vaaden Skrevet 4. november 2003 Skrevet 4. november 2003 Når man flyr i det området hvor de fløy så har flyet kontakt med værnes tower. Men alt har tydeligvis skjedd så raskt at flygerne ikke har rukket å tatt kontakt. Står mere info på adressa.no idag. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 4. november 2003 Skrevet 4. november 2003 Det var kun en uttalelse fra et ikke-fly kyndig vitne under et tv-intervju såvidt jeg vet. Det var nok det, at Knut Erik Aalberg gikk inn i en loop er nok det minst sannsynlige. For personer som ikke har helt peiling på flygning, kan alt minne om en loop. Det er mulig at han bar blandet sammen hva en loop er og hva spinn er, eller kanskje denne personen ikke en gang viste hva et spinn er og derfor satte ordet "loop" på det? Når man flyr i det området hvor de fløy så har flyet kontakt med værnes tower. Men alt har tydeligvis skjedd så raskt at flygerne ikke har rukket å tatt kontakt. Dette har nok skjedd ganske raskt, å kontakte tårnet er ikke det første man tenker på. Det som står i første rekker er nok å prøve å få kontroll over flyet, og når man ligger så lavt som de muligens gjorde (anntar rundt 1000-3000 ft uten at det er kommet en bekreftele fra noen hold) så går ting ganske raskt for seg! Stian, kondolerer så mye. Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 4. november 2003 Skrevet 4. november 2003 Godt å se at HSL avd Flightsim.no er godt i gang med sitt arbeid Siter
Timmy Brandt Skrevet 4. november 2003 Skrevet 4. november 2003 Haha, satt akkurat å tenkte på det. Så utrolig mange sspekulasjoner så fort det skjer noe. Alle gjetter vilt og håper at man får rett når HSL rapporten kommer ut Siter
TOS Skrevet 4. november 2003 Skrevet 4. november 2003 Årsaken er jo klinkande klar: Noko gjekk forferdeleg gale. Men litt meir seriøst. At ukyndige kalar spinn for loop er ikkje unormalt. Var på flystevne på Sørstokken for nokre år sdian. Og då kom ein av dei lokale aktørane innover i sin RV 4 og tok tre-fire roll's over rullebanen. Og då var det vel ein 5-6 som seinare sa til avisa at det mest imponerande var då han hadde teke 10 stk loops etterkvarandre bortover rullebanen. Så spinn/roll og loop kan for forvekslast. Utan at eg kjenner nokon av dei to forulykka, så vågar eg å sei det at det ikkje var snakk om uvøren flygning med akrobatikk for ein "ikkje-snittflygnings" maskin som Cessna 150'en i dette tilfellet. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 4. november 2003 Skrevet 4. november 2003 Årsaken er jo klinkande klar: Noko gjekk forferdeleg gale. Dette må være tidenes konklusjon... Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 4. november 2003 Skrevet 4. november 2003 veldig trist ulykke dette her. Håper det ikke skjer igjen. Siter
TOS Skrevet 4. november 2003 Skrevet 4. november 2003 Ja vil sei at den konklusjonen er genial eg når ein ikkje har peiling på KVA som gjekk gale Siter
Gjest Skrevet 4. november 2003 Skrevet 4. november 2003 Dette må være tidenes konklusjon... Ørten ganger bedre det enn å slenge ut en hel drøss med spekulasjoner, uten at vi vet noe som helst! Kan ikke annet enn å be folk vente på HSL's rapport... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.