Gå til innhold

Problemer!


Vegar Mikalsen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har ALDRIhatt problemer med online-flyging før, men nå er det 2 problemer. Jeg har nå Windows XP som jeg ikke hadde før.

1. Når jeg ber sb om å finne session somjeg laget i fs, finner den ingenting, men det virker å fly online selv om det ikke virker, men hva er galt?

 

2. Jeg kan ikke se de andre flyene som er online i fs. Jeg er helt alene på flyplasser, der det egentlig er masse fly. hva er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Kan det være at den innebygde firewallen i XP ikke er slått av?

Hadde samme problemet selv når jeg inst. WinXP, men når jeg deaktiverte firewallen i XP så funket alt som det skulle.

Bruker heller Norton Internet Security istedenfor WinXP brannmur. Norton lar deg mye lettere gi tilgang til de programmer som bruker porter.

 

God påske "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er firewall som forårsaker problemet ditt Vegard.

Jeg har Win XP, FS 2002 pro, Norton Internet Security 2002 og alt funker på topp hos meg. SB har ikke noe problem med å finne sesjon. Men har du firewall, så ville jeg ha anbefalt å deaktivere den og så prøve å søke etter sesjon. Hjelper ikke det , så er det nok en konflikt mellom SB og FS, noe som mange har. Jeg vet ikke hvordan dette kan løses, men hvis du har adsl eller bruker nettverkskort for tilkoblingen, så kan det hende at SB søker etter sesjon i feil plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Members

Hei

 

Gå tilbake til multiplayer host option som du laget og kopier den IP adressen som står der.

Denne limer du inn i boksen som kommer opp når du trykker på searching i SB og så trykker du ok.

Vet om flere som må inn med IP adressen for å få multiplayer til å virke i SB.

 

Det er verd et forsøk.

 

[ 25-03-2002, 22:49: Endret av: Øyvin Sommer ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har funnet en løsning? Jeg har akkurat det samme problemet. Jeg har prøvd å lime inn IP etc. uten hell. Jeg kjører Win XP (hvordan de-aktiverer jeg innebygd brannmur) og har ADSL. Det er akkurat som om datamaskinen oppfører seg som om jeg skulle sitte bak en brannmur enda jeg ikke gjør det! Folk får heller ikke filene jeg prøver å sende over ICQ, mIRC eller messenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre selv XP, FS2002, siste versjon av SB, og har ingen problemer med å starte opp online. Vel, jeg hadde det med en gang, men nå funker alt helt knirkefritt. Mulig jeg har endret en eller annen innstilling i SB, men kan ikke komme på noe. En annen ting, jeg bruker en egen bruker i XP til spill, med administrator rettigheter, mulig det har noe med det å gjøre. Har den innebyggde firewallen enabled, uten at det lager noe trøbbel. Les ellers all dokumentasjon som følger med SB, og andre programmer som man bruker online, så står det kanskje noe om problemene der. Ellers så har jeg en ekstra PC tilkoblet på Internett deling, og med WideFS så kjører jeg SB, ServInfo, FS-meteo på denne, FS2002 og Roger Wilco på hoved-maskinen. Da blir det mer oversiktlig og mer ressurser til FS2002. Eneste bakdelen med dette er at jeg ikke får skiftet frekvens automatisk på Roger Wilco, når SB kjører fra klient maskinen. Sikkert en måte å få dette til på, kanskje noen har et svar på det? Men har funnet et lite program som heter MyTuner, som lar meg skifte kanal med tastetrykk. Kan ikke kjøre Roger Wilco på klient maskinen, da denne er en laptop uten duplex lyd, som RW ikke liker. Hadde vært OK å benytte RW på denne maskinen så man kunne fått separert kommunikasjonslyden fra annen simulator støy :-) Ble mye dette men iallefall så skal alt fungere bra med XP Pro.....

 

[ 27-03-2002, 02:46: Endret av: Svein Olsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Vegar Mikalsen:

1. Når jeg ber sb om å finne session somjeg laget i fs, finner den ingenting, men det virker å fly online selv om det ikke virker, men hva er galt?


Var det ikke skrevet noe en gang om at man måtte skrive inn IP-adressen 127.0.0.1 i stedet for å søke etter MP-sessionen man hadde laget? Bare et skudd i blinde, men verdt et forsøk.

 

Se også denne linken om samme emne.

 

[ 27-03-2002, 12:54: Endret av: Ole-Jørgen Søberg ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...