Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Today
  2. Last week
  3. Ny flyplass for Sälen/Trysilområdet åpner til høsten.
  4. Brano, utvikleren har alltid sagt dette aldri blir noen flysimulator, men hvem vet en ny world sim
  5. Er jo det grafiske som er imponerende. Testet vel Outerra for et par år siden, men har jo skjedd en del siden da. Men om dette her noen gang blir en fullverdig simulator gjenstår jo å se
  6. Til dels ja, men de mangler det vesentlige som aerodynamisk fysikk, osv. Dessuten synes jeg det meste ser blury ut, hvorvidt dette er grunnet bevegelse eller ei, det gjenstår å se. Men en god videreutvikling ja.
  7. Virker som Outerra er på god vei til å bli en flott simulator
  8. Earlier
  9. Det høres ut som at det kan være en prioriteringskonflikt.Regner med att du bruker FTX Central ved instalering og til slutt instalerer siste bibliotekutgave,og er sikker på att du instalerer til P3D og ikke reinstalerer til FSX. Har selv ikke hatt problemer i P3D med dette.Har for tiden ikke tilgang til P3D maskina mi,så å vise hvor mapper og filer skal ligge korekt må noen annen trå til med. @Robert Hulthin
  10. Lee og skriverettigheter går greit, det er bare å definere. Det som plutselig ble en utfordring (Snev av gammel tid) var at fjorden plutselig ble trær og land. Bruker Orbix, FTX sitt EU Norway, pluss et par norske flyplasser. Alt dette ligger øverst i scenery prioritetslisten. Mulig at Global Base Pack som ble installert etter EU Norway lager tull, eller Global Trees HD.. Har du vært bort i utfordringen før Stein?
  11. Takk for info Stein. Har noen flere spørsmål senre, men først får vi gjøre unna litt 17. mai feiring.
  12. Du unngår disse problemene med skrive og leserettigheter som settes av W7-10.Mange tillegsprogrammer til FSX-P3D anbefales også å legges utenom programfilermappene for å kunne virke problemfritt.Jeg har alltid 2 eller flere disker på PC (C+D osv.) og da instalerer jeg simulator og spill alltid på en annen disk enn hvor windows ligger.
  13. Er et noen grunn for at man ikke skal velge "default" lokasjon for filene?
  14. Skulle ikke være noe i veien for å ha FSX og P3D på samme maskin.Bare pass på å legge P3D utenom Programfiler mappene.
  15. Hei alle sammen. Etter å ha brukt Microsoft sin flightsimulator siden den første versjonen kom ut, så har jeg nå kjøpt meg P3D versjon 4. Spørsmål til dere som bruker P3D, er det mulig å ha både FSX og P3D på samme pc, slik at jeg slipper å slette den gjeldende installasjonen av FSX som er velfungerende? Mvh Richard
  16. Hei Årets helimeet er 15-16 juni på Säve, Göteborg. http://www.aeroseum.se/barnens-flyghelg-15-16-juni/ Benytt sjansen å se Y70 fly den dagen. Nordens/Europas eneste? Den skal fly tre ganger i år og bare på Säve. http://www.aeroseum.se/2-helikopterdivisionen/ Ta også og se på mitt 737 prosjekt. Setter sammen deler fra FSC og regner med å väre ferdig ut på hösten en gang. http://www.aeroseum.se/plats-for-en-ny-simulator/
  17. VFA-113 Stingers - en virtuell skvadron som spiller DCS har nylig gitt ut en film som absolutt er verdt en titt enten man liker DCS eller ikke. Den minner veldig om en b-film fra 80-tallet, som vet at den er teit, og heller ikke prøver å være noe annet. Det blir neppe noen Oscar på dem med det første, men det er like fullt et imponerende stykke arbeid som har blitt lagt ned her. God fornøyelse!
  18. Gøy å være i fly i Latin-Amerika Spesielt innenriks da alle passasjerene korser seg med hendene og snakker febrilsk med familien med mobiltelefon under takeoff.. også gøy å se (som jeg så ) at luken for landinghjukene på dash8 (Medlin til Cartegena) ikke ville gå ordentlig igjen og aluminiumsprofiler stod å blafra i vinden hele veien til Cartagena.. En annen stil der en i Europa
  19. Var alltid litt nervøs når jeg fløy med MD-11. På den annen side, var det artig å fly med en av de siste 2014. Var da totalt avslappet. KLM fra Schipol til Panama City, deretter Copa 737-900 til Santiago. Siste delen av turen var ren tortur, 5 og en halv time med en diger fyr bak meg som kjørte kneene sine i ryggen min. Ble kompensert av approach Santiago, der man stuper ned mellom store fjell. Nytelse. 😊
  20. Usikker på hva du mener tenker du på GPS i flyene på simmen du bruker ? De kartene er installert i simmen ikke på noen server andre steder
  21. Tron Kittelsen

Map

Har flightsim eget kart opp mot sin server ?
  22. Jeg skal iallefall ikke reise med denne 737 max, det er noe lappverk som Andrew sier..veldig skuffet over Boing der
  23. Jeg har flydd mye med MD-11. En basic design som var skummel, der man "løste" problemene med manuelle prosedyrer. Noe som minner meg sterkt om MCAS på 737MAX. Max er en ny, basic design der motorene ble flyttet frem, som førte til at basic design staller ved takeoff. Og de vil løse dette med software. For noe tull. Basic design bør skrotes eller tegnes fra bunnen av når den staller ved takeoff! Les denne artikkelen, tar lang tid, men vel verdt det: https://spectrum.ieee.org/aerospace/aviation/how-the-boeing-737-max-disaster-looks-to-a-software-developer
  24. Er nok ganske vanlige landinger når det blåser litt
  25. Helt vanvittig skremmende! Skulle gjerne ha visst hva pilotene tenkte om denne landinga☺️
  26. Er nok någen som merkar det kilar i magan der ja 🤣 Litt jobb for pilotene med å holde tunga rettt i munnen ......... Mange som ser passe sprø ut .......men det vil helst gå godt
  1. Load more activity
  • Create New...