Gå til innhold

Skal kansje starte mitt eget...


Joakim Valkvæ Volle

Anbefalte innlegg

VCA eksisterer ja, Men det er ikke Virtual Color air det da. VCA er Virtual Coast Air.

 

Ser han skriver at han har 1 - en - time på torsdag til rådighet til dette VA prosjektet. Jeg kan bare si en ting til han (etter erfaring fra å grunnlegge VCA): 1 time til å starte et VA blir som musa som pissa i havet. Regn med hundrevis av timer hvis du skal starte et VA og gjøre det skikkelig. Du skal lage web, rutenett, rutiner for å ta i mot pilotene (eventuelle tester etc), lage rutiner for PIREP's, male fly, etc, etc. listen er lang hvis man skal gjøre ting skikkelig.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som Jan Roar sier; du har ikke mulighet til å opprette et fungerende VA på 1 time hver(dersom jeg forstod deg rett)torsdag! Det er ikke mulig! Se bare på mitt og Sebastian's : LoCost VA ! Det ligger mye jobb bak det der, selv om det ikke ser sånn ut! Vi er ikke ferdige enda, selv etter så lang tid. Ideen må modnes først(jeg hadde tenkt på dette en stund) og endel ting og tang må planlegges. Men for all del, det er bare å prøve, da vet du i allefall åssen det er ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virtual Colour air er opptatt. Der på ei tysk side. Linken er finnes under Linker her hos FS.no.

 

Men Lufttransport, eller Kato Air, eller Bergen Air Transport er kanskje noe. Klart det er mye å gjøre men det viktig at du tar ting i riktig rekkefølge. Jeg har lang erfaring med VA og har vært ansatt i bla verdens største, og en rekke andre. Trenger du tips er det bare å sende mail, så svarer jeg samme dag. Jeg kan gi deg råd, men det er du som må utføre selve arbeidet.

 

Jeg ønsker deg lykke til!! ""

 

Ådne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er mange oppgaver å holde på med. Det gjelder å ta ting i riktig rekkefølge. Det jeg ser her er at ditt arbeid kan bli slettet på harddisken til skolen din. Så du har ikke kontroll på det. Mye kan skje på en uke. Andre kan også slette det, mye arbeid er tapt.

 

Hvorfor ikke ta den den timen hjemme? Ingen som forstyrrer deg. Og du har har full kontroll på dine dokumenter.

 

Men det kan realiseres, ingen tvil om det. ""

 

Ådne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VCA eksisterer ja, Men det er ikke Virtual Color air det da. VCA er Virtual Coast Air.

 

Ser han skriver at han har 1 - en - time på torsdag til rådighet til dette VA prosjektet. Jeg kan bare si en ting til han (etter erfaring fra å grunnlegge VCA): 1 time til å starte et VA blir som musa som pissa i havet. Regn med hundrevis av timer hvis du skal starte et VA og gjøre det skikkelig. Du skal lage web, rutenett, rutiner for å ta i mot pilotene (eventuelle tester etc), lage rutiner for PIREP's, male fly, etc, etc. listen er lang hvis man skal gjøre ting skikkelig.

 

Jan Roar Rød

 

Det er ikke bare 1 torsdag jeg får, men hele året! ""

Og så er det ca. 1 og en halv time jeg får.

Det er allerede noen som har paintet FFX b737-300 i Color Air fargene ( og B737-200 og F27 i Busy Bee hvis det blir istedet for Virtual Color Air).

Og så HÅPER jeg at jeg kan få litt hjelp av noen av dere. ( PRØVER å ikke mase! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virtual Colour air er opptatt. Der på ei tysk side. Linken er finnes under Linker her hos FS.no.

 

Men Lufttransport, eller Kato Air, eller Bergen Air Transport er kanskje noe. Klart det er mye å gjøre men det viktig at du tar ting i riktig rekkefølge. Jeg har lang erfaring med VA og har vært ansatt i bla verdens største, og en rekke andre. Trenger du tips er det bare å sende mail, så svarer jeg samme dag. Jeg kan gi deg råd, men det er du som må utføre selve arbeidet.

 

Jeg ønsker deg lykke til!!

 

Ådne

 

Virtual COLOUR vet jeg om, men jeg vil starte Virtual COLOR Air. ""

Takk for å ønske meg lykke til, hvis det var til meg du mente det! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er den første gang jeg har sett ett forsøk på å danne ett nytt VA som jeg virkelig støtter.Og det er på grunn av at du skal forsøke å kombinere det med fritimen på skolen. Skulle ikke forundre meg om du kan få til å få det godkjent som valgfag også...

 

Melder meg frivillig som cabinattendants-manager om du starter virtual hooters air, VHA. Vee-eitsj-ay. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk den timen på noe mer nyttig. Sett deg inn i data, kanskje scriptspråk/webdesign er tingen? Et nytt VA tror jeg ikke vil ha noen stor sjanse for å overleve, men du kan bruke torsdagene på å fly for andre VA's og sette ny rekord på Vatsim ""

 

Lykke til skal du iallefall ha ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis VA/Klubb-greie, hvorfor ikke kjøre ett litt mer _orginalt_ konsept, enn bare en av mange mer eller mindre kopier av eksisterende selskap - da blir det mye likt, og vanskelig å overleve.

 

Har ennå til gode å se en skikkelig V'A', som tar for seg mer GA-flygninger, taxi, luftsport, konkurranse, osv osv... Hvorfor bare disse evinnelige 'big iron' fly fra hit til dit VA'ene? Nærmeste man kommer er den bush-saken, men blir alt for lite lokalt for min smak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[color:"blue"]En "siste ting", er det noe vits at JEG starter Virtual Color Air?[/color]

Overhovedet ikke! Sådan var det ikke ment fra min sige af!!! Du må ikke tage det personligt.

 

Det er netop som de fleste andre skriver, at der er mange små VA'er som ikke rigtig når at blive til noget, fordi de ikke har en selvstændig profil. Derfor er der ingen piloter, og så er det en ond cirkel Ingen piloter -> ingen aktivitet -> ingen piloter ->

De fleste er ens med en B734 og B744 og måske en turboprop.

 

Jeg synes Karl's forslag med taxa og bush flyvning lyder spændende.

 

Mit råd er, at web-siden og det forberedende arbejde betyder meget!

Så brug tiden konstuktivt og lav en lækker web-side som det første med spændende muligheder for piloter. Det vil du som nævnt ogås kunne bruge et valgfag på.

 

/Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...