Christian Håkonsen Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Som sagt, sjekk på airpics.com Der vil du se Russiske (fra luftforsvarets "Russian Knights")på apron på ENGM. Mig-29 har jo også vært på norsk jord, men de var fra det tyske forsvaret. Dette var på Sola, mener det var i 2001. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hehe. Ja, var vel heldig . Satte vel også kanskje mer pris på dette en de andre i klassen min. Nesten som jeg ble mobbet for min "kunnskap" om hva som foregikk . Men, det er jo tross alt ikke hver dag at man får komme inn på BHFS i det hele tatt, og utrolig sjelden at det er SU-27`er der . Men tror han russer`n som ga oss brief om flyene, det med sånn munn på (tenner) overdrev litt. De to landingslysene de har, påstod han at jakka kunne ta fyr om man kommer innen 4 meter.. eller er det bare meg? En annen ting var at russerene har noe IR greier, så han fortalte om at man hadde gått hundre meter forran flyet og tatt en røyk, kunne de fått "lock" og avfyrt en IR missil, konklusjon: Røyking er (helse)farlig!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Johansen Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Bare en korreksjon: det landet TO Su-27 etter at begge hadde dumpet fuel. Begge står parkert på C5 nå. og, de må vel sikkert ha tilbake noen som kan "mekke" ? IL-76 (med mekanikere) forlot Bodø først (sammen med 2 SU-27) Jeg hørte de fikk heading og range til Evenes, så mulig de landet der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hmm... Om ikke jeg husker feil. Dro bare høyere grader tilbake med ILen tidligere i dag. Mekanikere og teknisk befal skulle tilbake senere. (Laveste grad fra Russland var noe rundt 2 kapteiner... resten var høyere..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Espen, jeg fikk ikke med meg den andre landingen. Igjen - man skal aldri være skråsikker - jeg fikk bare med meg return av 08. Vi er kanskje 1-1 nå - jeg mener episoden der en F-16 hadde en uheldig landing like etter at russerne kom, og nå retur av to av fire Flankers De fikk heading og range til Evenes, men ut fra FL de samtidig ble tildelt, var vel ikke landing på Evenes akutuelt. Hilsen Roald Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Som sagt, sjekk på airpics.com Der vil du se Russiske (fra luftforsvarets "Russian Knights")på apron på ENGM. Det stemmer at Russian Knights landet på Gardermoen i -94 ja... Mig-29 har jo også vært på norsk jord, men de var fra det tyske forsvaret. Dette var på Sola, mener det var i 2001. Det var også flere MiG-29 på Sola i -97 (mener jeg det var) da i forbindelse med Co-Operative Banners, disse kom fra Polen, Tsjekkia og Slovakia. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Mig-29 har jo også vært på norsk jord, men de var fra det tyske forsvaret. Dette var på Sola, mener det var i 2001. For å ikke nevne Flesland.. Noe av det største jeg har sett. Smoke smoke smoke.. [image]http://home.online.no/~elkjoes/Bilder/05.jpg[/image] [image]http://home.online.no/~elkjoes/Bilder/11.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Kristoffer: Når var dette? Jeg så et par av MiG'ene som deltok på Co-Operative Banners i -97 da de var en snart tur innom Østlandet/Rygge Hadde dessverre ikke noe brukbart kamera den gangen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Petter Elven Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Kristoffer: Når var dette? Jeg så et par av MiG'ene som deltok på Co-Operative Banners i -97 da de var en snart tur innom Østlandet/Rygge Hadde dessverre ikke noe brukbart kamera den gangen... Fått ADSL i Råde enda eller?? Håper jeg får sett det flyet en eller gang i fremtiden Men veldige flotte bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Fredrik: I 2001, de var innom på vei til Goose Bay.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Noen som vet når de drar igjen? Ja, nå dro de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Dag holder seg virkelig oppdatert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Johansen Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg har en liten videosnutt om SU-27 ene som netopp var på besøk her, hvor gjør jeg av denne ? Noen som kan legge denne ut på nett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Fått ADSL i Råde enda eller?? Neida...eller det vil si sentralen til de folka som bor langt uti i skauen har blitt bygd ut, men sentralen her, hvor det faktisk bor folk, har ikke blitt bygd ut, og er ikke planlagt bygd ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.