Rune Karlsen 2 Skrevet 8. januar 2023 Del Skrevet 8. januar 2023 (endret) Hvor er båtene og skipene mine...? Stiller inn på Ai trafikk. Bilene ser jeg kjører på veien, men ser ingen båter og skip på vannet? Stiller også inn på tetthet båter og skip? Noen tips Endret 8. januar 2023 av Rune Karlsen 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 9. januar 2023 Del Skrevet 9. januar 2023 Har du installert denne?: https://flightsim.no/forum/topic/84310-global-ai-ship-traffic-for-msfs-gaist-ultra-v3-freeware-lanceret/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 9. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2023 (endret) He he nei Hvor finner jeg den? Fant den Endret 9. januar 2023 av Rune Karlsen 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 9. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2023 Hmm... dette gikk ikke så greit Ser ingen båter i Oslofjorden? Har jeg innstalert dette riktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 9. januar 2023 Del Skrevet 9. januar 2023 Disse pakkene må "trekkes opp" et hakk slik at de katalogene som heter noe med "gaist-" ligger rett under Communitymappa. Altså flytt de 9 folderne i siste bildet et hakk opp i strukturen og fjern deretter "GAIST ULTRA VERSION 3" som da er tom. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 9. januar 2023 Del Skrevet 9. januar 2023 Da skal det se slik ut i community-mappa. (Jeg har bare lagt inn for Europa) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 9. januar 2023 Del Skrevet 9. januar 2023 33 minutter siden skrev Rune Karlsen 2: MSFS_Addons_Linker har ikke noe i Community-mappa å gjøre. Den kan heller legge på skrivebordet om du ikke har et annet sted å legge den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Steinar Bakke. Skrevet 9. januar 2023 Premium Medlem Del Skrevet 9. januar 2023 36 minutter siden skrev MagTvei: Da skal det se slik ut i community-mappa. (Jeg har bare lagt inn for Europa) Hei.! Jeg har alle 9.gaist mappene inne i Community, og det fungerer helt utmerket.👍😊 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 9. januar 2023 Del Skrevet 9. januar 2023 Ja, så lenge du har "gaist-ultra-v3" installert, kan du legge inn de områdene du trenger. Ville ikke belaste min gamle maskin mer enn nødvendig. 😄 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 9. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2023 Hmm... ser ikke en eneste båt jeg... Har jeg lagt inn dette riktig nå? Må jeg være tilkoblet ekte trafikk på nettet, eller vises skipene når jeg stiller inn på AI avkoblet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 10. januar 2023 Del Skrevet 10. januar 2023 10 timer siden skrev Rune Karlsen 2: Sjekk for ordens skyld at du benytter riktig Community-mappe. I C:\Users\BRUKERNAVN\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache ligger det en fil som heter UserCfg.opt. Nederst i denne pekes det til en "InstalledPackagesPath ". Sjekk at det som står der samsvarer med det området du forsøker å legge disse filene. Det jeg reagerer litt på er at du benytter et filområde under Roaming og ikke under Local. Anbefaler deg for øvrig å lage deg en egen mappe under C (for eksempel C:\MSFS) og flytte Community og Official mappene dit slik at du har bedre kontroll på hvor ting ligger. Så endrer du det som står nederst i UserCfg.opt til InstalledPackagesPath "C:\MSFS" 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 10. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2023 Hmm Dette blir ikke lett... Jeg finner Flysimulatorfilene der som du ser de hos meg. Jeg har ikke innstalert det på egen hånd. Det har blitt innstalert slik fra Steam... Men noe galt må det være i og med jeg ikke ser noen båter ute i Oslo fjorden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trex75 Skrevet 10. januar 2023 Del Skrevet 10. januar 2023 Prøv å slette filmappen med store bokstaver ‘GAIST ULTRA VERSJON 3’ denne skal være tom anyway… Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 10. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2023 Har slettet mappen men fremdeles ingen båter og skip... Fungerer disse båtene om innstillingen står på AI og frakoblet eller må det være på nettet som ekte trafikk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 10. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2023 Slik ser det ut hos meg nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 10. