Gå til innhold

Jan Reidar Storelvmo

Administrators
  • Innholdsteller

    3 179
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    63

Jan Reidar Storelvmo vant dagen sist August 23

Jan Reidar Storelvmo hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

472 Excellent

1 følger

Om Jan Reidar Storelvmo

  • Bursdag 06. mars 1983

Nylige profilbesøk

1 685 profilvisninger
  1. Det er bare en ting å gjøre, og det er å vente til dette her blir mer modnet. Simmen var helt klart lansert alt for tidlig. Det vil nok ta mange måneder før SDK og alt av bugs er fikset, og jeg håper MS og Asobo står på for produktet kommer til å bli meget bra når dette her kommer på plass og vi får mer addons tilgjengelig. Det er forsåvidt riktig det. At man ikke trenger tonnevis med tilleggsscenery. Det man i hovedsak trenger av scenery er kun flyplasser. Ikke landclass, mesh, bakketeksturer, teksturer for ditt og datt og dyre photoscenerypakker osv osv som var tilfelle med P3D. Forh
  2. Mye oppdateringer og forbedringer, men lite av dette her er av min interesse. Her er de største problemene med FS2020 så langt: stempelmotor simulering (leaning bug, for treg throttle respons m.f.) PT-6 turboprop simulering (her er det mye) kontrollprofiler for hvert enkelt fly og mulighet til å sette opp aksene ala sånn som i XP/DCS trim som er for lite nøyaktig og for brå (spesielt om du holder inne trim knapp) forbedret VFR kart med frekvenser og slikt problem med mengde motoruttak som kreves for å sette Icon og DA62 i bevegelse Utover dette så
  3. https://docs.takset.net/books/msfs/page/fixing-lake-elevation-data-with-osm-and-heightmaps
  4. Hm, rart. Det har jeg aldri opplevd. Har også samme stikka som deg.
  5. Det er helt vanlig når man flyr i litt turbulent luft. Hvis det er helt rolig luft så kan det kanskje være noe med styrekontrollene dine? Har du sjekket det? Jeg bruker TM Warthog HOTAS og har ikke sånne problemer annet enn når jeg flyr i litt turbulens, men da er det helt vanlig at man må fly litt "aktivt".
  6. "What ever makes you happy!" er det ikke det det heter?
  7. Da er jeg på et gjennombrudd her. Er falloff distance som skaper problemer i Husodden sceneriet. Vil komme en versjon 1.1 om ikke så lenge. Jobber også med Artillerisletta og Elvenes som kommer med flere terreng fix og har fikset spikes i terrenget i området rundt.
  8. Viktig post denne her! Klistret den, takk for deling!
  9. Ja, er det jeg mistenker. Må prøve og feil litt til 😅
  10. Skal gjøre det. Må bare få fikset problemet med stripene i vannet som er tørrbelagte først 😛
  11. Takk for tips! Problemet er at det ser helt perfekt ut i devmode, men så snart jeg kompilerer, legger inn ny build og tar en restart så er jeg tilbake til samme problem. Prøvd utallige ting, men blir bare små endringer i disse to problemområdene. Fortsatt blir jeg ikke kvitt disse stripene uten vann. Nå skal det også sies at hele området rundt har store problemer med nedsunkne kystlinjer, feil i mesh osv. osv. Var et mareritt å få til denne her på grunn av det Har forøvrig brukt "water" og ikke "lake". Når jeg bruker lake så blir det også trøbbel med manglende vann i devmode også. Men me
  12. Etter ønske fra et annet forummedlem så har jeg fikset litt på Husodden flyplass. En gresstripe på 600 meter. Dette er bare en testversjon. Hele området bærer preg over dårlig satelittfoto og helt elendige kystlinjer med høydeforskjeller osv osv. Jeg har gjort mitt beste. Kystlinjene kommer jeg ikke til å røre særlig mer. Ikke terrenget heller, men har fikset det mest sjenerende. Venter på en fiks fra MS. Husodden v1.0: ENH1 (fiktiv icao kode) Husodden er nå søkbar i simulatoren Gjort flatten av flyplass samt flere av stedene rundt Deler av øya flystripa ligger på,
  13. Ja, satellites.pro er helt suverent de aller fleste steder
  14. Satellites.pro har faktisk meget bra foto over Ny Ålesund. Men, rettigheter og slikt er kanskje et større problem om man bruker dem
  15. Følte denne posten er såpass viktig at jeg har klistret den til informasjon til alle som måtte lure på status ang. AoN.
×
×
  • Opprett ny...