Si ikke det. Vi hadde en vikar på jobben som mente at vi (FedEx) kom til å ha en A380 på Gardermoen i løpet av ti år..
En A380F i fast trafikk til ENGM ser jeg på som svært lite sannsynlig, behovet for frakt, direkte til statene, må da bli voldsomt mye større først. Denne maskinen kommer til å gå mellom større lufthavner, med mindre det blir noen spesielle chartringer.
Ikke for å være slem, men det utsagnet der sier vel det meste om innsikten vedkommende har...
Innlegget mitt var kanskje en smule ironisk ment..
Sist FedEx hadde eget fly i Norge, var det av typen ATR, før det ble for dyrt.. Og når A380'ene tas i bruk, settes de nok inn på større ruter mellom de store hubene (over Atlanteren bl.a.). Om Fedex skulle få et eget fly i Norge igjen, blir det nok en liten propellsak som flyr pakkene ned til en større Airbus (A310) i København.
Det jeg nevnte om Icelandair, var mest for og illustrere at han ikke akkurat var den skarpeste kniven i skuffen..
Både innen flytyper og ellers.