Jump to content

Jan Reidar Storelvmo

Administrators
  • Content Count

    2,780
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    36

Jan Reidar Storelvmo last won the day on June 25

Jan Reidar Storelvmo had the most liked content!

Community Reputation

188 Excellent

1 Follower

About Jan Reidar Storelvmo

  • Birthday 03/06/1983

Recent Profile Visitors

943 profile views
  1. Det blir nok åpnet et eget MS Flightsim 2020 forum etterhvert når ting nærmer seg Foreløpig ser jeg ingen grunn til å åpne eget forum da simulatoren ikke lanseres før neste år.
  2. Wow, videoen er det beste jeg har sett grafisk i en flysim. Microsoft har jo vist tidligere at dem kan sakene sine, så dette her blir fantastisk spennende å følge med på (LM har jeg mer eller mindre gitt opp). Nå håper jeg bare MS ikke begår samme feilen som med Microsoft Flight, men har lært av den erfaringen. Ellers så går det nå an å håpe at også selve simuleringen er trappet opp like heftig som det grafiske, for der har LM skuffet stort med P3D. Nå får kanskje P3D stor konkurranse om MS spiller kortene sine riktig. Blir utrolig spennende å følge med fremover
  3. Er instrumenter i cockpit som viser ror utslagene.
  4. Er jo det grafiske som er imponerende. Testet vel Outerra for et par år siden, men har jo skjedd en del siden da. Men om dette her noen gang blir en fullverdig simulator gjenstår jo å se
  5. Mildt sagt imponerende!
  6. Er nok ganske vanlige landinger når det blåser litt
  7. Kjører 16x konstant og store deler av turen også i 32x. Over 32x så blir det bare tull så det anbefales ikke. Men det igjen funker stort sett kun bra på PMDG og Majestic sine fly
  8. Det som er herlig med militær sim
  9. Jeg bruker time acceleration på 32 på cruise. Fra 10.000 fot og opp bruker jeg som regel time acceleration på 4 som jeg kobler ut noen hundre fot før utflating. Deretter blir det opp til 32 igjen og sletter unna noen waypoints i FMC. Utover det så er det jo å starte planlegging med sjekk av atis, sjekke kart for STAR og approach osv. Litt begrenset hva man ellers kan gjøre i en sim. I virkeligheten har man litt mer å henge fingrene i. Time acceleration er en must have funksjon, og flyr ingen fly som ikke klarer minimum 16x. PMDG, Majestic og A2A klarer fint både 16x og 32x. Å sitte å glo i skjermen i 8 timer gidder jeg ikke. Å forlate pcen med flyet på autopilot i 7-8 timer er også helt meningsløst etter min mening, og spesielt i disse tider med den dyre strømmen som er.
  10. Jeg ville også prøvd ut X-plane (gratis demo på www.x-plane.com) eller DCS World om du liker jagerfly.
  11. Med en tom maskin uten passasjerer og med minimalt med fuel så blir det fort rene rakettene. Vet ikke om det en gang finnes performance data for sånt. Prøv en avgang med PMDG 777-200ER, uten passasjerer og nesten helt tom for fuel. Rene raketten og med en vanvittig performance De halsbrekkende stuntene i videoen går nok i realiteten kun an i en simulator
  12. Han lander blant annet på Lukla med en slope gradient på nesten 12%, og det er ganske mye altså. Det er vel teoretisk sett ikke usannsynlig, men jeg tviler på du får noen i virkeligheten til å gjøre det samme 😅 I virkeligheten ville det nok være mye vanskeligere, da du aldri ville ha nerver til å prøve å stryke tretoppene med hjulene på en Boeing 747 Ser ikke bort ifra at det teknisk sett ville være mulig å ta av med en helt tom Boeing 737-800 i 12% nedover slope. Hvem vet? Når man ser på tester der testpiloter tester ut nye fly i forbindelse med sertifisering, så er det utrolig hva som går og hva disse flyene faktisk tåler.
  13. VOR-A er byttet ut med RNAV nå, så han trenger et litt eldre kart enn de oppdaterte på AIP Norge
  14. Ja, med GPS så kan man ikke garantere 100% at dette vil virke til enhver tid. Med IRS så vil man det da den ikke er avhengig av noe eksternt system.
×
×
  • Create New...