Gå til innhold

Til nye og fremtidige online piloter


Eirik Sørensen

Anbefalte innlegg

Når man leser enkelte av innleggene i dette forumet, får man et godt inntrykk av hvilken fantastisk kunnskap mange innehar, og dette bidrar til mange spennende diskusjoner om mangt og mye.

 

Samtidig er det lett å få inntrykk av at man må ha flyverutdannelse eller lignende for å kunne fly online. Det er såååå mange ting å lære...

 

Men husk da at noe av det mest spennende med denne hobbyen er at det alltid er noe nytt å lære. Mange har drevet med flysimulatorer på PC i mange år, noen i nærmere 20 år(!) og er enda ikke lei. Samtidig er det mange som starter for første gang å fly online uten alt for mye erfaring med flysimulator. Det er tross alt ikke all verden som skal til for å kunne fly sammen med alle de andre, enten det er hos VATSIM eller IVAO (eller andre). Du må kunne beherske det flyet du skal fly og du må kunne finne frem ved hjelp av navigasjonsinstrumentene dine. I tillegg må du sette deg inn i hvordan SquawkBox fungerer. Stort værre er det ikke. Kommer du online første gang i en litt stille periode (ikke forsøk under et "flyin" for første gang), vil du kunne få litt starthjelp fra ATC.

 

Så la deg ikke skremme av alle mulighetene som ligger i denne hobbyen, men la deg heller inspirere. Ta sjansen og kom deg online.

 

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg har aldri flydd online, men har planer om å debutere snart....

 

Det virker ganske vanskelig, og jeg har inntrykk av at man blir kasta ut hver gang man gjør den minste feil. Det er stort sett grunnen til at jeg aldri har prøvd...

 

Kanskje neste helg... "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av HåkonOtneim:

Heisann!

 

Jeg har aldri flydd online, men har planer om å debutere snart....

 

Det virker ganske vanskelig, og jeg har inntrykk av at man blir kasta ut hver gang man gjør den minste feil. Det er stort sett grunnen til at jeg aldri har prøvd...

 

Kanskje neste helg...
"[smil]"

Kasta ut?? Nei bevares "[blink]" (har aldri hørt at det har skjedd engang)

 

Første gang jeg fløy online var på et av de store Norske flyinnene, og det var full trafikk så tårne-mannen sa at jeg ikke burde fly da siden jeg var newbie, men jeg hoppet i det, og turen gikk faktisk ganske bra, det er ikke vanskelig, som tidligere nevnt, må du bare kunne navigere deg fram og finne veien til et waypoint og slike lette ting og tang! Er det ATC online så hjelper han deg hvis du er newbie, og de folka som sitter i tårnet er veldig hyggelige folk, spiller ingen rolle om du gjør en feil, andre online flighten min, da ble jeg klarert MES 4F arrival til ENGM og da fløy jeg dct MSK i steden, og 14NM øst fra Mesnali, men det var greit for tårnet så lenge det ikke er mye trafikk, når jeg da fikk ILS klarering til 19R så landa jeg på 19L og det gikk også greit, det tar en liten tid før man lærer seg det ordentlig, men når man kan det så skal du se at det er 10000000000 ganger så morsomt enn å fly single player!

 

Kom deg online, det er mitt råd! "[smil]"

 

[ 10.11.2002, 18:13: Endret av: Julian Barratt-Due ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...