Gå til innhold

Payware


lunde erik

Anbefalte innlegg

Nå får snart denne evige debatten ta slutt, for den kommer ingen vei! Det får være opp til hver enkelt om han liker payware eller ikke. Folk se etter forskjellige ting i en addon, noen er villige til å bruke penger for å oppnå det ypperste, andre ikke. For noen er simming en enkel og billig gjør-det-selv hobby, mens andre prøver å komme så nær virkeligheten som mulig og bruker hundretusener på å bygge en hjemmecocpit.

 

Så hvis du ikke er villig til å betale for addons, fint for deg! Men ikke prøv å fastslå den meningen som en generell sannhet! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Øyvind Hansen på dette punktet.

 

Da jeg var "fersk" simmer kunne jeg ikke begripe at noen var villig til å betale for diverse add-on, det var jo så mye snadder som var gratis.

Men da jeg fikk mitt førse payware-fly i hus (DF737) fikk jeg en aha-opplevelse, dette var en ny verden.

 

Det finnes utvilsomt mye bra freeware, men jeg har enda til gode å se freeware som er så gjenomført som DF737, PIC767, PSS A320 og PMDG737NG.

Tenker da på alle systemer som er simulert og ikke minst FMC, ikke så mye på det visuelle siden det etter min mening kommer i andre rekke, jeg holder meg hovedsaklig i cocpit når jeg flyr.

 

Jeg vet ikke hvor lenge du Erik Lunde har holdt på med FS, men det er neppe noe sjakktrekk å være så absolutt i utalelsene dine, mulig du vil møte deg selv i døren ved en senere anledning.

 

Det skal selvfølgelig ikke stikkes under en stol at det finnes en del dårlig payware også, at noe er payware er nødvendigvis ikke et kvalitetstempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra innlegg Rolf. Har personlig testa alle de fire addons du nå nevner, og synes alle er veldig brae. Spesiellt god kvalitet er det nok over PMDG sin 737, men overhead panalet til Dreamfleet virker litt mere realistisk. Noen som kan være enige i den påstanden? PSS og PIC har jeg ikke flydd så veldig mye. Nå går det vel ikke an å bruke PIC 767 til FS2004 heller da, eller gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke PIC767 funker noe særlig i FS2004, det ryktes at ny versjon er på gang.

Etter det jeg har fått med meg er det ikke WILCO som står bak dette og produktet skal heller ikke hete PIC, men det er de samme folka som utviklet den originale PIC som skal lage denne nye versjonen.

 

Sikkert noen som vet mer enn meg om dette, det er et par PIC guruer her på forumet som garantert har oversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha flydd med PMDG de siste ukene var det nedtur med PIC faktisk. PFD oppfører seg utrolig hakkete i forhold.

Ser frem til PIC 767 V2!

Nå flyr jeg faktisk nesten aldri med freeware, forskjellen er altfor stor til de gode payware-produktene som PSS, PIC, PMDG, 421, Meridian og FSD. Innen scenery finnes det en del bra gratis, som NAP, Kastrup, Kansai, Narita, Bremen, Vancouver, La Guardia, John Wayne og Reagan.

 

Før brukte jeg bare freeware, men så kjøpte jeg PIC og jeg var hekta! ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Payware er ikke noe gøy. Og faktisk ganske unødvendig. Det finnes som mye praktfult scenery og så mange praktfulle flymaskiner som er freeware, ta foreksempel flyene til POSKY, det er jo flotte flymaskiner. Og de koster ikke 200 kroner pr stykk.

 

Vil ikke gå så langt å si at det er unødvendig, jeg skulle selvsagt blitt veldig glad om de slapp ut PMDG helt gratis, men forstår veldig godt de som lager slike at de vil ha penger for det.

For all del det finnes masse bra freeware, men det er vel en kjennsgjerning at det er litt mer stil over de som du kjøper, de er tross alt litt mer proffesjonelt fremstilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen rangere (utifra sin personlige mening) de beste paywareflya for Fs2004 ? Selv har jeg kun PMDG, og er forelska i det flyet.

