Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 12. mai 2021 i alle områder

  1. Er jo en trøst å høre at du må inngå kompromiss selv med 3090 i boksen, men jeg føler meg håpløst langt bak med mitt 1080Ti.
    2 points
  2. Egentlig ikke så verst, det default-meshet heller, for NZ. Overraskende bra. Norge ser atskillig verre ut i default, så det er lov å håpe på at noe skjer i juni som kan løfte dette endel. Har eksperimentert litt med verktøyene som Finland-meshet ble laget med og det ble veldig bra med DEM10, og heller ikke så stort. Hvis vi får en kombinasjon av DEM10 og DEM1 på områder som byer og flyplasser så tror jeg det blir veldig bra.
    2 points
  3. Venter heller på Aerosoft Twin Otter 😃
    1 point
  4. Jeg vet ikke helt. Blackbox har ikke direkte godt rykte på seg for å si det mildt
    1 point
  5. Igjen en bra oppdatering. Dette blir bare bedre og bedre .....
    1 point
  6. En veldig spennende guide, og veldig mye bra her. Noen små korreksjoner her i prosedyrene, bare for å gjøre det litt mer virkelighetsnært. LNAV og VNAV settes etter å ha gått gjennom performance, altså ikke ved take-off. Transponder går fra STBY til ALT ON ved "cleared line up". Viktigste knappen: "warn cabin" med 2 chimes på seat-belt sign. After Take Off prosedyre gjøres etter man har satt STD, og blir som regel trigget av "flaps up" Landing lights går av egentlig rett etter take-off, samme gjelder logo. Eneste som skrus av ved 10.000' er seat-belt sign off og runway turn off lights. * Transition Altitude varierer med MSA i landet. I Nord vil den væreover 7000, f.eks Alta og Tromsø - mens nedover i Europa, er denne så lavt som 3000. Ved landing så bør det alltid være satt samme frekvens på begge sider i NAV-panelet, uavhengig av type approach. Derimot er det som står i standby ikke så relevant om det er en VOR eller motsatt ILS. Det som briefes før hver approach er: inbound course, frequency og minima + en TEM brief først. Det brukes svært sjeldent flaps 10. Kanskje i en low-drag approach, men som regel er det: gear down, flaps 15, warn cabin (1 fast chime) ved ca 6NM out eller 2500' RA - og når man har fått flaps full er det: flaps 30/40 avhengig av hva du har planlagt å lande med - landing checklist. Ikke noe senere enn 1000' RA, for da skal man i prinsippet være riktig konfigurert og oppfylle stabilized konsepet.
    1 point
  7. Da er nye sett fra HTC på trappene. Har faktisk mitt originale enda som kun samler støv etter at G2 kom i hus. Specs ser meget lovende ut. Bra at vi får større utvalg av høykvalitets VR-briller til simmingen vår:) https://itavisen.no/2021/05/11/htcs-nye-vr-hodesett-tar-helt-av-med-5k-opplosning-her-er-de-norske-prisene/
    1 point
  8. Hei! Er det noen dyktige sceneryutviklere som kunne ha tenkt å ta på seg jobben til å lage noen norske sykehus og helikopterbaser? Med den nye H135 modden hadde det vært veldig kult med noen landingsplasser i Norge. Hvis noen er interessert så har jeg laget en request på flightsim.to her.
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...