Gå til innhold

Flysimulator


Zerocool

Anbefalte innlegg

  • Full Member

CAE har flere simulatorer på Gardermoen. Kjenner du noen som jobber der er det sikkert mulig å få mulighet til å prøve. Hva det eventuelt koster vet jeg ikke. I Tønsberg har Simuflying en fix base Boeing 737 800 simulator hvor alle kan kjøpe seg tid. Jeg trur det fortsatt koster 1900kr/time. Jeg var der i november, og skal dit igjen snart. Selv om simulatoren ikke har bevegelse, så får du en god flyfølelse. Det er også mulig å leie simulatorer i Berlin og Barcelona, men prisene er ganske høye for en time.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden skrev Bernt Inge Eide:

Kan man uten å være pilot, få prøve den?

Det kan du helt sikkert, om du har penger nok å tilby ;) Du må også ha simulator instruktør som du også må betale for. Vet ikke timesprisen, men har hørt at den er ganske stiv. Jeg betalte vel litt over 220.000 i 2017 for en DHC8 type-rating og da får man gjerne kraftig rabattert pris på timene. Men bare å forberede deg på at du fort kan bli både svimmel og kvalm de første timene til du blir vant :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Det kan du helt sikkert, om du har penger nok å tilby ;) Du må også ha simulator instruktør som du også må betale for. Vet ikke timesprisen, men har hørt at den er ganske stiv. Jeg betalte vel litt over 220.000 i 2017 for en DHC8 type-rating og da får man gjerne kraftig rabattert pris på timene. Men bare å forberede deg på at du fort kan bli både svimmel og kvalm de første timene til du blir vant :D 

Kan jo egentlig bli svimmel og kvalm bare av prisen der da. Men det hadde vært veldig gøy å prøve. Må vel vinne en del ganger i lotto først kanskje! 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden skrev Bernt Inge Eide:

Kan jo egentlig bli svimmel og kvalm bare av prisen der da. Men det hadde vært veldig gøy å prøve. Må vel vinne en del ganger i lotto først kanskje! 🙃

Etter min mening får du mye mer for pengene om du kontakter din lokale flyklubb og ber om en introduksjons tur. Da får du fly selv i virkeligheten med instruktør og det er også mye billigere :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg vil anbefale deg en tur hos Simuflying i Tønsberg. Der føler du virkelig at du er i en ekte simulator. View er fantastisk. Mye av utstyret er originalt også omgjort til å fungere i simulatoren.

Det er ikke en motion simulator, men da han har noe vibrasjons styring på denne så vil du føle både taxe og turbulens. 

Se link Simuflying

 

Jeg har vært der 4 ganger og det er en fryd hver gang.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
3 timer siden skrev Christian Andrè Todal:

Hei

Jeg vil anbefale deg en tur hos Simuflying i Tønsberg. Der føler du virkelig at du er i en ekte simulator. View er fantastisk. Mye av utstyret er originalt også omgjort til å fungere i simulatoren.

Det er ikke en motion simulator, men da han har noe vibrasjons styring på denne så vil du føle både taxe og turbulens. 

Se link Simuflying

 

Jeg har vært der 4 ganger og det er en fryd hver gang.

Jeg har vært der én gang, blir nok ikke siste gang. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden skrev MagTvei:

Datteren min gjorde det ifjor, hun fikk en times tur i LN-YJY og var kjempefornøyd!  https://kjellersportsflyklubb.no/flyparken/

Ja, det vil jeg tro. Er noe helt annet å fly i virkeligheten enn i simulator. Selv ikke en full motion 737 simulator kan måle seg med en time i en Cessna 172 etter min mening :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden skrev Christian Andrè Todal:

Hei

Jeg vil anbefale deg en tur hos Simuflying i Tønsberg. Der føler du virkelig at du er i en ekte simulator. View er fantastisk. Mye av utstyret er originalt også omgjort til å fungere i simulatoren.

Det er ikke en motion simulator, men da han har noe vibrasjons styring på denne så vil du føle både taxe og turbulens. 

Se link Simuflying

 

Jeg har vært der 4 ganger og det er en fryd hver gang.

Jeg har også vært der, meget bra simulator👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...