Gå til innhold

Kenneth G. Sørensen

Members
  • Innholdsteller

    2 563
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Kenneth G. Sørensen

  • Bursdag 01. jan. 1900

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Kenneth G. Sørensen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Finner forøvrig ingen rapport fra HSLB på denne? Skulle tro den var kommet etter nesten tre år?
  2. AVGAS-prisen jeg nevnte er med alle avgifter, i motsetning til nevnte pris for Jet-A1...
  3. AVGAS 100LL ligger vel på rundt 12-15,- NOK pr. liter her til lands, avhengig av hvor man kjøper...
  4. Ja, men ikke uten tilsetninger. Jet-A1 er mye tørrere enn diesel, så man kan f.eks tilsette en skvett med totaktsolje i fuelen for å smøre motoren.. Når det er sagt, så er det visst ikke lurt å bruke Jet-A1 på nyere dieselmotorer (for bil altså), da disse visstnok tar skade av det, men eldre dieselmotorer tåler det visst helt fint... ...såvidt jeg har hørt iallefall...
  5. Det finnes vel strengt tatt ingen fasit... Jetmotorer (inkludert turboprop) kan gå på annet drivstoff enn Jet-A1, og stempelmotorer kan gå på annet enn AVGAS 100LL.. Riktignok går de fleste jetmotorer (og turboprops) på Jet-A1, og de fleste stempelmotorer på AVGAS 100LL, men ikke alle... Dieselmotorer brukt i fly går f.eks. ofte på Jet-A1, og det finnes en rekke andre unntak også...
  6. Sant nok, men uansett så lister han opp en del viktige punkter, som er helt korrekte... Karbon har ikke de samme egenskapene som aluminium hva gjelder å absorbere energi.. Mens aluminium bøyer seg og deformeres, så knuser eller revner komposittmaterialer, i tillegg til at de i en brann avgir gasser og fine karbonpartikler/fiber...
  7. ...eller no slikt: Det er 637 som flyr i spissen... dHLJxKqwN5Y
×
×
  • Opprett ny...