Aleksander Berge Skrevet 12. september 2003 Skrevet 12. september 2003 HEI! Jeg satt her å funderte på hvor langt en Boeing 737 egentlig kan fly. I Norge brukes de nesten bare på 1-2 time ruter. Men det går jo en Braathens charter flight fra Tromsø til Chania! En 5 timers tur. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 12. september 2003 Skrevet 12. september 2003 Eller en tur fra boeing field til sola med bensin fylling i boston eller new york over atlanteren det tar cirka 8 timer? Tror jeg! virtual braathens Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 12. september 2003 Skrevet 12. september 2003 Braathens sine 737-700 fløy delivery flighten Seattle - Oslo Nonstop, så de kan fly et stykke.. (dette var riktig nok uten pax da ) Sjekk range charts for en grafisk visning av hvor langt de flyr med pax.. http://www.boeing.com/commercial/737family/technical.html Siter
Espen Furfjord Skrevet 12. september 2003 Skrevet 12. september 2003 Du kommer sikkert til å få utrolig mange astronomiske svar på dette spørsmålet. Angående climbrate, pax, FL, etc etc etc . En 737-800 kan være i luften over 7 timer. en -400 har noe mindre. Har merka at den har problemer over 5,5 timer i fs. men hvor realistisk dette er vet jeg ikke. For de brukes jo til charter-fly på mellomlange ruter i virkeligheten Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 12. september 2003 Skrevet 12. september 2003 Jeg fant ut at Boeing 737-300 (fra Arianes) kunne fly Oslo - Gran Canaria non-stop, men det var vel grensen også, satt igjen med rundt 1000lbs med fuel.. Siter
Finn Erik Edvardsen Skrevet 12. september 2003 Skrevet 12. september 2003 det er stor forskjell mellom 737 NG (600-900) og 737-300/400/500. NG kan fly vesentlig lenger, Lufthansa flyr Dusseldorf - New York (Newark) med en -700 (operert av Private Air) det er ogsaa planer om Dusseldorf Chicago. Copa i fra Panama flyr 737-700 paa hele rutenettet sitt som strekker seg i fra Buenos Aires i syd, til New York i nord, riktignok allt via Panama City, men det er noen laaange strekninger....Aloha flyr i fra Vestkysten av USA til Hawaii med sine -700...og jeg vet at SAS teoretisk kan fly sine 737-600 Oslo New York, men de maa sertifiseres om foerts (sertifiseres for en hoeyere total vekt, og dermed utsettes for hoeyere landings avgifter.) Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 12. september 2003 Skrevet 12. september 2003 Lufthansa flyr Dusseldorf - New York (Newark) med en -700 (operert av Private Air) det er ogsaa planer om Dusseldorf Chicago. Dette er BBJ versjonen som har ekstra tanker.. De flyr også A319CJ (som er "BBJ" versjonen av A319) på denne ruten.. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 13. september 2003 Skrevet 13. september 2003 Dette gjelder en simulert B737 da... Skulle sjekke hvor langt en BBJ kom med fulle tanker. Det var en BBJ fra filbibl. her på flightsim.no jeg startet opp med fulle tanker, tok av fra ANDØYA, NORGE, climbet til FL ett eller annet på autopilot og +800ft/min climb for å bruke minst mulig motor... la meg våknet opp på BAKKEN/ØRKENEN i IRAN *RWY-hdg ble holdt hele turen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.