Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Premium Medlem
Skrevet

Synes de er mye feil på grafikk som eksempel i Bergen båter ligger på land, er litt skuffet på utsendte på msfs 24 når man ser på landskap hadde kanskje før store forhåpninger. har en bra pc mener jeg Geforce rtx 4070 super ghost. AMD Ryzen 7 7800x3d cpu Tray.

Skrevet

Tror det er viktig å klype seg selv i armen og tenke over skalaen av verdenen dem forsøker å gjenskape i MSFS 2024 (og MSFS 2020) På grunn av dette er det liten grad av "finpuss" og dem belager seg 99.9998% på AI og "datamagi" på å gjenskape verdenen så troverdig som mulig. Resultatet av dette blir feilplasserte tre, feilplasserte båter, feilplasserte hus, feilplasserte veiramper osv på en veldig stor skala. Datagrunnlaget, eller snarere bildekvaliteten på satellittbildene som dem baserer AI-magien sin på er også av svært ymse kvalitet, så det er ikke alltid det er like greit å skille en båt fra en pir eller flytebrygge på satellittbildet.

Det beste man kan gjøre for å få en nøyaktig representasjon av området man er interessert i, er å sette seg inn i SDK'en til MSFS og rett og slett rette opp i feilene selv. Om man følger med på Facebook-gruppene med MSFS2024-innhold, så skjønner man skalaen av evt. feil som Asobo/Microsoft må rydde opp i om hver enkelt spiller klager på at bakgården demmes ikke er riktig representert i spillet.

• Like 2
Skrevet

Er egentlig mest skuffet over at de ikke har oppdatert fotogrammetrien i Bing maps som de lovet, det er f.eks. fortsatt elendig i områdene rundt Gjøvik og Hamar. Bergen og Trondheim ser det ut som de har planer om å oppgradere, på samme måte som Oslo.

Skrevet

Var borti et sted at den oppdaterte fotogrammetrien ikke rakk lanseringsdatoen, men at den vil komme senere i en oppdatering. Det samme gjaldt det nye ATC systemet. Uansett så er MSFS2024 allerede en solid simulator, hadde egentlig forventet en bugfest som kom til å ta måneder å fikse og få stabil. Men enkelte ting rakk dem ikke å få med til lansering og det er tydelig at Asobo i stedet valgte å fokusere på stabilitet, og det tror jeg var en fornuftig prioritering. 

• Like 2
Skrevet

Enig med Jan. Her er det bare å smøre seg med tålmodighet. Om ett års tid har vi glemt all frustrasjon ved lanseringen. Inntil bugs er rettet, nye Bing fotogrammetri er på plass og addons oppdatert så kan vi kose oss med MSFS2020. Er ikke så ille den heller 🙂 

Skrevet

Noe er veldig bra, noe er bra, noe er som får, noe er dårlig og noe er veldig dårlig.

Forventer at ting skal som minumum være ca like bra som før, og noe bedre.

Tok G58 ut for en spinn og oppfordrer folk å prøve den... i dagslys, men grått og skyete.  Flyet ser helt tullete ut.  Ser ut som i en tegnefilm.  Hvertfall hos meg.   Ser ut som sånn instagram filter artsy scetch greie....   ser sikkelig teit ut.... direkte sollys og det blir mer normalt...   

Fargene er bedre og er en del som ser bedre ut. Men synes også en del ting ser dårligere ut. 

OG jeg bruker 3 skjermer, og på medium hakker det mye mer enn medium på FS2020 gjør...     hva skjedde med å bruke alle kjernene osv?    

Skuffa så langt.

Skrevet

Alt flyter bedre enn før på min 7 år gamle maskin med 6 stressa kjerner på 100%! De var ikke fullt utnyttet i MSFS2020. Og her har det meste av grafikk blitt bedre.

• Like 1
Skrevet

Jepp, og simmen bruker nå all RAM som er tilgjengelig. Hos meg er bruker den 32GB, så jeg begynner å skjønne hvorfor 64GB RAM var optimalt. Foreløpig har jeg kun 32, men det kan hende jeg må oppgradere til 64 i løpet av neste år når alt av PMDG, Fenix, osv. samt alt av addons er kompatible.

• Like 1
  • Premium Medlem
Skrevet
26 minutter siden skrev MagTvei:

Der minnet du meg på å endre minneoppsettet mitt etter oppgraderingen av minnet mitt: 

=== NU E Æ Frustrert!!!. Kan den siste Windows11 Oppdateringen, skyldes disse problemene, kastes ut og kastes ut, det virker liksom, at det er ikke noe som fungerer lenger. Kanskje man skal prøve og instalere en tidligere utgave av windows 11. Eller må ENG/AMEIKANSK, tastatur oppsett være innstalert,( Bare en hypotetisk tanke.?)   

Skrevet
Den 9.12.2024 klokken 15.54 skrev Jan R. Storelvmo:

Jepp, og simmen bruker nå all RAM som er tilgjengelig. Hos meg er bruker den 32GB, så jeg begynner å skjønne hvorfor 64GB RAM var optimalt. Foreløpig har jeg kun 32, men det kan hende jeg må oppgradere til 64 i løpet av neste år når alt av PMDG, Fenix, osv. samt alt av addons er kompatible.

Får ikke min til å bruke mer enn 25 av 32GB, i hvilken situasjon bruker din 32GB?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...