Gjest Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 jeg skal prøve meg på sqawbox (igjen) jeg fant kun instruksjon for hvordan man gjør det i 2000 og ikke 2002. kan dere hjelpe meg? helst norskt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Sjekk vACCNorway sine sider, training og hjelp for nye piloter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjarte Benberg Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Tror dette skal være til hjelp... http://virtualcoastair.org/learning/oppkobling.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Sjekk vACCNorway sine sider, training og hjelp for nye piloter. har gjort det Tror dette skal være til hjelp... http://virtualcoastair.org/learning/oppkobling.htm takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 hvor finner jeg serverne? hvilken pleier dere å bruke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 hvor finner jeg serverne? hvilken pleier dere å bruke? Gå inn på Vacc-Norge,trykk "Users Online" Her finner du ett utvalg av servere.Jeg anbefaler at du bruker Europa-C serveren.Ellers så anbefaler jeg deg å laste ned Serv-info og innstaler den.Den er kjekt å ha.. SAS583 NOW966 ATC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Du sier du vil ha manual helst på norsk. Men du bør ha en del engelskkunnskaper for å fly online, siden det er det språket det kommuniseres på og du skal både forstå og bli forstått Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 jeg har skrevet ut en LANG norsk manual. jeg fulgte den til punkt og prikke men dette kom når jeg trykkte connect: the attempt to connect timed out whithout establishing a connection hjelp!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 fikk det til det ble mye brak på ENGM jeg kjørte feil hele tiden!!. stakkars atcen måtte forklare meg alt. slik er det å være ny begynner. Er det noen plass det står litt generel informasjon om vatsim spilling? Er det noen manualer om hva man skal si til atc? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg forsøker igjen: Du finner en mengde info om dette på vACCNorway sine sider, samt på VATSIM. Du må bare bla litt rundt så finner du dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 ok,takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Edgar Hansen Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Gå inn på Vacc-Norge,trykk "Users Online" Her finner du ett utvalg av servere.Jeg anbefaler at du bruker Europa-C serveren.Ellers så anbefaler jeg deg å laste ned Serv-info og innstaler den.Den er kjekt å ha.. SAS583 NOW966 ATC Europa-C serveren vises ikke i ServInfo v2.0,er den ikke oppe for øyeblikket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Sørensen Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 fikk det til det ble mye brak på ENGM jeg kjørte feil hele tiden!!. stakkars atcen måtte forklare meg alt. slik er det å være ny begynner. Vel, som nybegynner vil jeg anbefale deg for det første å høre etter hva ATC sier. Deretter er "engine failure" med påfølgende kapring ikke akkurat hva man bør starte med når man for første gang skal fly på VATSIM. Hilsen Eirik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H O Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 fikk det til det ble mye brak på ENGM jeg kjørte feil hele tiden!!. stakkars atcen måtte forklare meg alt. slik er det å være ny begynner. Vel, som nybegynner vil jeg anbefale deg for det første å høre etter hva ATC sier. Deretter er "engine failure" med påfølgende kapring ikke akkurat hva man bør starte med når man for første gang skal fly på VATSIM. Hilsen Eirik Nei, jeg snakket med ATC'en rett etterpå. Tror du sliter litt....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 fikk det til det ble mye brak på ENGM jeg kjørte feil hele tiden!!. stakkars atcen måtte forklare meg alt. slik er det å være ny begynner. Vel, som nybegynner vil jeg anbefale deg for det første å høre etter hva ATC sier. Deretter er "engine failure" med påfølgende kapring ikke akkurat hva man bør starte med når man for første gang skal fly på VATSIM. Hilsen Eirik Nei, jeg snakket med ATC'en rett etterpå. Tror du sliter litt....... er han sur jeg lekte meg nok litt for mye ja ja. jeg er jo nybegynner online Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Nei, jeg snakket med ATC'en rett etterpå. Tror du sliter litt....... hvorfor tror du det? det jo lov i få ødelagt motor. det er lov å svinnge feil på banen. det er lov å bli trua av bin laden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 men selfølgeligt var det jo første gang og jeg måtte prøve meg litt. Neste tur skal jeg fly så GODT jeg kan. på slutten fløy jeg så godt jeg kunne med en boeing 747 400. seer fram til neste tur(uten tull). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian B.bood Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 hvorfor tror du det? det jo lov i få ødelagt motor. det er lov å svinnge feil på banen. det er lov å bli trua av bin laden. Joda, så klart det er lov å svinge feil på banen, men for å svinge feil på banen så må man jo nesten VÆRE PÅ banen da, eller tar jeg feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 o kei då Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian B.bood Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hmmm, fant nettopp denne: "Plasser aldri Deres luftfartøy på en rullebane før kobler til en tjener. Dette er fordi De trenger klaring til taxi til en rullebane og det er 'ubeleilig' om et 747 tungt var på kort endelig til rullebanen da De akkurat skjedd smelle opp ut av intetsteds. Dette er dårlig for ATCs blodtrykk og influerer Deres klaring " Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H O Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Nå er det vel slik at på vatsim så er det litt seriøst. Skal du kødde deg anbefaler jeg å prøve Fs.no's server... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 ok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Ja, på VATSIM (og på IVAO) prøver vi å være så SERIØSE så mulig, ikke drive med "kødd". Det er neimen ikke ofte man får en engine cutout på VATSIM, og jeg tror ikke det er tillatt med kapring. Du bør lese litt i reglene før du gjør for mye. Ellers: Hold deg på multiplayeren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 er det noen sider hvor reglene står? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Er det noen som kan bli med på en taxing takeoff og landing og guide meg med hva man skal si? å fly kan jeg fra før men ikke hva man sier. den personen kan likeså godt være en atc person trenger litt trening så jeg ikke ødeleger for andru under turer. i morgen?(tirsdag) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Olav Sørensen Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Gå inn på vaccn.org og les litt under Training! Hans Olav Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 er det noen sider hvor reglene står? Dersom du har meldt deg inn i VATSIM, fått pilotID så har du også bekreftet at du har lest reglene som gjelder for onlineflyvninger på VATSIM. tror du kanskje skal lese disse en gang til, du finner dem på VATSIM i menyen til venstre under regulations. Hva du skal si og ikke si kan du også finne HER , samt på vACCNorge under Training i menyen til venstre. Direkte "kødd" når du er online kan medføre at du blir sperret på VATSIM sitt nettverk i kortere eller lengre tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Sørensen Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 er det noen sider hvor reglene står? Da du registrerte deg hos VATSIM, måtte du bekrefte at du hadde lest og forstått reglene for bruken av denne tjenesten. Dersom du ønsker å repetere dette, gå til http://vatsim.net og velg Code of Conduct samt Rules & Regulations (begge finner du i hovedmenyen på venstre side. Lykke til! Hilsen Eirik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 ok men det er lagt bak meg nå. nå flyr jeg så godt jeg kan. kan noen bli med på en flytur og guide meg i dag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 jeg er nå offesielt kicka ut av vatsim. det var lillebroren min som kødda. så nå er jeg kicka ut for en stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.