Gå til innhold

Ryanair humor..


Helge Bø

Anbefalte innlegg

Dette skal nylig ha skjedd i Dublin. En ting er at Ryanair har det travelt, men det får være grenser...

 

A Ryanair 737-200 was ready to depart after a very short stop, as usual. As the aircraft approached the runway it was cleared for immediate takeoff by the ATC, other traffic were on final to the same runway. But Ryanair lined up on the runway and remained there.

 

ATC: Ryanair, i said immediate takeoff, why do you hold ?

 

Silence for a few seconds.

 

Ryanair: We have a technical problem here.

 

Ryanair didnt move an inch, resulting in a go-around for two incoming aircraft. The now irritated ATC again had to ask.

 

ATC: Ryanair, i need you off the runway, what is the problem ??

 

Ryanair: We have no fuel !!

 

""""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen hallo! Når de glemmer å fuele...da er det på tide å ta ned tempoet et hakk eller to ""

 

Nei jeg liker ikke Ryanair. Men lavpris er fremtiden har jeg sagt...så lenge de viser at sikkerheten ivaretas, og komforten er til å bli fornøyd med. Slikt sett liker jeg svært godt strategien til Norwegian ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, norwegian er populært. Jeg liker heller ikke Ryanair noe særlig, selv om jeg har flydd med dem mange ganger. Kabinservicen er på noen flyginger terningkast 1!

Og det går for fort for dem.

 

Det jeg missliker mest er navnene på flyplassene: Oslo (Torp), Stockholm (Skavsta), Frankfurt (hahn)! HALLO! Alle disse flyplassene ligger over 100 km fra byen! Hva blir det neste? Bergen Lufthavn (Karmøy)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Morsom historie, men jeg tviler allikevel på at den er sann. Å glemme å fylle fuel er godt gjort. Vet jo ikke hva slags fly dette var snakk om, men om man sier det var en 737-800 så er det mange steder under pre-flight der de skulle ha funnet det ut. Under Flight Deck Prep burde de sett det, under Before Start-checklist burde de sett det. For ikke å snakke om i FMC'en. Der vil det komme en warning om insufficent fuel (eller noe lignende). I tillegg burde de skjønt det mtp vekta under t/o (som ville vært merkelig lav...).

Altså, med fare for å ødelegge morroa, så tror jeg ikke historien er riktig, men bare morsom.

 

Ha en god natt!

Mvh

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...