Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 05. nov. 2023 i alle områder

  1. ENSO-ENBR T/R uten flightplan. Knapt varm i trøya med BS TBM850, så ble fristelsen for FSReborn500 for stor. Litt galskap å kjøpe begge, men så er de jo egentlig forskjellige flymodeller. Begge med "uante" kvaliteter og en nytelse å fly. Men FSR500 har mange flere "overraskelser", har himmelsk lydkvalitet og enklere bruk av turboprop. I tillegg kan man lettere taxe med beta-inntillinger i throttle ! Etter min mening er begge identisk å handfly, men TBM850 er litt mer komplisert å kontrollere motorsetting, og flyr langt raskere enn FSR500. Fortsatt sliter jeg litt med å forstå turboprop, men med disse modellene begynner jeg å ane konturene av noe forståelig 🤔 . Uansett, har jeg det travelt, velger jeg TBM850. Skal jeg bare cruise kortere distanser, blir det FSR500. ( .....og skal jeg bare nyte en flytur i lav høyde, blir det A2A Comanche ☺️ ).
    5 points
  2. God kveld. Da var det tid for ny oppdatering av Fornebu. Noe som lenge har irritert meg er at høyden på flyplassen flere steder er veldig feil, spesielt ved starten av RW06 som lå alt for høyt. Har nå kranglet mange timer med MSFSs terrengverktøy og laget helt ny høydemodell/terreng for flyplassen. Har også fått lagt inn korrekt gradering/stigning av rullebanene iht. høydedata fra navigasjonskartene som ligger tilgjengelig online. Utover det har jeg fått på plass et par til bygninger, fjernet de statiske flyene fra gatene (etter flere har sendt ønske om dette) men det er primert høydejusteringen oppdateringa går ut på. Lar bildene prate for seg selv (ja jeg er veldig fornøyd med hvordan utbyggeren ved RW06 ble 😁 ) Oppdateringen er som vanlig tilgjengelig på flightsim.to https://flightsim.to/file/24409/enfb-fornebu-airport-closed Gi meg gjerne tilbakemelding på hvordan rullebaner/taxebaner er i bruk. Har testet en del selv, men mye mulig jeg har oversett noen områder hvor det kan være humpete
    4 points
  3. Denne er faktisk ganske bra: https://www.facebook.com/wideroe.no/videos/1134507054165928/
    2 points
  4. Tåkete morgen på tur mellom Almaty og Astana.
    1 point
  5. Synes den flyr veldig troverdig, men har jo ingen efaring på hvordan den skal være. Ikke study level, omtrent som Twin Otteren.
    1 point
  6. Og da mener jeg ikke at A2A Accu-Sim Comanche 250 er så veldig enkel, men i forhold til de langt mer avanserte og automatiserte modellene, er denne velsigna enkel å operere. Likevel, det er få modeller jeg har hatt større glede av, enn Comanche`n . Nylig tok jeg en rundtur på Island, og der møtte jeg vinteren på nordsiden, kraftig vind på østsiden og måtte overhale motoren halvveis på turen. Startet i Reykjavik, overnattet i Isafjordur, fortsatte til Akureyri og Egilsstadir, tok en kjapp touch and go i Høfn og fortsatte tilbake til Reykjavik. Lang tur, mange bilder
    1 point
  7. Her er et tilfeldig sted i Nord-Norge
    1 point
  8. SU14 beta inneholder fiks for en feil som importerte for høye snøverdier langt nord og sør. Det er ikke en mirakelfiks da fjorder fortsatt vil ha snø ved svært store snøverdier (Fjorden utenfor Longyearbyen er f.eks for det meste islagt), men gir i alle fall åpne fjorder foreløpig. Her er resultatet: Sammenligning Oslofjorden i dag, su14 beta vs live su13.
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...