Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Du har noe på avsim/flighsim.com. Ellers begynner det jo å bli mindre og mindre tilgjengelig til FS9. Det er nok snart på tide å ta steget videre. Ellers har du fortsatt noen gode payware fly hos Flight1. iFly 737NG http://www.flight1.com/products.asp?product=iflyfs9 Level-D 767 http://www.flight1.com/products.asp?product=ld767 Aeroworx B200 King Air http://www.flight1.com/products.asp?product=b200 Qualitywings BAe146/RJ http://www.flight1.com/products.asp?product=qw146 Digital Aviation Fokker 70/100 http://www.flight1.com/products.asp?product=fokkerjet iFly 747-400 http://www.flight1.com/products.asp?product=ifly7442k4
  3. Hei. Jeg har klart og få orden på problemet med FS2004. Nå går den , nett som i "gamle dager". Takk for alle svar.
  4. Er det noen som vet om noen linker som kan laste ned fly til FS2004?
  5. Les mer her https://www.reddit.com/r/flightsim/comments/dxz01t/microsoft_flight_simulator_2020_review_and_opinion/
  6. Yesterday
  7. Jeg vil tippe at du trenger en relativt grei PC og internett (fiber). Utover det vet vi vel veldig lite
  8. Først og fremst må det slippes Men for å svare på spørsmålet ditt, det vet vi ikke ennå. Vi må bare vente og se.
  9. Frank Ånstad

    FS2020

    Kreves det noe på forhånd hvi man skal laste ned og bruke FS2020, av programvare?
  10. Last week
  11. For alt man vet er det ikke før på denne tiden neste år FS2020 kommer, så har man lyst nå er det vel bare å åpne lommeboka. Har vanskelig for å tro at dagens dyrere cpu'er skal slite maks med den SIM'en, er vel heller GPU det vil stå på (håper jeg). Jeg er fornøyd med i9-9900k i P3D. RTX2070 duger, men kunne alltids vært vassere. AMD skal jeg ikke uttale meg om 😛
  12. Ville ventet med oppgradering til Microsoft Flight Simulator 2020 er ute,og se hvilke systemkrav som gjelder
  13. Lurte på om noen har prøvd prosessorer fra AMD og Intel og om dere eventuelt har noen synspunkter om hva som egner/fungerer best til flysimulator. Og da tenker jeg på de siste generasjonene; Ryzen 9 fra AMD og Intel Core I9. Vurderer å oppgradere maskin min, så det hadde vært interessant og høre andres synspunkter.
  14. Har du nydelig/rett før dettte skjedde lagt til noe nytt i simulatoren så prøv med å fjerne det en ny skjermdriver kan f.eks skape sånne problemer Start alltid simmen med nystartet maskin og unngå mest mulig annet arbeid på pc når du skal fly er gode råd med FSX/fs2004 da minne var et stort problem
  15. Hei, det skjer ved forskjellige flyplasser og flytyper. Tidligere har det fungert fint, men problemet har oppstått sånn plutselig.
  16. Litt lite opplysninger her.Er det default 737,er det en spesiell flyplass dette skjer ved,eller skjer dette ved hvilken som helst flyplass?Det kan lønne seg å prøve med et annet fly,og se hva som skjer da.Prøve uten fs navigator,slå av AI-trafikk,kort sagt feilsøke med ulike settings og prøve å elimimere årsaken.
  17. Hei. Kan det være en dll-fil som mangler i FS2004, eller....?
  18. Trolig OOM (out of memory) står litt om det her:https://www.avsim.com/forums/topic/429619-fs9-crashes-right-before-a-landing/
  19. Jeg er ute og flyr med FS2004, B-737, FSNavigator. Når jeg nærmer meg destinasjonen blir alt svar på panelet, og alt låser seg og flyet går i spinn nedover. Noen som vet hva som er galt her? Blir veldig glad for et svar.
  20. Her var det et par nye flymaskiner. Må si at 747 ser lekker ut
  21. Nesten som en liten kontaktannonse dette. [emoji51] Er selv ganske fersk på Vatsim, men har en full 737 cockpit i kjelleren. Er veldig opptatt av prosedyrer og checklister, vil gjerne gjøre alt korrekt. Men føler at det å være på Vatsim under travle forhold, samt fly maskinen med korrekte prosedyrer, kan bli litt i meste laget. Så hvis noen der ute bor i rimelig nærhet av Jessheim, flyr en del på Vatsim og kjenner Boeing 737 rimelig godt, kunne tenke seg å komme og fly sammen innimellom, send meg gjerne en PM. Så får vi se om kjemien stemmer... [emoji851]
  22. Earlier
  23. palron

