Gå til innhold

Flytting av servere (igjen)


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Som dere kanskje husker så skal serverne våre flyttes, og dette må skje denne uken.

 

Desverre ble tidspunktet for dette slik at Sten Arne, som skulle ordne dette, er på ferie.

 

Derfor trenger jeg hjelp av noen i Oslo:

Jeg trenger noen som kan hente ut serverne i Oslo sentrum, pakke disse og kjøre de opp til Gardermoen. Nå fikk jeg ikke respons fra noen som kunne ordne billig blyfrakt, så de må vel leveres hos JetPak der oppe.

 

Om ingen kan ta på seg dette trenger jeg evt. noen som kan hente ut serverne, pakke disse og levere disse hos posten. (Dette vil resultere i at Flightsim.no vil være av nett noen dager).

 

(Hadde det ennå vært mulig å fly Norwegian tur-retur Bodø-Oslo samme dag hadde jeg fikset det selv "")

 

Om noen har mulighet til å hjelpe meg med dette må dere bare ta kontakt snarest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tillater meg å komme med et forslag som jeg og Dag forsåvidt delvis har snakket om "privat".

 

Jeg kunne fly disse til Bodø med Cessna 310'n. Problemet er at regnestykket er som følger:

 

6,5 timers flytid ifra Notodden (om det blir Gardermoen blir det nesten en times ekstra flytid) x 2700 i timen = 17550,-

 

Startavgift i Bodø = ca 300,- kr vil jeg tro

 

Underveisavgift = aner ikke, men 1500 totalt må vel holde.

 

Summen blir da 19350,- (eller gode 22000,- ifra Gardermoen om man tar med tur / retur Notodden også).

 

Dette er endel penger, mere enn både jeg og Dag har. Men jeg trenger jo forsåvidt timene og kunne betale endel av dette, så jeg har sagt meg villig til å fly "flyttelasset" ifra Notodden til Bodø for mellom 10 og 12000,- kr. Resten (ca 8 - 10.000,- kr) betaler jeg ut av egen lomme.

 

Problemet er: hvor finner vi så mye penger, er det noen som har noen lure ideer, kakebasar f.eks. :-)

 

Vi lurte jo litt på å la 2 stykker være med og dele litt på utgiftene, da har vi straks redusert de 10 - 12000 endel, og kanskje til en overkommelig resterende sum.

 

Så da er ihvertfall ballen kastet, kanskje noen har ideer. Isåfall ville serverene være i Bodø ca 3 timer etter at dem er levert på Notodden (evt knappe 3 timer etter at dem er levert på Gardermoen).

 

Jeg poengterer igjen at jeg ikke overhodet forlanger betaling for det flyturen koster. Jeg betaler ca halvparten av egen lomme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarjei......

 

Er det slik og forstå at jeg kan lei inn deg på type turer med kunder???? dvs...vi spleier på kost, eller vi betaler?

Og hva er kosten pr time?

 

Hadde foresten en fornøyd pilot på en bel 206 fra Pegasus, ...fredag engm til Brimi(sharlotenlauk),,,,masse coniac og god mat og hjemm dagen der på...flere slike turer som han sa...he he....så jeg tenkte,,,du trenger timer...jeg trenger....ofte....transport....eller? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med harddiskene?? Tviler på at du laget hele siden på nytt på den tiden, så da kan ikke alt blitt slettet. Eller hadde du backup et eller anett sted?

 

"Som dere sikkert ser mangler det sikkert en del rundt omkring, dette da jeg hadde en backup med feil fra Onsdag, og måtte da gå tilbake et par dager (Heldigvis klarte jeg å rekonstruere databasene slik at dette ikke gjelder forumet)."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta feil oppstår, og når du minst ønsker det. Serverene var lassa ned med plakater og merking om at dette var servere, behandl de forsiktig etc....men men. [sensurert] happens all the time...jeg har altid laptopen på fanget nå jeg reiser, jeg bruker opp ca 2-3 bærbare pc'r i året. Tro meg ting går galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe det hadde blitt sååå mye dyrere å benytte seg av det tilbudet som kom tidligere i uken egentlig. Og man hadde sluppet mesteparten av nedetiden, og sikkert en masse ekstra jobb.

 

Når det er sagt så er ihvertfall posten harde med frakta, og flyreise er neppe noe særlig bedre. Mesteparten lempes vel som en gummiball enten det står forsiktig på eller ei. Så at ting skjer og skitt happens er helt sikkert, men dette er vel desverre slikt man av og til må regne med under transport. Men om ting gikk galt må man kanskje spørre om embaleringen var god nok ?

 

Får jeg lov til å avslutte med "det som tilsynelatende er det dyreste alternativet er av og til det billigste".

 

""

 

Helt til slutt, Geir, har du fått mail av meg ? Jeg sendte en for endel dager siden, men har ikke fått noe i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embaleringen var det nok ikke feil med. Serverne lå innpakket i pappesker. Innenfor pappesken var det små luftfylte plastposer som tar av for støt (Smart - jeg har ikke sett slike tidligere), og selve serverne var innpakket i tynn skumgummi.

 

Nå er det gjerne slik at man ikke kan unngå at en eller annen finner det for godt å kaste på en slik eske uansett hvor godt merket den er. I mange tilfeller skulle man tro at esken blir kastet lengre jo bedre merket den er....

 

Men til slutt - Geir er smart og forsikret forsendelsen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, da var ihvertfall embaleringen iorden skjønner jeg ""

 

Joda, det kan virke som det er om å gjøre å kaste lengst mulig i den bransjen (tenker da på transportbransjen), kanskje en intern konkuranse om hvem som har kasta lengst iløpet av året, premien er gratis julebord for vedkommende med følge ? ""

 

Var flott at forsendelsen var forsikret da, da er vel ihvertfall ikke det økonomiske tapet så stort.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut her som alle mener det er Geir sin feil. Men for det første var han en av svært få som faktisk tilbød seg å hjelpe. For det andre har han nok gjort det han kunne for at det skulle gå bra, hva kan man gjøre når slikt skjer? Jeg har faktisk stått på flyplasser og sett esker bli hevet opp til 5 meter, og stadigvekk detter det jo baggasje av baggasjevognene når bilene kjører i høy fart.

 

Applus til Geir og Dag, som fikset dette kjapt og greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut her som alle mener det er Geir sin feil. Men for det første var han en av svært få som faktisk tilbød seg å hjelpe. For det andre har han nok gjort det han kunne for at det skulle gå bra, hva kan man gjøre når slikt skjer? Jeg har faktisk stått på flyplasser og sett esker bli hevet opp til 5 meter, og stadigvekk detter det jo baggasje av baggasjevognene når bilene kjører i høy fart.

 

Applus til Geir og Dag, som fikset dette kjapt og greit

 

No offence, men hvor i all verden har du det fra at Geir har fått skylden??? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...