 

Det vil vel være meningsløst, i og med at folk har så forskjelig mening om dette, det kan fort bli en endeløs debatt.

Slike rangeringer av payware er gjort her før....ta et søk.

 

Jeg vil høre de personlige menigene, uten noe debatt. Bare hva hver enkelt liker.

 

Kan reformulere meg da: Er det noe payware fly som pr dags dato kommer opp mot PMDG sitt ? (For fs2004).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritter er 767PIC og Flight1 Meridian. PIC trenger vel ingen introduksjon. Meridianen er GA-verdenens svar på PIC. Den har et absolutt fantastisk funksjonelt og vakkert panel og en glimrende flightmodell. Og i løpet av kort tid kommer versjon 2 som lover enda mer og kan brukes i fs2004. Og det mest unike med produktet, ved siden av at det har en Reality XP Garmin 530 installert, er at de elektroniske cockpitpanelene er programmert slik at de har en fullstendig jevn bevegelse, ikke sånn hakkete som fs-gauger pleier å være. Den pakken er absolutt verd $30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik, bare for å legge den ned, jeg synes payware er gøy ""

 

Jeg holder meg i FS2K2, selv om PMDG er konvertert til 2K4. (Ja, den er på plass hos meg også, med SU i siste versjon.)

 

Rolf Kenneth, som du sikkert vet kommer en oppdatering av 767 som opprinnelig het 767PIC og var "eid" av Wilco. Den neste versjonen av Boeing 767-300ER er ikke et Wilco-produkt, men blir gitt ut av det opprinnelige teamet minus Eric Ernst. Det som i hovedak blir nytt i forhold til den som "flyr" nå, er at FMS blir oppgradert, slik at den har så mange funksjoner som det er mulig å programmere innenfor MSFS' ramme. Alt basert på real life 767.

 

Panelet blir ikke nevneverdig endret. Med teamets grunnfilosofi om et fullfunksjonspanel er det ikke interessant å lage mye "eye-candy". For flightsimmers som ønsker masse 3D-effekter er 767-en ikke et valg. Øyvind, jeg ser fram til en oppgradering av FMS i 767'en. Ikke på grunn av at den skal fungere i 2004 - den er jo en konge allerede i 2002, men at FMS blir ytterligere komplettert. Jeg lever utmerket med FS2002, AMD 2800+ og godt med memory, og kan sikkert klare meg bra i FS2004 "" En ny funksjon som blir tilgjengelig, er at to piloter kan fly samme flymaskin samtidig. Jan Roar har forklart dette tidligere, og slik jeg forstår det kan to personer fly samme maskin over nett.

 

Jeg har brukt PMDG -700 med Braathens livery i det siste - LN-TUL. PMDG lever et litt pussig liv for tiden. For lenge siden - da den først dukket opp - hadde jeg en mening om at den hadde et potensial. Jeg står ennå ved det. Men mye mangler. Jeg irriterer meg over disse stadige "teasers" - små slipp av bilder og hva som venter oss der framme fra forumet på Avsim. Nå bør de innfri. Forsiktig sagt er det jo bare grunnfunksjonene i FMS som virker som de skal. Jeg mener at de har bygd opp en ganske stor forventning om hva som dukker opp i SU2. Dette er den store forskjellen fra 767-teamet. De presenterte sine løsninger, og det fungerte. Det er nok det som vil skje med V2.

 

I det siste har jeg forresten syndet mot DF734. Jeg må ta en tur - bare for å "banke rust". Den er liksom kommet litt bort i testingen av PMDG. Btw, PMDG gir meg noen overraskelser; bruker jeg for lang tid med programmeringen av en rute (planlegging, fuelling mv), får jeg restart av PC'en. I lav temp - både på prosessor og system. Men PMDG har potensial..

