Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 13. juli 2020 i alle områder

  1. https://fselite.net/originals/confirmed-list-of-all-detailed-airports-coming-to-microsoft-flight-simulator/ https://fselite.net/originals/confirmed-list-of-all-aircraft-coming-to-microsoft-flight-simulator/
    1 point
  2. Dem er ikke det desverre. Sitter tusenvis av piloter rundt om kring uten jobb. Er jo en god del selskaper som har bukket under de siste månedene. Masse avbestillinger på fly osv. Mange har 8-10.000 timer på 737 og oppover. Når man går inn på pilotforeningene på facebook er det dyster lesning. "Krisen" er langt fra over for flybransjen sin del. Lidenskap? Jo, på mange måter. Men dit jeg har kommet nå i livet der jeg nærmer meg 40 år, så har tankene begynt å svirre på andre ting også enn bare flyging. Livet er mer enn bare jobb. Jeg for min del er ferdig med å reise verden rundt for en jobb. Ønsker mer stabilitet i livet. Om det betyr karriereendring så får det isåfall være. Ingen jobb er verdt å selge sjela si for. Heller ikke flygeryrket, for det er ingen rosa sky det heller. Snarere tvert imot. Og er vel akkurat dette her jeg begynte å kjenne på siste halvåret. Bra betalt er det heller ikke. Iallfall ikke før på mange mange år. Føler jeg har ofret nok både av tid, penger og av sjela mi. Sier ikke at jeg har lagt flygingen på hylla. Har fortsatt gyldig typerating frem til oktober, men med mindre det blir drastiske endringer fremover så blir det ikke investert i noen fornyelse med det første. Kan fly 100/200/300 og Q400. Eneste jeg kommer til å holde gyldig er SEP og klasse 2 medical inntil videre og jeg ser hvilken retning dette her går i. Tror ikke valget av flytype spiller sånn veldig stor rolle. Dash 8 piloter f.eks er attraktive på jobbmarkedet. I selskapet jeg jobbet for hadde vi to 737 og A320 kapteiner som droppet ut av ground school når dem kom på Q400 og den operasjonen vi drev med. Dem var i kullet før meg. Q400 er en ekstremt krevende maskin og var vanvittig SOP tung. Den krevde hele tiden at man fulgte med. En av treningskapteinene sa at flyet utnyttet enhver mulighet til å prøve å ta livet av deg, og det hadde han helt rett i Med flygninger på under 1 time så var det hektisk. Du jobbet på høygir konstant. I følge dem som fløy Embraer, men som tidligere hadde flydd Q400 så var Embraer (jet) en lek i forhold til Q400. Men gøy var det, når man kom inn i det. Det må jeg innrømme. Så, vi får se hva fremtiden bringer for min egen del. Flyging kommer jeg nok alltid til å holde på med, men om det blir levebrød, vel...den som lever får se
    1 point
  3. Som sagt tok en tur ble noe frisk i høyden 44ms og veldig turbulent så trakk ned til "bakkenivå (under skyenivå ) noe bedre der så fikk filmet litt av slutten på turen
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...