Gå til innhold

Hvor er båtene og skipene mine...?


Anbefalte innlegg

10 timer siden skrev Rune Karlsen 2:

Skip01.jpg

 

Sjekk for ordens skyld at du benytter riktig Community-mappe.

I C:\Users\BRUKERNAVN\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache ligger det en fil som heter UserCfg.opt. Nederst i denne pekes det til en "InstalledPackagesPath ". Sjekk at det som står der samsvarer med det området du forsøker å legge disse filene.

Det jeg reagerer litt på er at du benytter et filområde under Roaming og ikke under Local.

Anbefaler deg for øvrig å lage deg en egen mappe under C (for eksempel C:\MSFS) og flytte Community og Official mappene dit slik at du har bedre kontroll på hvor ting ligger. Så endrer du det som står nederst i UserCfg.opt til InstalledPackagesPath "C:\MSFS"

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke Oslo landmarks, du kan prøve å  flytte den over til annen lokasjon c/temp eller noe…gjerne ta bort noen områder du sannsynlig ikke kommer til å fly i sånn umiddelbart(asia,afrika etc) bare for å teste.Det kan være det tar 5-10 min før båtraffikken dukker opp…start gjerne fra en flyplass København for eksempel  der bør 4-5 fartøy dukke opp under Øresund broen …Jeg bruker Littlenavmap i tillegg der kan aktivere ais fartøy å se på kartet hvor de er innenfor 5-10 NM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden skrev Rune Karlsen 2:

Ok skal teste det. Mest opptatt av å fly rundt i Europa. Hvilken filkatalog er det?

Så kan jeg fjerne de andre om det tar for mye kraft fra PCn

 

Bare et lite innspill til at man tror simulatoren blir tregere av å ha mange addons liggende i Community-mappa. 

Det eneste som blir tregere er oppstart av selve simulatoren (før du kommer til hovedmenyen) hvor den søker gjennom etter endringer i alle mapper som ligger i Community. Når du vel har kommet inn, så laster den kun inn det som er aktuelt av scenery for det aktuelle området du har valgt å fly i.

Jeg har en ganske middels PC selv, og har til enhver tid minst 4-500 (ofte rundt 1000 hvis jeg flyr UK/Irland) addons liggende i Community uten at det gjør noe med ytelsen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden skrev Trex75:

Jeg bruker ikke Oslo landmarks, du kan prøve å  flytte den over til annen lokasjon c/temp eller noe…gjerne ta bort noen områder du sannsynlig ikke kommer til å fly i sånn umiddelbart(asia,afrika etc) bare for å teste.Det kan være det tar 5-10 min før båtraffikken dukker opp…start gjerne fra en flyplass København for eksempel  der bør 4-5 fartøy dukke opp under Øresund broen …Jeg bruker Littlenavmap i tillegg der kan aktivere ais fartøy å se på kartet hvor de er innenfor 5-10 NM.

Har testet på nytt Ingen Båter noe sted :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Fri som fuglen:

Er du sikker på at du er på rett sted til rett tid?

Prøv f.eks. å ta av fra Kastrup 15. juni kl 12.30. Da har jeg et stort containerskip rett utenfor. Fly så nordover mot Helsingborg. Da skal du se ganske mange skip langs svenskekysten.

Det stemte 100% hos meg, så da er det en fin verifisering 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...