Helge Bø Skrevet 30. juli 2003 Skrevet 30. juli 2003 Dette skal nylig ha skjedd i Dublin. En ting er at Ryanair har det travelt, men det får være grenser... A Ryanair 737-200 was ready to depart after a very short stop, as usual. As the aircraft approached the runway it was cleared for immediate takeoff by the ATC, other traffic were on final to the same runway. But Ryanair lined up on the runway and remained there. ATC: Ryanair, i said immediate takeoff, why do you hold ? Silence for a few seconds. Ryanair: We have a technical problem here. Ryanair didnt move an inch, resulting in a go-around for two incoming aircraft. The now irritated ATC again had to ask. ATC: Ryanair, i need you off the runway, what is the problem ?? Ryanair: We have no fuel !! Siter
Joacim P. Arnestad Skrevet 31. juli 2003 Skrevet 31. juli 2003 Bra de ikke fant det ut 2 minutter etter take off! Siter
Helge Bø Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Skrevet 31. juli 2003 Ja det virker som at de Ryanair-pilotene kan være temmelig stressa. Men jeg hører at de er blandt verdens best betalte kommersielle piloter...noe overraskende vil jeg si. Siter
Jan Halsteinrud Brende Skrevet 31. juli 2003 Skrevet 31. juli 2003 ..... (...sier ikke mer) Mvh Jan H. Brende Siter
Aleksander Berge Skrevet 31. juli 2003 Skrevet 31. juli 2003 Det er ikke spesielt overaskene når Ryanair går så bra som det gjør, og pilotene er sikkert like flinke som de i SAS og Braathens! Dessuten tror jeg Ryanair's piloter arbeider mye mer i luften; Med 20 minutters turnaround, i motsettnings til SAS og Braathens nermere en time. Siter
Helge Bø Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Skrevet 31. juli 2003 Jamen hallo! Når de glemmer å fuele...da er det på tide å ta ned tempoet et hakk eller to Nei jeg liker ikke Ryanair. Men lavpris er fremtiden har jeg sagt...så lenge de viser at sikkerheten ivaretas, og komforten er til å bli fornøyd med. Slikt sett liker jeg svært godt strategien til Norwegian Siter
Aleksander Rønning Skrevet 31. juli 2003 Skrevet 31. juli 2003 Jeg er ikke noen fan av RyanAir slev,men syns jo det er artig å ta en tur fra ENTO med RyanAir avogtil! Mine lavprisfavoritt selskaper, er nok Norwegian og easyJet! Siter
Aleksander Berge Skrevet 31. juli 2003 Skrevet 31. juli 2003 Ja, norwegian er populært. Jeg liker heller ikke Ryanair noe særlig, selv om jeg har flydd med dem mange ganger. Kabinservicen er på noen flyginger terningkast 1! Og det går for fort for dem. Det jeg missliker mest er navnene på flyplassene: Oslo (Torp), Stockholm (Skavsta), Frankfurt (hahn)! HALLO! Alle disse flyplassene ligger over 100 km fra byen! Hva blir det neste? Bergen Lufthavn (Karmøy)? Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 31. juli 2003 Skrevet 31. juli 2003 Nei Karmøy ble faktisk kalt Haugesund så for en gangs skyld ga de rett nanvn.. Siter
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 1. august 2003 Skrevet 1. august 2003 Dette var det dummeste jeg har sett. OK, glemmer de og fulle fuel er det på tide og bytte ut pilotene. Siter
Roy Halvorsen Skrevet 1. august 2003 Skrevet 1. august 2003 Og det går for fort for dem. Hmm javel? hehe et par måter å tålke den på hehe Siter
Mathias Ganss Skrevet 2. august 2003 Skrevet 2. august 2003 Heisann! Morsom historie, men jeg tviler allikevel på at den er sann. Å glemme å fylle fuel er godt gjort. Vet jo ikke hva slags fly dette var snakk om, men om man sier det var en 737-800 så er det mange steder under pre-flight der de skulle ha funnet det ut. Under Flight Deck Prep burde de sett det, under Before Start-checklist burde de sett det. For ikke å snakke om i FMC'en. Der vil det komme en warning om insufficent fuel (eller noe lignende). I tillegg burde de skjønt det mtp vekta under t/o (som ville vært merkelig lav...). Altså, med fare for å ødelegge morroa, så tror jeg ikke historien er riktig, men bare morsom. Ha en god natt! Mvh Mathias Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.