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2023 Oslo Landmarks fungerer. Bilene fungerer i gatene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trex75 Skrevet 10. januar 2023 Del Skrevet 10. januar 2023 Hos meg er lesure boats, biltrafikk og ship traffic satt på level 8 eller 10. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 10. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2023 Ok tester nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 10. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2023 Nei det hjelper ikke det heller .... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trex75 Skrevet 10. januar 2023 Del Skrevet 10. januar 2023 Jeg bruker ikke Oslo landmarks, du kan prøve å flytte den over til annen lokasjon c/temp eller noe…gjerne ta bort noen områder du sannsynlig ikke kommer til å fly i sånn umiddelbart(asia,afrika etc) bare for å teste.Det kan være det tar 5-10 min før båtraffikken dukker opp…start gjerne fra en flyplass København for eksempel der bør 4-5 fartøy dukke opp under Øresund broen …Jeg bruker Littlenavmap i tillegg der kan aktivere ais fartøy å se på kartet hvor de er innenfor 5-10 NM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 11. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2023 Ok skal teste det. Mest opptatt av å fly rundt i Europa. Hvilken filkatalog er det? Så kan jeg fjerne de andre om det tar for mye kraft fra PCn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 17 minutter siden skrev Rune Karlsen 2: Ok skal teste det. Mest opptatt av å fly rundt i Europa. Hvilken filkatalog er det? Så kan jeg fjerne de andre om det tar for mye kraft fra PCn Bare et lite innspill til at man tror simulatoren blir tregere av å ha mange addons liggende i Community-mappa. Det eneste som blir tregere er oppstart av selve simulatoren (før du kommer til hovedmenyen) hvor den søker gjennom etter endringer i alle mapper som ligger i Community. Når du vel har kommet inn, så laster den kun inn det som er aktuelt av scenery for det aktuelle området du har valgt å fly i. Jeg har en ganske middels PC selv, og har til enhver tid minst 4-500 (ofte rundt 1000 hvis jeg flyr UK/Irland) addons liggende i Community uten at det gjør noe med ytelsen. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 11. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2023 11 timer siden skrev Trex75: Jeg bruker ikke Oslo landmarks, du kan prøve å flytte den over til annen lokasjon c/temp eller noe…gjerne ta bort noen områder du sannsynlig ikke kommer til å fly i sånn umiddelbart(asia,afrika etc) bare for å teste.Det kan være det tar 5-10 min før båtraffikken dukker opp…start gjerne fra en flyplass København for eksempel der bør 4-5 fartøy dukke opp under Øresund broen …Jeg bruker Littlenavmap i tillegg der kan aktivere ais fartøy å se på kartet hvor de er innenfor 5-10 NM. Har testet på nytt Ingen Båter noe sted Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 5 timer siden skrev Rune Karlsen 2: Har testet på nytt Ingen Båter noe sted Jeg sliter med det samme, ser jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 11. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2023 Flere tips? Jeg vil gjerne få orden på dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fri som fuglen Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 Er du sikker på at du er på rett sted til rett tid? Prøv f.eks. å ta av fra Kastrup 15. juni kl 12.30. Da har jeg et stort containerskip rett utenfor. Fly så nordover mot Helsingborg. Da skal du se ganske mange skip langs svenskekysten. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 1 time siden skrev Fri som fuglen: Er du sikker på at du er på rett sted til rett tid? Prøv f.eks. å ta av fra Kastrup 15. juni kl 12.30. Da har jeg et stort containerskip rett utenfor. Fly så nordover mot Helsingborg. Da skal du se ganske mange skip langs svenskekysten. Det stemte 100% hos meg, så da er det en fin verifisering 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 11. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2023 Prøver nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 11. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2023 Nei Fløy nordover. Det eneste liv jeg så var mye biltrafikk og flere vindmøller ute i på sjøen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 Hva står det nederst i UserCfg.opt filen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.