 

Joakim - Active Camera er et valg som noen vil bruke for å lage fancy screenshots, men har ikke - i min ydmyke mening - noe med hardcore flightsim å gjøre. Men er det noen som vil bruke den, er det som sagt et valg.

 

Når det gjelder FSUIPC, er jeg veldig enig. "Broen" mellom tredjepart og Microsoft Flightsim burdre vært unødvendig. Og som Øyvind sier - noe er vel på gang der også.

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en trend at det som tidligere var populære freeware ender opp som payware.

Det er en trist utvikling, men jeg tror at de som utvikler disse addon legger ganske mye arbeid i dette.

Kanskje de fortjener å ta seg betalt...?

 

Personlig har jeg ingen skrupler med å dra Visaen hvis det er et addon jeg bare må ha, FS er uansett ikke verdens dyreste hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Morten,

når jeg ser adressen din, suser "Sailing to Philadelphia" med Mark Knopfler gjennom hodet. Vakker. Her finner du "go-info". om neste versjon av 767'en -V2. Wilco hadde - så vidt jeg forsto - bare rettighetene til den visuelle delen, og det var jo ikke all verden ""

 

Hilsen Roald

 

Well.... "" For tiden saa sitter jeg i en leilighet i Miami Beach, og det er aa foretrekke fremfor Philadelphia "".... (men man maa abriede der hvor det er jobb . (som jeg drar tilbake til om en uke....) Tusen takk for linken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim - Active Camera er et valg som noen vil bruke for å lage fancy screenshots, men har ikke - i min ydmyke mening - noe med hardcore flightsim å gjøre. Men er det noen som vil bruke den, er det som sagt et valg.

 

Når det gjelder FSUIPC, er jeg veldig enig. "Broen" mellom tredjepart og Microsoft Flightsim burdre vært unødvendig. Og som Øyvind sier - noe er vel på gang der også.

 

Hilsen Roald

 

Det jeg også tenkte på, var at vi som er ca. 13 år osv., vi kjener liksom ikke 2000 KR i uken, derfor syntes jeg det er litt travelt at så mye er blitt payware. For ukelønnen er på ca. 50 til 100 KR for oss yngre... Jeg vet det ligger mye arbeid i å lage disse addons...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travelt? ""

Er 13 år selv og har brukt flere tusenlapper på addons til FS'n min, jeg får lov til det "" somebody stop me! ""

 

Gleder meg enormt til PIC767 V2, panelet er helt uten tvil fantastisk bra, og blandet med Poskys modell blir det shallabais ""

 

Har brukt alt for mye på addons og burde vel egentlig allerede vært slått personlig konkurs, men jeg har div. småjobber innenfor webdesign og andre småting med data, som gjør at jeg kan heve en månedslønn på ca. 2000,-. Småjobber er tingen ""

 

Uhm... Vil forresten advare deg mot ditt første kjøp. Er du først bitt av basillen, er det som å røyke. Det er ikke lett å slutte ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Payware er ikke noe gøy. Og faktisk ganske unødvendig.
???

 

Det blir det samme som å si Microsoft Flightsimulator ikke er gøy. Og faktisk ganske unødvendig. Koster penger gjør det og, faktisk ganske mye penger. I tillegg oppdaterer man dette spillet med nye versjoner ca annet hvert år (suckeer`s) ""

 

Det finnes freeware simulatorer. ""

 

Ingen som dør uten FS, ergo helt unødvendig.

 

Sjøl tilhører jeg gruppen av mennesker som syntes at denne "lite gøye" besettelsen, ja for det er det det er blitt, er verdt penga. Er stadig på jakt etter ny payware, med masse knapper og duppedingser, manualer på 250 sider, ørtenogførti MB nedlasting på supertreig dobbel ISDN-linje (dyre telehor). "må ha det, må bare ha det". ""

 

Kapitalen rår, der det finnes et marked, vil det alltid oppstå tilbydere, noen kjøper payware og andre ikke. Noen er tilfreds med en Lada, og andre vil ha Ferrari ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...