Gå til innhold

F-5A på Bodø (ENBO)


Stig Sandnes

Anbefalte innlegg

Bare så det er sagt så kan Bodø ta imot og drive alle

jagerflyene vi har i Norge.Vi har mer enn nok infrastruktur.Det trenges ikke å bygge noe nytt.

Men den fordelingen som er mellom Ørlandet og Bodø nå synes

jeg er fornuftig.Ørlandet sliter med første generasjons

shelter,de fikk ingen av de nye som ble bygget på slutten

av åttitallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vet jeg siden jeg skal fly NH-90 selv, men den skal ikke til Flystasjonen men til 134Luftving som er noe annet enn Sola Flystasjon. I dag er en Flystasjon bare et administrativt understøttelse element, det operative tar Luftvingene seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig: nå må du høre på hva vi sier, vi sier ikke at alle flyene skal være på Rygge, heller ikke alle flyene på Bodø, men noen på Rygge og noen på Bodø slik det har vært i "alle år".

 

Ok, eksempelet mitt med scramble fra Bodø var ikke så bra, siden jeg ikke vet hvor stor trafikk det er der til vanlig...

 

Fredrik: Det er greit det. Men syntes fordelingen på Bodø og Ørland er OK. De to dekker jo Norge.. Bodø lengst nord og Ørland lengst sør... Og slik kan det jo være.. men hva skjer når LF får nye fly? Har selv ikke hørt noe om det da ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vet jeg siden jeg skal fly NH-90 selv, men den skal ikke til Flystasjonen men til 134Luftving som er noe annet enn Sola Flystasjon. I dag er en Flystasjon bare et administrativt understøttelse element, det operative tar Luftvingene seg av.

 

... og atter pirk...

 

Sola Flystasjon er en geografisk posisjon for meg! Det vil si at NH-90 plasseres der. Jeg vet godt at Sola Flystasjon eller Sola Land om man vil, ikke skal operere NH-90'en, men skvadronen som nylig ble opprettet, med Jensrud i spissen. Jensrud er dessuten gammel NAV fra 3'ern. (3'ern er nå underlagt 133 Luftving). Jobber i luft så jeg vet forskjell på base og luftving ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas: 337skv

 

Dag: en ting som er sikkert i disse omstillingstider, er at ikke noe er sikkert. Får håpe at vi ikke ender opp som New Zeeland der de kvittet seg med alt av jagerfly for få år tilbake. I vår situasjon er det "betryggende" å vite at våre nye superfregatter til 18,5 milliarder sikkert tar seg av det meste. Så får man også håpe at de finner penger til å drifte disse. Det koster å være med i klubben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Den dagen jeg blir diktator, skal jeg satse masse på forsvaret ""

 

Neida, bare tulla.

 

Uansett, syns jeg det er trist å se at forsvaret råtner på pinne!

 

Vel, flere ting er sikkert.. og det er at Norge (som er så meget rikt og alt det derre) kanskje trenger et godt forsvar... Som sagt var det vel (eller var det det?) ikke noen som forutså de to flya som ble styrt rett inn i WTC?

 

Mener vi har råd til litt av hvert.. men igjen, jeg går jo flyfag, ikke økonomi og slikt ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordskjelv og ild fra jordens midte

vil skape skjelven omkring den Nye By:

To stor blokker vil føre krig i lang tid,

derpå vil Arethusa gjøre ny flod rød

 

Den Nye By kan være New York som flere seere har spådd vil bli oversvømmet innen dette århundret er omme. "To store blokker kan være en referanse til supermaktene. En spesiell tolkning av Arethusa splitter ordet i Areth (som stammer fra krigsguden mars) og USA. Den røde floden tyder på blod

Sitat fra: Nostredamus Profetier. Mannen som spådde sin egen død

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...