    EHAM Go Around

    Tusen takk, her var også et godt og velment råd. Kan man egentlig ikke få for mange av. Skal sjekke det ut og prøve meg på dette. mvh Pål
  24. For treningens skyld er MAP ofte en effektiv måte å praktisere/refreshe klassisk navigasjon på, ofte med flere komplekse manøvre. Om enkelte konsepter er ukjente eller upraktiserte, anbefaler jeg å bli trygg på ting som radialer, distanser, hold entries, arcs, osv. på en fast høyde over MSA med 180/200kias (i en 737), før man gjør det som en faktisk Go-Around. Selv med to stykker fremmi er det mye som skjer ved en GA, og selv for de ekte gutta kan det fort bli nødvendig med et minutt eller to av radioen før de er klar til å snakke med oss i tårnet om hva som skjedde, avhengig av hva som var årsaken. Hvis du ikke trenger å lure på hva alle disse tallene og instrumentnålene betyr nå igjen, sitter du igjen med mye mer mental kapasitet til å både navigere riktig, kjøre after takeoff-checks, cleane opp flaps og gear, ikke buste høyder, ikke treffe fjell, osv. Og om det blir en go-around uten at det var meningen og det ikke er noen grunn til å fly en lang og vond MAP, og du er offline/uten ATC, kom deg opp på MSA og selv-position med headings via downwind-base-final tilbake på ILSen. Hvis det ikke er terreng å unngå eller andre spesielle forhold, er det ingen grunn til å utføre lange vonde manøvre hvis man ikke spesifikt er ute etter treningen (sånn for fremtiden).
  25. palron

    EHAM Go Around

    Tusen takk for hjelpen. Da blir det å prøve (og feile) på nytt igjen. Og gamlemåten lærte jeg for mange år siden da jeg fløy Cherokee rundt Skien😊 Ha en fortsatt fin dag. mvh Pål
  26. Geir G

    EHAM Go Around

    Hei. Teknisk sett kan du ikke "vektorere" deg selv tilbake til ILSen, du må følge en publisert prosedyre. Dette sikrer trygg separasjon fra terreng og hindringer, samt at ATC kan forutse dine handlinger og dirigere annen trafikk deretter. Grunnen til at du flyr tilbake til SPL ved "lost com" er at SPL også er "Initial Approach Fix" for denne innflygingen. Etter 7.5 SPL 280/EH624 svinger du til høyre, direkte til SPL. Hold 3000ft. Over SPL gjør du en hold entry (fra den vinkelen er det sansynligvis parallell entry), før du fortsetter outbound radial 338 fra SPL. Fly til 12.1 SPL 338/EH644, sving til høyre HDG 154 og intercept LOC. Det kan godt være at prosedyren fra SPL til ILS18R ligger i FMCens database. Se etter "SPL" under transitions etter at du har valgt ILS18R på i FMCen. Hvis ikke kan du fly den på gamlemåten, med VOR og DME.
  27. Artig å se fremtoningen på politikerne også. De var litt mer høflige før 😁 Uansett, har man litt tid å slå i hjel så er nrk arkivet helt supert. Utrolig mye kjekt å se der.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...