Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 18. juni 2024 i alle områder

  1. 4 points
  2. Et sted over Middelhavet, en ensom Piper J-3 Cub fra "Classic Aircraft Simulation" og 2 stk. WW2-aircraft carriers fra "Flight Replicas" . Passelig vind fra vest, 11 knop langs skutesidene. Ingen landingstillatelse, men hvem bryr seg .......😎
    2 points
  3. Ser ut som det er på vei: https://www.justflight.com/articles/black-square-msfs-fleet-summer-updates
    1 point
  4. Har ikke anskaffet Seafire enda, men denne fungerer bra til Carrier ops.
    1 point
  5. Denne fra Flyingiron passer også bra
    1 point
  6. 1. Må se på oppsettet mitt når jeg kommer hjem fra sjøen (et par dager). 2. Jeg bruker "painted line" eller hva det nå heter når jeg skal lage oppmerking. Nå har jeg ikke sjekket i det siste men mener å huske at jeg fikk trøbbel med at oppmerkingen ikke vises dersom man bruker polygon. Det havnet under og jeg fant ikke noen måte å få det "on top" på. Nå bruker jeg i stedet "apron" og så "painted line". Men det kan jeg også sjekke opp...:) EDIT: Fant en backup av et prosjekt på laptopen min og når det gjelder aerials så har jeg følgende under mappen "PackageSources": - En mappe som heter "CGL" som igjen inneholder en mappe som heter "aerial_images". I "aerial_images" har jeg alle tiles som er georeferert osv. - I mappen "CGL" har jeg en xml-fil som heter "CGLBuilderConfig.xml" og som har følgende innhold: <CGLBuilder> <CGL type="SecondaryAerialImage" input="Tiles" directory="aerial_images"/> </CGLBuilder> I SDK må du legge til aerials som en asset på samme måte som du legger til modeller. Dvs. spesifisere baner (asset directory og output directory). Hos meg blir det da: ...PackageSources\CGL\ for asset directory og CGL\ på output directory. Når alt er på plass kan du prøve å kjøre en build igjen. Sjekk da xml-filen som ligger under PackageDefinitions, hos meg finner jeg da følgende (min aerial asset har navnet "enms_aerial" i dette tilfellet): <AssetGroup Name="enms_aerial"> <Type>CGL</Type> <Flags> <FSXCompatibility>false</FSXCompatibility> </Flags> <AssetDir>PackageSources\CGL\</AssetDir> <OutputDir>CGL\</OutputDir> </AssetGroup> Du får se om det er noe til hjelp...:) Husker jeg styrte en del med dette før jeg fant et oppsett som fungerte...
    1 point
  7. Ja takk, en herlig modell som innfrir alle «primærbehov» for realistisk flyfeeling 😁.
    1 point
  8. Jeg har enda ikke skjønt hvorfor alle simmere har et sjukt behov for en pad i vinduet? I 737en tar det meg 30 sekunder å trykke inn vekt og fuel på de to relevante CDU-sidene, så er det bare å laste inn ruta i CDU med nedlastet simbrief-fil, regne t.o. performance med Simbrief sin nye perfcalc (tidligere brukte jeg Topcat), kaste diesel og en fyrstikk på litt komprimert luft, og suse avgårde. Hva gir denne padden meg, egentlig? Simbrief og kart har man jo enten på annen skjerm, laptop, tablet, eller telefon for langt enklere bruk?
    1 point
  9. Flotte bilder! Trenger ingen krok for å stoppe denne her! I det hele tatt et herlig knappefritt fly, ingen gear, flaps, lys, autopilot etc. å huske på, bare "hands on throttle and stick" og utfordrende troverdig flight model!
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...