Zerocool Skrevet 23. april 2023 Del Skrevet 23. april 2023 Hei folkens! Vet dere om det finns mulighet til å teste ekte flysimulator (slik som brukes av flyselskapene ved training etc) mot betaling? I Norge eller i Europa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Jan Gunnar Nystrøm Skrevet 24. april 2023 Premium Medlem Del Skrevet 24. april 2023 Det er fult mulig i europa,men jeg er ikke sikker på om det er mulig her hjemme. https://www.fullmotionexperience.com/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full Member Tor Arild Danielsen Skrevet 24. april 2023 Full Member Del Skrevet 24. april 2023 CAE har flere simulatorer på Gardermoen. Kjenner du noen som jobber der er det sikkert mulig å få mulighet til å prøve. Hva det eventuelt koster vet jeg ikke. I Tønsberg har Simuflying en fix base Boeing 737 800 simulator hvor alle kan kjøpe seg tid. Jeg trur det fortsatt koster 1900kr/time. Jeg var der i november, og skal dit igjen snart. Selv om simulatoren ikke har bevegelse, så får du en god flyfølelse. Det er også mulig å leie simulatorer i Berlin og Barcelona, men prisene er ganske høye for en time. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernt Inge Eide Skrevet 24. april 2023 Del Skrevet 24. april 2023 https://flightsimulationsnorway.no/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 24. april 2023 Del Skrevet 24. april 2023 Har vel rundt 52 timer i Dash 8 simulatoren til CAE på Gardermoen i forbindelse med type-rating i 2017 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernt Inge Eide Skrevet 24. april 2023 Del Skrevet 24. april 2023 2 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo: Har vel rundt 52 timer i Dash 8 simulatoren til CAE på Gardermoen i forbindelse med type-rating i 2017 Kan man uten å være pilot, få prøve den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 24. april 2023 Del Skrevet 24. april 2023 18 minutter siden skrev Bernt Inge Eide: Kan man uten å være pilot, få prøve den? Det kan du helt sikkert, om du har penger nok å tilby Du må også ha simulator instruktør som du også må betale for. Vet ikke timesprisen, men har hørt at den er ganske stiv. Jeg betalte vel litt over 220.000 i 2017 for en DHC8 type-rating og da får man gjerne kraftig rabattert pris på timene. Men bare å forberede deg på at du fort kan bli både svimmel og kvalm de første timene til du blir vant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernt Inge Eide Skrevet 24. april 2023 Del Skrevet 24. april 2023 5 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo: Det kan du helt sikkert, om du har penger nok å tilby Du må også ha simulator instruktør som du også må betale for. Vet ikke timesprisen, men har hørt at den er ganske stiv. Jeg betalte vel litt over 220.000 i 2017 for en DHC8 type-rating og da får man gjerne kraftig rabattert pris på timene. Men bare å forberede deg på at du fort kan bli både svimmel og kvalm de første timene til du blir vant Kan jo egentlig bli svimmel og kvalm bare av prisen der da. Men det hadde vært veldig gøy å prøve. Må vel vinne en del ganger i lotto først kanskje! 🙃 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 24. april 2023 Del Skrevet 24. april 2023 5 minutter siden skrev Bernt Inge Eide: Kan jo egentlig bli svimmel og kvalm bare av prisen der da. Men det hadde vært veldig gøy å prøve. Må vel vinne en del ganger i lotto først kanskje! 🙃 Etter min mening får du mye mer for pengene om du kontakter din lokale flyklubb og ber om en introduksjons tur. Da får du fly selv i virkeligheten med instruktør og det er også mye billigere 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 24. april 2023 Del Skrevet 24. april 2023 Ja, f.eks. på Kjeller kan du få en prøvetime for rundt 2000kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell-Egil Nielsen Skrevet 25. april 2023 Del Skrevet 25. april 2023 Du kan kontakte Flight Simulations Norway i Letohallen på Råholt, den beveger seg ikke men er en full 737- 800 simulator de tar 1500 kr. pr. time med instruktør. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Jan Gunnar Nystrøm Skrevet 25. april 2023 Premium Medlem Del Skrevet 25. april 2023 10 timer siden skrev Bernt Inge Eide: Kan jo egentlig bli svimmel og kvalm bare av prisen der da. Men det hadde vært veldig gøy å prøve. Må vel vinne en del ganger i lotto først kanskje! 🙃 Hvis du åpner linken i innlegget mitt lenger oppe så ser du prisene. 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 25. april 2023 Del Skrevet 25. april 2023 13 timer siden skrev MagTvei: Ja, f.eks. på Kjeller kan du få en prøvetime for rundt 2000kr. Ja, det er mye mer verdt pengene om du spør meg. Hvis man på død og liv skal fly 737 simulator så er nok prisene noe helt annet dessverre. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 25. april 2023 Del Skrevet 25. april 2023 33 minutter siden skrev Jan Reidar Storelvmo: Ja, det er mye mer verdt pengene om du spør meg. Hvis man på død og liv skal fly 737 simulator så er nok prisene noe helt annet dessverre. Datteren min gjorde det ifjor, hun fikk en times tur i LN-YJY og var kjempefornøyd! https://kjellersportsflyklubb.no/flyparken/ 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Andrè Todal Skrevet 25. april 2023 Del Skrevet 25. april 2023 Hei Jeg vil anbefale deg en tur hos Simuflying i Tønsberg. Der føler du virkelig at du er i en ekte simulator. View er fantastisk. Mye av utstyret er originalt også omgjort til å fungere i simulatoren. Det er ikke en motion simulator, men da han har noe vibrasjons styring på denne så vil du føle både taxe og turbulens. Se link Simuflying Jeg har vært der 4 ganger og det er en fryd hver gang. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Arne Lockert Skrevet 25. april 2023 Premium Medlem Del Skrevet 25. april 2023 3 timer siden skrev Christian Andrè Todal: Hei Jeg vil anbefale deg en tur hos Simuflying i Tønsberg. Der føler du virkelig at du er i en ekte simulator. View er fantastisk. Mye av utstyret er originalt også omgjort til å fungere i simulatoren. Det er ikke en motion simulator, men da han har noe vibrasjons styring på denne så vil du føle både taxe og turbulens. Se link Simuflying Jeg har vært der 4 ganger og det er en fryd hver gang. Jeg har vært der én gang, blir nok ikke siste gang. Anbefales! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 26. april 2023 Del Skrevet 26. april 2023 12 timer siden skrev MagTvei: Datteren min gjorde det ifjor, hun fikk en times tur i LN-YJY og var kjempefornøyd! https://kjellersportsflyklubb.no/flyparken/ Ja, det vil jeg tro. Er noe helt annet å fly i virkeligheten enn i simulator. Selv ikke en full motion 737 simulator kan måle seg med en time i en Cessna 172 etter min mening 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerocool Skrevet 26. april 2023 Forfatter Del Skrevet 26. april 2023 Tusen tusen takk for tilbakemelding folkens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggen Skrevet 26. april 2023 Del Skrevet 26. april 2023 22 timer siden skrev Christian Andrè Todal: Hei Jeg vil anbefale deg en tur hos Simuflying i Tønsberg. Der føler du virkelig at du er i en ekte simulator. View er fantastisk. Mye av utstyret er originalt også omgjort til å fungere i simulatoren. Det er ikke en motion simulator, men da han har noe vibrasjons styring på denne så vil du føle både taxe og turbulens. Se link Simuflying Jeg har vært der 4 ganger og det er en fryd hver gang. Jeg har også vært der, meget bra simulator👍 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.