Turen fortsetter.
Etter å ha inntatt en schnitzel i Sankt Anton skulle vi videre. Noen prominente herrer måtte hjem fra London samme kveld, så vi fikk beskjed om å komme oss dit så snart som mulig.
Grunnet lite fuel å få tak i til vår turboprop i Sankt Anton bestemte vi oss for å fly ut av fjellene og tanke opp i Salzburg.
Vinden har ikke løyet i det hele tatt, så det kan virke som det vil bli en like brutal avgang som ankomst.
Vi takser ut til bane 31 for avgang. Vi tar av VFR og joiner en utflyvning litt lenger ute i dalen. Klareringer inntas etter vi har fått radiodekning på vei opp.
Vi roterer ved ca. 70 knop, og blir fillerista fra første stund. Styrmannen har lagt seg i en stol bak, siden vi ikke har pax så flyr jeg single pilot.
Følger utflyvningen, men planen er å brekke av å sette kursen direkte mot Salzburg så snart vi er klar av fjellene for å spare litt tid.
Etter å ha vært oppe å snust så vidt på FL110 peker vi nesa nedover og planlegger for en RNP-innflyvning med visuell sirkling til bane 33. Vinden er minst like ille her som i Sankt Anton, så det skal bli interessant!
Her skimtes Salzburg.
Det ble nok en gang lite bilder, og ingen bilder av sirklingen pga helt sinnsyke vinder og lite fly, men det gikk noenlunde greit. Jeg trenger dog litt mer trening med flyet i crosswind
Short final.
Parkert og nedstengt. Nå venter litt fuel før vi setter kursen mot Biggin Hill.