Gå til innhold

MyTraffic!


Kurt B. Helgenes

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt MyTraffic i litt over 3 måneder nå og ikke fått flydd mye i den perioden så den kan nok ikke anbefales nei...... All tid har gått med til "spotting" på alle mulige og umulige flyplasser.

 

Dersom du kjøper MyTraffic anbefaler jeg sterkt at du betaler €10 ekstra for å få med "MyTraffic Editor". Den brukes for å veldig enkelt endre trafikken, legge til eller ta bort flyplasser, flyselskaper og fly.

 

Konseptet til MyTraffic er veldig forskjellig fra TT og "manuelle metoder". Her definerer man et sett flyplasser og om disse er nasjonale eller internasjonale, en serie fly med parametere som rekkevidde etc, flyselskaper og hvilke land disse hører hjemme i og hvilke fly disse flyr samt hvilke flyplasser som er "baser" for selskapene. Man kan også sette en del parametere for hvilke selskaper som skal fly hvor.

 

SAS, Widerøe, Braathens og NAS er alle med men med litt lite variasjon i flytyper. NAS flyt f.eks. bare F-50 i MyTraffic. Jeg har lastet ned forskjellige PAI modeller og repaints for SAS, NAS, Braathens og Widerøe og lagt til disse selv. Resultatet ble meget bra.

 

MyTraffic genererer så selv "tilfeldige" rutetider basert på parameterene du har satt. Det fører til at man får noen merkelige effekter, f.eks. at ENGM traffikeres av B747 fra China airlines men slikt kan man rette på når man ser det om man absolutt ikke vil ha det slik. Det er også mulighet for å importere TT ruter med eksakte avgangstider inn i Editoren men jeg har ikke benyttet denne muligheten selv. MyTraffic kommer også med ca 1200 tilpassede AFCAD filer (med ekstra gates/ramps og frekvenser der dette mangler) slik at du får masse AI trafikk på disse flyplassene. MyTraffic genererer trafikk med fin flyt og både modellene som følger med og flyplassene (AFCAD filene) er tilpasset slik at AI trafikken flyter uproblematisk. Regn med en del "tweaking" dersom du har mye add-on flyplasser. Jeg har selv tilpasset bl.a. NA8, Swedeflight Pro pakkene, en del scenery fra Lago og Simflyer og kan gjerne dele dette dersom det er interesse.

 

Alt i alt er dette det beste tillegget jeg har kjøpt til FS2002 siden jeg selv ikke flyr mye on-line.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...