Gå til innhold

flightsim.to, nedlastinger og reklameblokkere


Anbefalte innlegg

Jeg bruker selv en såkalt "Ad-Blocker" (AdGuard) i flere år, og inntil nylig så har det hatt den effekt at "nedtellingen" for nedlastinger fra flightsim.to har gått på ett sekund, og jeg har altså sluppet å vente på nedlastinger. Men la ikke dette bli en diskusjon om reklame og "gratis tjenester", det er ikke poenget her.

Poenget er at nå har flightsim.to strammet inn og klarer å detektere reklame blokkere, og man får da ikke lastet ned men får i stedet opp et rødt banner som ber deg om å skru av reklame-blokkeren, og forteller deg hvordan.

Men, det holder ikke å skru av denne, du må i tillegg slette alle "cookies" for flightsim.to i nettleseren får å få tilgang til å laste ned igjen. Dette tril info i fall noen opplever det samme som jeg nettopp opplevde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke testet ut Ghostery siden det meste av dette kommer som standard funksjonalitet i Brave som er nettleseren jeg bruker, men kanskje jeg må prøve den av ren nysgjerrighet. Bruker i tillegg VPN og ser at flere og flere nettsider prøver å blokkere meg eller gjøre sidene sine super trege når dem ser at jeg bruker VPN eller blokkerer reklame og sporingskapsler. Hos SAS kan du ikke bestille billetter over VPN. Kommer opp en feilmelding. Etter å ha ringt SAS kundesupport fikk jeg beskjed om å slå av VPN når jeg skulle bestille billetter, men noen grunn kunne dem ikke opplyse om. Når man har litt innsikt i hvordan tech verdenen fungerer så blir man fort skeptisk til slikt. Blir derfor kun bestilt billetter hos norwegian fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

uBlock Origin anbefales på det sterkeste. Kildekode ligger åpent på Github så jeg er trygg på den versus de andre med litt mer shady historikk som definitivt ikke er åpne. 

Enda viktigere er kildelisten som også er åpen. Mange fra Norge bidrar inn slik at de fleste medier i Norge også filtreres godt. Egne lister legges til med 1-2 trykk og vedlikeholdes automatisk i Chrome. Ghostery brukte jeg før jeg gikk over til uBlock da gamle Adblock ikke var god nok på cookies, men nå trenger jeg ikke den lenger. Om du ikke ønsker uBlock Origin er ghostery et godt substitutt for cookie-blokking, men reklamer og logikk i reklamene består uten en som stopper reklame.

PS: Schibsted og Amedia er raske på labben, men ikke raske nok for UO. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da husker jeg hvorfor jeg ikke lengre bruker Ghostery, den fungerer jo ikke særlig bra. Fikk plutselig reklame på flere nettsteder jeg aldri har fått reklame tidligere.  Ghostery er vel egentlig ingen "reklame blokker".

Forsøkte uBlock Origin igjen, den blokkerer nedtellingen på flightsim.to og nedlastinger fungerer helt fint når den er aktiv.

Endret av Christer Johansen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden skrev Christer Johansen:

Da husker jeg hvorfor jeg ikke lengre bruker Ghostery, den fungerer jo ikke særlig bra. Fikk plutselig reklame på flere nettsteder jeg aldri har fått reklame tidligere.  Ghostery er vel egentlig ingen "reklame blokker".

Forsøkte uBlock Origin igjen, den blokkerer nedtellingen på flightsim.to og nedlastinger fungerer helt fint når den er aktiv.

Last ned Brave. Ingen nedtelling på flightsim.to, den blokkerer reklame på youtube pluss mye annet uten at du trenger noe ekstra. Alt er inkludert default. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Last ned Brave. Ingen nedtelling på flightsim.to, den blokkerer reklame på youtube pluss mye annet uten at du trenger noe ekstra. Alt er inkludert default. 

Jeg har for mange bindinger til Chrome, så å bytte browser er for min del ikke aktuelt. Har forsøkt Brave tidligere, var grei nok men Android versjonen var både treg og ressurskrevende, mulig det har endret seg det de siste par årene. Men uansett takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden skrev Christer Johansen:

Ja, lastet akkurat ned en fil før jeg svarte deg her nå. Jeg benytter Chrome + uBlock Origin, ingen "nedtelling" ved nedlasting, ingen "rødt banner", og fila lastes ned helt fint.

 

Lastet inn på nytt, alt i orden nå. Takker.

Endret av MagTvei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...