Gå til innhold

SAS FLight Academy til OSL


Arild Oldervoll

Anbefalte innlegg

Her i Stockholm har de følgende simulatorer tilgjenglige på Flight Academy:

 

- Airbus A320

- Airbus A330/A340

- Boeing 737-500/300

- Boeing 737-700 (2)

- Boeing 767

- de Havilland Dash 8-300/100

- de Havilland Dash 8-Q400

- Fokker F28

- Fokker F50

- McDonnell Douglas MD-80 (2)

- Saab 340

- Helicopter Bell/AB 412/212

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er det Braathens 737-simulator som skal flyttes til SAS Flight Academy på Gardermoen. Dash-8 simulatoren i Stockholm skal flyttes tiul gardermoen, mens Widerøes Dash-8 simulator i Bodø skal selges. -Så vidt jeg vet igjen.

 

SAS Flight Academy er et "frittstående" datterselskap i SAS, som driver trening på de flytyper hvor det måtte være penger å tjene. Derfor har de Bell 412, Dash-8 100/300, SAAB340 sim, DC-9 Classic (om ikke de allerede er solgt), etc. Det har også vært DC-8 simulator på SFA lenge etter at DC-8'en hadde sagt takk for seg i SAS-systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DC-9 simulatoren står vel på museet rett ved Flight Academy nå ""

 

Flygsamlingen på ARN är nedlagt..! ""

Det fick jag veta vid senaste OPC...

En tragisk förlust!

 

Allt väl Clamer?

Lång tid, ingen sjö! ""

 

/Jörgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Widerøe skal selge sin simlator er vel hinsides all fornuft, med tanke på hvor mye den er i bruk, og hvor mange kunder de har som leier den...

 

Det tror jeg rett og slett ikke før jeg ser det...

 

Det spiller jo for så vidt ingen rolle om det rent fysisk er WF eller SFA sin simulator som skal selges. Resultatet er uansett at det blir stående en simulator på SFA på Gardermoen og null i Stockholm og null i Bodø.

 

Om simulatoren i Bodø blir brukt mye, er det nok noen som har funnet ut at de to Dash-8 100/300 simulatorne i SAS Group kan brukes mer utnyttes mer effektivt om én blir solgt og den andre flyttes til Gardermoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektivisering kan betyda många saker...

 

F.eks. så kan de faktiskt se på det som så att 99,5% driftsäkerhet är mer än vad man behöver. Så istället för simulator i Bodö så har man en på Gardermoen där det ändå finns tekniker till de andra simulatorerna, och så sväljer man glatt en nedgång i driftsäkerhet mot sparade penningar... Även kvalitet har ett pris...

 

WF är i SAS nu! Då kan allt hända! ""

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...