Gå til innhold

Quick desent


Aleksander Berge

Anbefalte innlegg

Halla!

 

I dag fikk jeg noe snåle beskjeder fra ATC i fs. Jeg flydde ENML-ENGM PMDG 737-700, og startet og desende fra FL310 til FL210, og deretter til FL110. Hele desenden hadde jeg VS1500, men så da jeg så vidt hadde nådd FL120 fikk jeg ILS clearence. Altså til 2700 fot! Og dette skulle gjøres på noen sekunder! Jeg har hatt noen sånne tilfeller før.

 

PLEASE HELP ME!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, mulig det er jeg som er utenfor her. Men om du får klarering til ILS, hvorfor må du ned i 2700 fot ? Er dette noe FS krever ?

 

 

Det er forskjellige høyder på forskhellige steder ""

 

Tjaa, skjønner ikke helt hva du mener ? Tenker du på i forhold til kartet ? Isåfall er bare dette retningslinjer og minimumshøyder. Du kan godt intercepte ILS i 12000 fot, er ingen som sier at du må gå ned til f.eks. 2700 selv om dette er en printet minstehøyde på kartet.

 

Jeg har selv, i virkeligheten, blitt klarert for ILS på Røros ifra FL85, mens vi fortsatt flyr langt ifra noe intercept punkt. Vi pleier da å fly hele prosedyren som er (om jeg ikke husker feil i farta uten å se på kartet) å passere RBU i 6000 fot. Tracke QDR 154 i 1 1/2 minutt samtidig som man går ned til 5300 fot. Svinge venstre inn mot localizer kurs igjen som er 305°. Da har man et valg, enten kan man holde seg i 5300 fot inntil man er etablert på GlideSlope (jeg foretrekker dette) eller gå ned til 4800 fot og holde dette inntil man er etablert på GS. Så selv om Jeppesen kartet sier at høyden er 4800 fot etter at man er etablert på LLZ TRENGER man ikke å gå ned til 4800 fot å intercepte.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...